ach, volgens mij is dat gewoon zoeken om ergernis. hoe kan een praathoekje op internet nou overheersend zijn, je moet het toch echt zelf aanklikken om je er aan te kunnen ergeren, dus gewoon niet doen dan![...]
Dat argument wordt in dit soort omstandigheden altijd weer gebruikt, maar je hoeft 'Praat maar Raak' niet aan te klikken om ermee geconfronteerd te worden. Naar dit topic heb ik ook niet gezocht. Een normale manier van het forum benaderen is via '
Recente berichten'. Soms zie je dan pagina's niets anders dan geklets over wat niets met de natuur te maken heeft, terwijl dat is waarvoor ik hier kom en ik denk niet dat ik daar de enige in ben. Ik probeer er overheen te lezen maar met mijn ogen dicht heb ik niets aan het forum.
Maar de directe aanleiding was dat is gevraagd om geen foto's als bijlage in het forum te plaatsen omdat dat zoveel schijfruimte kost en in vervand daarmee om een financiële bijdrage te leveren, terwijl hier op PmR steeds meer voor (het functioneren van) Waarneming.nl volkomen nutteloze foto's als bijlage worden geplaats, ook door mensen die hevig hebben gepromoot om dat niet te doen.
Als het voor het voortbestaan of het functioneren van Waarneming nodig is vind ik een verzoek om een financiele bijdrage niet raar, maar dat vind ik wel als het gaat om het subsidiëren van een naaikransje. Volgens mij kun je overal op internet al praatmaarraken en anders is er altijd nog email en sms. Voor mij staat dit forum primair in dienst van Waarneming.nl doordat het gelegenheid biedt om determinatievragen te stellen en te beantwoorden.
Hiermee wil ik zeker niet voor de opheffing van PmR pleiten maar ik hoop dat het aanleiding is voor jullie om eens na te denken over of het niet goed zou zijn als jullie jezelf wat beperkingen zouden opleggen. Soms zou het ook wel goed zijn als bepaalde mensen tegen zichzelf in bescherming zouden worden genomen. PmR is tenslotte niet van de wereld afgesloten maar is voor iedereen te lezen.
Zo, ik geloof niet dat ik nog meer over deze zaak heb te zeggen. Normaal mijd ik PmR als de pest, maar dit moest even.