Hoofdmenu

Mysterybird 65

Gestart door HJDT, september 25, 2010, 17:02:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

De oplossing van nummer 63 is zojuist gegeven, daarom gelijk maar een nieuwe. Vandaag gemaakt, in Nederland. Ben benieuwd of deze zo moeilijk is als ik denk. . .

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Boon

Met Aalscholver ben je er denk ik nog niet.
Groet, Onno den Boon

Frank van de Putte

Nummer 63 was een Kuifmees, dus zal dit wel een Kuifaalscholver zijn  ;)
En vanwege de slanke snavel en nek.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Margreet Kwh

Ik denk een Phalacrocorax carbo vanwege de zware poten, en een juveniel vanwege de bruine rugtint en de gevlekte borst/buik, en wel een donkere juveniel.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

BramtK

Ik ga ook voor Aalscholver. Van die mantelveren met een wat lichter centrum, een donkere schacht en donkere randen past volgens mij niet op Kuifaalscholver.
Groeten,

Bram ter Keurs

Boon

Misschien ben je er inderdaad toch wel met Aalscholver:
meer "vleugels met zwarte schubtekening en brons getint" voor Aalscholver dan
"vleugels met zwarte schubtekening en paarse glans" voor Kuifaalscholver (ANWB).
Het is in ieder geval een schitterend beest.
Groet, Onno den Boon

frankneijts

Een jonge Kuifaalscholver die ik een aantal jaren geleden in een plantsoen in Eindhoven aantrof, bood gedurende zijn wekenlange verblijf volop gelegenheid tot het vaststellen van o.a. een paar meer triviale, in het veld vaak niet zo voor de hand liggende kenmeken zoals het aantal staartveren (12 tegen 14 bij Alie) en de kleur van de poten. Bij jonge Kuifalies zijn de zwemvliezen en de achterkant van de tarsi niet donker zoals de rest van de poot (Alie) maar duidelijk lichter, soms zelfs geelachtig.....
Wat bruikbaarder in het veld is de nogal egaal gekleurde onderzijde van jonge Kuifalies tegen de meer donker-wit gevlekte buik van Alies. Lijkt me dus wel duidelijk wat dit is...........
P.S. Leuk Michel zulke MB's met niet zo héél zeldzame of verweggistan-soorten!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Frank van de Putte

Michel, waar blijft het antwoord? Ben erg benieuwd!

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Boon

Het is inderdaad een leuke MyBi, ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Groet, Onno
Groet, Onno den Boon

HJDT

Sorry, even gemist dat de roep om het antwoord al drie weken geleden heeft geklonken. Ik hoopte dat men enigszins afgeleid zou worden door de van boven toch wat slank ogende snavel. Dat was niet het geval en dus gaven de meeste het juiste antwoord: Aalscholver. Hoewel: een Geoorde Aalscholver is in dit aanzicht niet te onderscheiden van een gewone maar dat moeten jullie dan maar van me aannemen dat het dat niet is. Mocht er behoefte zijn aan een oplossingsfoto dan doe ik die er nog even bij binnenkort.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Margreet Kwh

Ja, graag! Ben je op safari geweest, vanwege je avatar?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven