Gevraagd : Excel-stramien

Gestart door Bart van Hoogstraten, september 25, 2010, 20:15:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Een lumper...  ??? :rolleye:  die heb ik nog niet eerder gehoord (simpele boer uit Zeeland he)
"Rijstrolletje met kipvulling" las ik. Nou ja ik vul mezelf regelmatig met kip.

Die exportfunctie van Waarneming.nl geeft alleen een overzicht van je eigen waarnemingen, (Mijn Waarneming.nl > Export > kies soortgroep > cvs bestand...). Maar ik heb helaas nog maar 76 vogelsoorten verzameld (mede omdat ik alleen waarnemingen met foto registreer en ook nog niet zo lang actief ben hierin, of gewoon niet fanatiek genoeg).

Dus ik kan je wel mijn lijst sturen in Excel-formaat, eventueel met wat aanpassingen, maar dat zijn dus alleen Nederlandse soorten.
Maar het voordeel van deze optie t.o.v. de lijst van Hisko is dat de familienaam erbij staat, en dat kan je als filter gebruiken om een beetje overzichtelijke lijst te krijgen.

Wellicht is er een echte vogelfreak op Observado die wereldwijd soorten heeft verzameld, en even een "export" bestandje kan aanleveren. Dan heb je in ieder geval een basis waarmee je je eigen lijst kunt uitbreiden ofzo.
Ik wist nl. ook niet dat jij weinig invoert op Waarneming cq Observado.
Maar handmatig al die familie- en soortnamen invoeren leek me zo onnodig veel werk, omdat je die waarschijnlijk vrij eenvoudig uit die enorme dbase van Observado kunt halen.

Enfin, ik kom er nog wel op terug.

groeten





 



Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fpvdputte op september 26, 2010, 19:23:30 PM
Een lumper...  ??? :rolleye:  die heb ik nog niet eerder gehoord (simpele boer uit Zeeland he)
"Rijstrolletje met kipvulling" las ik. Nou ja ik vul mezelf regelmatig met kip.

Die exportfunctie van Waarneming.nl geeft alleen een overzicht van je eigen waarnemingen, (Mijn Waarneming.nl > Export > kies soortgroep > cvs bestand...). Maar ik heb helaas nog maar 76 vogelsoorten verzameld (mede omdat ik alleen waarnemingen met foto registreer en ook nog niet zo lang actief ben hierin, of gewoon niet fanatiek genoeg).

Dus ik kan je wel mijn lijst sturen in Excel-formaat, eventueel met wat aanpassingen, maar dat zijn dus alleen Nederlandse soorten.
Maar het voordeel van deze optie t.o.v. de lijst van Hisko is dat de familienaam erbij staat, en dat kan je als filter gebruiken om een beetje overzichtelijke lijst te krijgen.

Wellicht is er een echte vogelfreak op Observado die wereldwijd soorten heeft verzameld, en even een "export" bestandje kan aanleveren. Dan heb je in ieder geval een basis waarmee je je eigen lijst kunt uitbreiden ofzo.
Ik wist nl. ook niet dat jij weinig invoert op Waarneming cq Observado.
Maar handmatig al die familie- en soortnamen invoeren leek me zo onnodig veel werk, omdat je die waarschijnlijk vrij eenvoudig uit die enorme dbase van Observado kunt halen.

Enfin, ik kom er nog wel op terug.

groeten







Lumpers erkennen alleen soorten en gooien ,ondanks locale verschillen, alles op 1 hoop. Splitters blijven alles in subsoorten onderverdelen -> Er zijn > 10.000 soorten en > 22.000 ondersoorten.
Jouw "sheet" lijkt me inderdaad niet bruikbaar.
We zoeken voort! (en ik wacht even het document van Marina af).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

#32
heb ik je al gestuurd?!?

uurtje geleden, heb je het niet ontvangen?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

kHeb t wat aangepast met wat formules, kijk maar of je het iets vindt.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Je kunt ook hier de complete soortenlijst van Nederland downloaden. Let wel op dat je de soortgroep op alleen vogels zet, anders zit je straks met duizenden insecten.
Groeten, Jarinka Heijink

Michiel en Milka

Ik weet niet welke formules Marina er in heeft gezet, maar ik wil best meedenken. Er zijn verschillende mogelijkhedenin excel om te tellen. En als je klaar bent, dan is de functie 'sub-totals' fantastisch.
Groet, Michiel