Hoofdmenu

Brenne

Gestart door Scio, juni 20, 2005, 14:25:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Scio

Beste vogelaars

Aankomende zomer ga ik nog maar es n 2 weekjes op vakantie naar de Brenne in midden Frankrijk. Weet iemand wat voor vogels er allemaal voorkomen of is er iemand al eens geweest?

Vriendelijke groet
Scipio van Lierop
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

hiskodevries

`t is niet veel http://www.waarneming.nl/land.php?id='...k='264'
maar je kunt de waarnemer eens vrage nwat er nog meer te zien is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Scio

#2
Da's n goeie :D
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

thijs

#3
Check je mail ff :duim:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Scio

Zooooooooo, terug uit de Brenne!!! Ik moet zeggen dat de soorten me niet zijn tegengevallen, en dat voor de zomer!! Heb er werkelijk fantastische dingen als m'n eerste steltkluten ooit en een maffe aanvaring met een vrouwtje Kleine Trap die niet wist welke kant ze moest kiezen om voor onze auto van de weg te lopen. Ze koos de rechterkant...maar dat viel tegen en liep maar snel naar de linkerkant van de weg  :P

Verder natuurlijk heeeeeeeeeel veel reigers, wielewalen en zomertortels. De meest talrijke roofvogel aldaar was de Zwarte Wouw (Hoe kan het ook anders) maar Slangenarend en Dwergarend waren ook vaak van de partij.

De zangvogels deden hun naam geen eer aan. Sporadisch werd er gezongen, en dan ook nog goed verscholen. Echter, met wat geduld kun je ver komen waardoor ik gelukkig toch nog soorten als orpheusspot, cirlgors, grauwe gors,geelgors, paapje en roodborsttapuit heb mogen noteren.

Een ding is zeker!!! In mei ben ik er weer!!!!!!  :D  :duim:  
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

redmar_woudstra

Zo scipio, dat is niet verkeerd! Vooral die kleine trap niet! Waar heb je die precies gezien, in de Brenne zelf (of directe omgeving?). Ik wist niet dat die nog zo noordelijk voorkwamen, net als slangenarend en dwergarend overigens...
groet,
Redmar

marcel123

#6
De kleine trap zit dacht ik aan de noordkant van de Brenne. Veel leuker zijn de orchideen in het voorjaar in de Brenne (aspergeorchis, aangebrande orchis en zo).
En met mooi weer veel vlinders (30 rouwmantels op een dag was had ik alleen maar begin jaren 90 in Polen).

Vincent

#7
CiteerZooooooooo, terug uit de Brenne!!! Ik moet zeggen dat de soorten me niet zijn tegengevallen, en dat voor de zomer!! Heb er werkelijk fantastische dingen als m'n eerste steltkluten ooit en een maffe aanvaring met een vrouwtje Kleine Trap die niet wist welke kant ze moest kiezen om voor onze auto van de weg te lopen. Ze koos de rechterkant...maar dat viel tegen en liep maar snel naar de linkerkant van de weg  :P

Verder natuurlijk heeeeeeeeeel veel reigers, wielewalen en zomertortels. De meest talrijke roofvogel aldaar was de Zwarte Wouw (Hoe kan het ook anders) maar Slangenarend en Dwergarend waren ook vaak van de partij.

De zangvogels deden hun naam geen eer aan. Sporadisch werd er gezongen, en dan ook nog goed verscholen. Echter, met wat geduld kun je ver komen waardoor ik gelukkig toch nog soorten als orpheusspot, cirlgors, grauwe gors,geelgors, paapje en roodborsttapuit heb mogen noteren.

Een ding is zeker!!! In mei ben ik er weer!!!!!!  :D  :duim:
Invoeren in waarneming.nl dan wordt de soortenlijst van Brenne toch nog wat groter dan die twee soorten die er nu in staan! :)  
Vincent

thijs

Zal ik ook maar aan gaan meehelpen :)
Kleine Trap zit idd aan de noordkant, niet kunnen vinden.
@Scipio waar heb jij in vredesnaam Dwergarenden kunnen vinden, is mij niet gelukt :( :(
Voor de rest ben ik het geheel met je eens (vooral in mei terugkomen :D).

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Scio

#9
CiteerZal ik ook maar aan gaan meehelpen :)
Kleine Trap zit idd aan de noordkant, niet kunnen vinden.
@Scipio waar heb jij in vredesnaam Dwergarenden kunnen vinden, is mij niet gelukt :( :(
Voor de rest ben ik het geheel met je eens (vooral in mei terugkomen :D).

Thijs
Er kwam 1 dwergarend aanvliegen in de buurt van Migné op 21 juli. De Kleine trap had ik op 23 juli ten oost-zuidoosten van Etang de Bellebouche. Ik moet het nummer van de weg nog ff opzoeken, maar weet wel nog dat het 5 minuten NA dat Etang was in oostelijke richting (Ik had net die dag m'n eerste steltkluten ooit gezien en was helemaal in de 7e hemel  :D  :D. En om het nog ff af te maken vloog er een rode wouw op van diezelfde weg (met n doodgereden egel in z'n klauwen)

Om verwarring te voorkomen...ik ben na 1 week verder getrokken richting Carcassonne en dar had ik elke morgen een biddende dwergarend boven de camping dus vandaar...
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

thijs

Ohhh.
Wel balen, ik kampeerde op Camping Bellebouhe :o

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

redmar_woudstra

Verdorie, ik had in Carcassonne een zingende Cirlgors boven de tent, fouragerende Bijeneters en een Orpheusspotvogel, maar geen dwergarend!
groet,
Redmar

Scio

Waar zat jij dan inCarcassonne? Ik zat op een camping in Villegly, ten noorden van Carcassonnen richting Mazamet
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

marcel123

#13
Wel dwergarenden bij Rosnay en hop (dit keer wel de vogel) maar geen bijeneters. Ook cirklgors, orhpeussportvogel (mooie kleurtjes)  en zwarte wouw, steltkluut vast nog meer. Geen nachtzwaluwen. Wel kerkuil. Maar een orchidee gaat natuurlijk boven een 10 zwarte stipjes in de lucht...

redmar_woudstra

CiteerWaar zat jij dan inCarcassonne? Ik zat op een camping in Villegly, ten noorden van Carcassonnen richting Mazamet
Geen idee hoe die camping heet: grote camping met zwembad op loopafstand van carcassonne... Geen idee van noord en zuid...
groet,
Redmar

thijs

CiteerGeen nachtzwaluwen. Wel kerkuil. Maar een orchidee gaat natuurlijk boven een 10 zwarte stipjes in de lucht...
Alles omgekeerd, wel Nachtzwaluw, geen Kerkuil, liever stipjes dan plantjes ;)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar