Hoofdmenu

ooievaar met ringen

Gestart door johnny, september 26, 2010, 18:15:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

johnny

Kan hier iemand iets mee?

Suzie

Op de zwarte ring lijkt 900 te staan, met die zilveren ring kan je niks ben ik bang..
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Stijn E.

Op cr-birding vind ik alleen dit:

Citaat van: www.cr-birding.beRing (on tibia) with code.

GĂ©rard Wey, l'APRECIAL, 1 Route de Rouffach, 68000 Colmar, France.

type 1 : 1 ring (used colours are white, black, yellow) with code (1 letter (A or F) and 3 numbers) on left leg.

type 2 : 1 ring with a white (sometimes black)number-code (used colours are white, black, yellow, red, blue). The number corresponds with the year of ringing. Remark: pay attention to the yellow rings with black code 3, because these birds could be ringed in Alsace or Picardie (FR).

type 3: combination of type 1 and type 2.

type 4: combination of 2 rings of type 1 (1 ring on each leg).

note 1 : metal rings by l'APPRECIAL have a number higher then 400.

Maar zo zeker dat dit een vogel van dat project is ben ik niet ;)
EDIT: Zie nu ook dat type 1 aan de linkerpoot zit, en niet aan de rechter zoals bij deze vogel...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Klaas van Dijk

Citaat van: johnny op september 26, 2010, 18:15:03 PMKan hier iemand iets mee?
hoi Johnny, waar en wanneer heb je deze foto genomen? Heb je ook een foto waarop goed is te lezen wat er op de zwarte ring staat? Groetjes, Klaas

johnny

Heb geen betere foto,s sorry. Heb deze ooievaar in sluis in zeeuws-vlaanderen waargenomen aan de grens met belgie.

Klaas van Dijk

Citaat van: johnny op september 27, 2010, 19:50:51 PMHeb geen betere foto,s sorry. Heb deze ooievaar in sluis in zeeuws-vlaanderen waargenomen aan de grens met belgie.

hoi Johnny,

Bedankt voor je antwoord. Dan ben ik bang dat je hier verder niet veel mee kunt. Zelf kan ik hier op dit moment niet echt iets van maken. En een -mogelijke- inscriptie als 900 kun je net zo goed ook als 006 lezen. Want je weet niet of je van boven naar onder, of van onder naar boven moet lezen (ik in ieder geval niet). Zit niet veel anders op dan snel weer terug te gaan en/of de volgende keer meteen ter plaatste op de foto's controleren of je het ringnummer echt helemaal compleet en goed kunt aflezen.

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Het is in elk geval een Belgische vogel. Daar gebruiken ze dit type kleurringen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 29, 2010, 10:39:22 AM
Het is in elk geval een Belgische vogel. Daar gebruiken ze dit type kleurringen.
`
Wellicht een "zwin" vogel?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: gtroost op oktober 05, 2010, 11:45:51 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 29, 2010, 10:39:22 AM
Het is in elk geval een Belgische vogel. Daar gebruiken ze dit type kleurringen.
`
Wellicht een "zwin" vogel?
Vermoedelijk inderdaad. Echter kan het ook een "wilde" zijn. Zo heb ik eenmaal een Arnhem met Belg. kleurring gezien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com