vleeskleurig zalmplaat

Gestart door ratje, september 24, 2010, 20:40:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Ik heb al wel eens oudere exemplaren van de vleeskleurige zalmplaat gezien, bij deze weet ik niet zeker of het om jonge exemplaren gaat. Iemand een idee hierover?


lucknijnsberg

Hannie,
is dit geen nevelzwam?
Groetjes Luc

ratje

Citaat van: lucknijnsberg op september 25, 2010, 20:25:47 PM
Hannie,
is dit geen nevelzwam?
Groetjes Luc

nee het is geen nevelzwam, hij had echt een roze kleur op de hoed. Toch bedankt  :duim:

Ismael

Groeten Ismaƫl Wind

grietaf


Gulistan

Groeten van Christiane

ratje

Geur: niet
Sporee: niet, mijn immersie-olie is "stuk" . Moet nieuwe bestellen.
Ik heb niet aan Lepista gedacht, zal er zeker naar kijken
allen bedankt :duim:

grietaf

Met sporee bedoel ik de sporenfiguur die ontstaat als je de hoed ergens op legt om zijn sporen te laten vallen. Zelf neem ik altijd een stukje hard plastic, dan kun je de kleur goed zien.
Grieta.

ratje

Citaat van: grietaf op september 26, 2010, 20:21:36 PM
Met sporee bedoel ik de sporenfiguur die ontstaat als je de hoed ergens op legt om zijn sporen te laten vallen. Zelf neem ik altijd een stukje hard plastic, dan kun je de kleur goed zien.
Grieta.

Hoi Grieta, als de tijd het toelaat ga ik dat morgen proberen. Je bedoelt dat je dan aan de kleur kunt zien welke soort het zou kunnen zijn?
Ik ga mijn best doen, het is hier echter een slachtveld. Ik ga over 3 weken verhuizen dus moet me opsplitsen in diverse taken.  :-\

grietaf

Aan de kleur van de sporee kun je in ieder geval zien of het een Zalmplaat is of niet. Dat geslacht heeft rozige sporen.
Sterkte met de verhuizing!
Grieta.

ratje

Citaat van: grietaf op september 27, 2010, 12:48:38 PM
Aan de kleur van de sporee kun je in ieder geval zien of het een Zalmplaat is of niet. Dat geslacht heeft rozige sporen.
Sterkte met de verhuizing!
Grieta.

dank je en nee, hij ligt nog niet op een plaatje. Bedankt voor het advies