Hoofdmenu

heksenboleet?

Gestart door cora, september 02, 2006, 23:12:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Volgens mij is dit een heksenboleet, alleen bij mij in het paddestoelenboek wordt onderscheid gemaakt tussen gewone en netstelige. Als ik bij de waarnemingen kijk staat de netstelige er niet bij. Is het moeilijk om ze uit elkaar te houden ? Is dit de gewone heksenboleet? de buisjes waren rood enhij staat in de duinen bij rockanje zuidholland
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

#1
...en dan is er ook nog de Gladstelige!...(Er moet een wanhopige smiley bijkomen hoor!)

Het onderscheid zit 'm in de steel (voor in 't veld althans), neem de Nederlandse benaming strikt en bekijk de steel met een loupe, de benaming is sprekend.

Dit is overigens de Gewone; de steel is bezet met minuscule rode spikkeltjes.

Je hebt het overigens over de buisjes: die zijn geel! alleen de uitmonding (de poriën) zijn rood. Maar je bedoeling is begrepen. ;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

cora

Oke bedankt voor de uitleg, ik had met me spiegeltje gekeken an zag rood , maar ik begrijp wat je bedoel. Ik voer hem in ;)  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

Omdat je er zo specifiek om vraagt...
maar pas op: getoonde soorten kennen vaianten en om het makkelijk te maken bestaat ook B. rhodoxanthus, Roodnetboleet nog die je ermee kunt verwarren. :wacko:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci