Hoofdmenu

2 x Larus sp. Estland

Gestart door Cygnus, september 28, 2010, 19:35:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cygnus

Op een Estse vogelwebsite verschenen 2 foto's van onbekende meeuwen (Larus sp.):
http://www.llk.ee/galerii/photo.php?photo=1511&exhibition=44&ee_lang=est
http://www.llk.ee/galerii/photo.php?photo=1512&exhibition=44&ee_lang=est
Is er iemand die wat over de determinatie zou kunnen zeggen?
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

theomuusse

een 2cy micha en een 1cy zilver.

theo

Cygnus

Dank je. Larus michahellis is pas 1 keer eerder in Estland vastgesteld!
Trinus Haitjema

pwolf

Theo, heb je de leeftijden omgedraaid?

pim
Pim Wolf, Vlissingen

theomuusse

Als de foto's van 24-09 zijn lijkt het me nooit een 1cy micha. 24-09 staat onder de foto.
De 2cy heeft erg mooie coverts voor micha, mooie kromme snavel, handpenrui is wel traag.
Zou inderdaad ook nog een zwaar getekende poor-man's micha kunnen worden.

Theo

Cygnus

De datum die onder de foto's staat is de datum waarop de foto's zijn gemaakt, dus in beide gevallen 24 september 2010. De plaats waar de foto's zijn gemaakt is Haapsalu aan de westkust van Estland.
Trinus Haitjema

ruud_altenburg

Het is natuurlijk goed oppassen met die Baltische Zilvers, maar bij die 1kj lijken toch wel de nodige dekveren te ontbreken? En wat betreft een geruide mantel: kijk voor de grap eens naar deze Duitse vogel, gefotografeerd op 22-09!

Bij die 2kj denk ik dat we met een look-a-like Geelpoot te maken hebben? Erg korte poten bv...
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

pwolf

da's waar Ruud, hoog tijd dat iemand daar eens een flinke lading van kleurig plastic voorziet. Wat mij betreft kan deze 1cy wel voor micha maar dan zou het wel de traagst ruiende vogel ooit zijn. Ik zie er verder weinig "mis mee", voor micha is de structuur OK, de tertials zijn prima, het patroon van juv scaps en mantel OK, snaveltje kan wat botter maar past wmb binnen variatie. Pootjes mogen wat meer doorschijnend roze (om er nog maar eens een zacht kenmerk doorheen te gooien). Die 2kj lijkt me een prima Zilver, wel een lekker zwaar getekende vogel.

pim
Pim Wolf, Vlissingen

Ies Meulmeester

Citaat van: pwolf op oktober 01, 2010, 22:32:26 PM
Ik zie er verder weinig "mis mee", voor micha is de structuur OK, de tertials zijn prima, het patroon van juv scaps en mantel OK, snaveltje kan wat botter maar past wmb binnen variatie. Pootjes mogen wat meer doorschijnend roze (om er nog maar eens een zacht kenmerk doorheen te gooien).

Uhm Pim, kijk eens naar de binnenhand in inzetje met open vleugel... Over patroon van tertials en binnenste grote dekveren ben ik wat minder te spreken. En om bijvoorbeeld maar te zwijgen over de lichte handpentoppen en het feit dat er op 24 September nog 0,0 dekveren geruid zijn, hooguit missen er enkele.. Ik denk dat een 1cy 'Baltische' Zilvermeeuw een beter naam is voor deze vogel!

Groet, Ies

ruud_altenburg

Je bedoelt schouderveren denk ik Ies? Voordat we helemaal loos gaan op een paar vage foto's: laten we ook niet vergeten dat er in die contreien nog wel eens vreemd gegaan wordt en dat het product van bv Pontische x Zilver ineens op een Geelpoot kan lijken...

http://www.talk.gull-research.org/viewtopic.php?f=10&t=319
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Mars Muusse

Ruud,
En vergeet het kleine dorpje boven Moskou niet, dat dapper stand hield tegen de romeinen. Hannu had er al eens een geringde 1cy vandaan dacht ik... En er dook er eens een op in Spanje. Gregory heeft er opnieuw geringd en hopelijk gaan we wat beleven!