duinpaddestoel

Gestart door cora, september 02, 2006, 22:49:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Deze paddestoel (en met deze nog vele) staat in het zand aan de rand van het strand tussen de zeeraket. Ik heb het paddestoelenboek door geworsteld maar kom er niet uit. Weet iemand de naam?
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Niko Buiten

#1
Duinfranjehoed, Psathyrella ammophila.

Groeit op de ondergrondse dode delen van Helm (Ammophila arenaria), soms van andere grassen, in bewegend zand langs de zeereep. Behalve de - voor mij bekende - paddestoel zie ik op de foto ook gras en bewegend zand.
Groet,

Niko Buiten.


cora

bedankt nico leuk om te weten. ik zag dat er nog niet veel meldingen van zijn ik voer hem in ;)  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

a.houter

Die ken ik nou weer niet, Nico! Goed dat er ook iemand aan de andere kant van het land woont! :duim:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci