Hoofdmenu

Lady

Gestart door mabeline, september 24, 2010, 14:51:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Gefeliciteerd Margreet.


Marina

Van Harte, meis!!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

He, wat aardig, dank jullie, Marina, John en Tineke!
Ik moet ervan blozen, zoveel leuke digitale dingen.
John, wat een prachtige parnassia! In Den Helder gingen ze in het natuurontwikkelingsgebied in Doggersplaats massaal bloeien en daar heb ik ze voor het eerst in het echt gezien.

En hoe zou het met Lady zijn?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

Van harte margreet!

Met Lady is er nog niet veel veranderd, ze heeft wel veel bij me gezeten dit weekend en ze heeft met de hengel gespeeld  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Margreet Kwh

Dank je wel, Mabeline.
Toch leuk dat ze lekker bij je gezeten heeft en met de hengel heeft gespeeld. :duim:

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

de kinderen zijn vrijdag naar mams gegaan, dus in huis is het nu ook veel rustiger,
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marije

Even een moment voor jezelf, voor Lady even ademhalen. En dat terwijl je dit in je relatie zeven dagen per week vierentwintig uur per dag moet kunnen doen.

Ook ik heb een relatie gehad met een niet eigen kind. Een keuze waar ik niet om heen kon. Een keuze waarvan je niet kan overzien hoe iets gaat uitpakken.
Bij ons is het uiteindelijk niet gelukt en zijn we uit elkaar gegaan. Achteraf kan ik zeggen dat ik vijf jaar lang niet goed heb kunnen doorademen. Maar dat wist ik pas achteraf.

In die tijd heb ik kanten van mezelf gezien, die ik niet van mezelf kende. Emoties gehad, die ik niet van mezelf kende. Een ding heb ik er wel van geleerd. Een open communicatie is heel belangrijk. En uit die tijd, waarin de verwijten over en weer naar elkaar werden geslingerd, heb ik geleerd dat er een ding in de communicatie heel belangrijk is.

Hoe boos of hoe verdrietig je ook bent, communiceer met elkaar zonder verwijten. Kom niet met zinnen ja maar jij dit en jij dat. Het belangrijkste is om het bij jezelf te houden. Dan val je de ander niet aan en heeft de ander dus ook geen reden om in de verdediging te schieten of terug te schieten. Dus als je zegt: ik voel me verdrietig door jouw opmerking, dan is dat geen verwijt. Je houdt het gesprek open en kun je elkaar bereiken.

Nu ben ik inmiddels dertien jaar verder en ik ben bijna twaalf en half jaar gelukkig in mijn huidige relatie.
Waarin wij één regel hebben: Er worden géén verwijten gemaakt. En bij ons werkt het.

Ik weet dus ook dat ik altijd mezelf en ontspannen kan zijn. Ook als we een meningsverschil hebben.

Botervlieg

Citaat van: Marije op september 27, 2010, 16:30:56 PM
Hoe boos of hoe verdrietig je ook bent, communiceer met elkaar zonder verwijten. Kom niet met zinnen ja maar jij dit en jij dat. Het belangrijkste is om het bij jezelf te houden. Dan val je de ander niet aan en heeft de ander dus ook geen reden om in de verdediging te schieten of terug te schieten. Dus als je zegt: ik voel me verdrietig door jouw opmerking, dan is dat geen verwijt. Je houdt het gesprek open en kun je elkaar bereiken.

De "Ik-boodschap" en "Roos van Leary" zijn hier interessante psychologische hulpmiddeltjes bij.

Waarbij de "ik-boodschap" een stuk makkelijker toepasbaar is dan de Roos van Leary.

Groetjes, Marleen

Marije

Citaat van: M. Baltus op september 27, 2010, 16:45:54 PM
Citaat van: Marije op september 27, 2010, 16:30:56 PM
Hoe boos of hoe verdrietig je ook bent, communiceer met elkaar zonder verwijten. Kom niet met zinnen ja maar jij dit en jij dat. Het belangrijkste is om het bij jezelf te houden. Dan val je de ander niet aan en heeft de ander dus ook geen reden om in de verdediging te schieten of terug te schieten. Dus als je zegt: ik voel me verdrietig door jouw opmerking, dan is dat geen verwijt. Je houdt het gesprek open en kun je elkaar bereiken.

De "Ik-boodschap" en "Roos van Leary" zijn hier interessante psychologische hulpmiddeltjes bij.

Waarbij de "ik-boodschap" een stuk makkelijker toepasbaar is dan de Roos van Leary.

Groetjes, Marleen

precies en ik heb daarbij geleerd dat het kan helpen om aan te geven naar de ander toe wat het met je doet.

mabeline

marleen bedankt voor de link, ik kende het niet, maar ga het zeker proberen te doen, ben erg benieuwd of het wat wordt.

marije dank voor je reaktie, ik spreek je nog wel
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

mabeline

hier trouwens voor de beeldvorming een foto van mijn meisje

Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

Ach wat een schatje!
Dat oogje ziet er idd niet best uit zeg.
Of is dat door de slaap?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

mabeline

nee hoor, dit is een oude foto (ze was toen net een jaar) inmiddels is ze ruim 5 jaar, ze had toen inderdaad een ontstoken oogje.
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

Leuk, al die kleurtjes. Net of iemand zn kwasten er aan af heeft geveegd toen ze de poezen maakten  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

mabeline

ik ben dol op lapjes en schildpadjes, ze hebben meestal een heerlijk karakter
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

Citaat van: mabeline op september 27, 2010, 18:48:41 PM
ik ben dol op lapjes en schildpadjes, ze hebben meestal een heerlijk karakter
dat klopt wel ja!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Ik heb over een periode van een 25 jaar in totaal 3 (asiel-) katten gehad. Mijn laatste, Sjors, heb ik vorig jaar een spuitje moeten laten geven vanwege verlamde achterhand door 'n embolie. Deed pijn natuurlijk maar ik was ook opgelucht -> eigenlijk 18 jaar lang alleen maar ellende. Maar dat terzijde. Mijn ervaring met katten is dat als ze te vroeg van hun moeder zijn weg gehaald, voor 2 maanden of zo (altijd grote kans op bij asielkatjes) er altijd iets mis is. Sjors piste mijn huis omver, viel kinderen aan en kwam alleen thuis om te kotsen. Soms net op tijd (alleen even met zijn kop door het luikje en "guts" een banketstaaf op de keukenmat en dan gauw weer weg. Shirley is naar mijn ex gegaan en had een vreetstoornis; meteen de hele bak leegvreten en dan Sjors wegjagen om zijn deel ook op te eten en daarna was ze ziek en ging ze kotsen. Daarvoor had ik Otto en die was duidelijk te vroeg verspeend, die had een sabbelstoornis. Zat altijd en overal aan te sabbelen, kleding, lichaamsdelen. Enfin, bij Sjors was ik opgelucht en dacht ik "hij heeft een goed leven gehad en nou ben ik verlost van die streken van hem"... totdat ik moest afrekenen bij de zondagse dierenartsenpost -> € 140,-!!! Oh, toch nog een allerlaatste klotestreek van dat beest...  ;)

Margreet proficiat!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

@ Diana: Aaaaahh, wat een schatje! Lijkt onze draak Mo wel  ;D  Dezelfde kleuren en vast net zo lief.

Even weinig tijd gehad om hier weer te lezen; wat is er al weer veel gereageerd.
Fijn om te lezen dat het weekend met Lady wel relaxed was, dat is toch een goed teken. Ze heeft gewoon wat meer tijd nodig om zich aan de situatie door de weeks aan te passen, maar zolang ze zich in het weekend prettig voelt is er nog hartstikke veel hoop op een mooie afloop. Bij jou voelt ze zich veilig en fijn, dat is wel duidelijk. En als je zegt dat je al meerdere beesten zich op hun gemak hebt kunnen laten voelen dat ze met succes geherplaatst konden worden, dan redt je dat met je eigen Lady zeker!
Hebben de andere 4 katten minder moeite met de wijzigingen in de thuissituatie? Allemaal een eigen karakter hè? Blijf me er over verbazen dat dieren (over het algemeen) echt hun eigen trekjes, streken, slechte en goede eigenschappen hebben. De één zit bv liever binnen op schoot, de ander gaat het liefst op jacht. En als ik naar onze 4 katten kijk: allemaal totaal anders, maar allemaal gek op knuffelen en aandacht. Heerlijk, wat geven die beesten je toch een rust. En als ik verdrietig ben, of niet lekker, dan krijg ik altijd wat extra liefde en aandacht van hun! Geweldig toch  :)

@ Ronald: Ach ja, wat is geduld hè? Je hebt zeker gelijk dat je al zoveel moois in een beestje kan zien, en dat je dan weet dat het er heus wel uit kan komen, als je het maar de tijd geeft. En als het dan uiteindelijk is gelukt zoals je had verwacht: daar kan toch niets tegenop?! Het is alleen zo jammer dat er veel mensen zijn die simpelweg een huisdier aanschaffen zonder zich te verdiepen in de consequenties en verantwoordelijkheden die dit met zich mee brengt. En als het dan niet werkt het beest de deur uit doen. Natuurlijk zijn er altijd situaties waarin het gewoon niet anders is, maar het grootste deel is gewoon onnadenkendheid "o wat lief". En dan wordt het huisdier ouder en is de lol er van af.

En met mensen: Ook ik krijg nog wel eens te horen dat ik zo makkelijk ben met 'moeilijke' mensen. Volgens mij echter wordt meegaandheid (cq buigzaamheid) bovenal als een prettige eigenschap ervaren, en valt het daarnaast ook nog eens beter op al je het ergens echt niet mee eens bent. Want ja, als die lieve Violet opeens zo van zich afbijt, dan zal er misschien wel iets in zitten. En voordat ik de grens van 'afbijten' bereik probeer ik vaak met humor e.e.a. duidelijk te maken. Valt me op dat je daarmee de scherpe kantjes er af haalt, mensen laat zien dat je ook anders over iets kan denken. Soms zie je dan opeens 'het licht' in de ogen verschijnen, zo van "verrek, zo heb ik het nog nooit bekeken". Gewoon niet te zwaar aan alles tillen, maar een beetje luchtigheid in het leven gooien.

@ allemaal: Fijn ook om te zien dat er op Waarneming tenminste nog meer mensen rond lopen die zich zo inzetten voor de dieren op deze wereld. Bij de vogelopvang, het dierenasiel, thuis of op welke manier dan ook. Onvoorwaardelijk, zonder eigenbelang, maar puur uit liefde voor het dier. Wisten we natuurlijk wel, maar altijd goed om te horen!

@ Diana: Sterkte deze week, nog 4 dagen en het is weer weekend. Knuffel aan Lady.

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Violet (en Remco)

@ Bart: Die banketstaven vinden wij ook regelmatig in huis  ;D  maar gelukkig komen ze niet alleen daarvoor. Afhankelijk van het weer en hun humeur zijn ze binnen of buiten. 's Nachts altijd binnen in ieder geval. Als we thuis van het werk komen staat Babuschka standaard binnen voor de kamerdeur te wachten. Helemaal blij dat we er weer zijn. En als het dan buiten een beetje droog is treffen we Igor op zijn vaste stekje aan; op de bank, in het zonnetje, met de balletjes bloot  ::)
Boris zit ergens in de buurt, of voor bij de voordeur. Nooit ver weg.
En onze Mo staat bovenaan de trap te brullen, en stiekum te trappelen om naar beneden te komen.

We voelen ons altijd geliefd  ;D  Voor jou zeker geen katten meer? Tsja, die beesten kunnen een hoop geld kosten  :-\ , maar ze zijn wel leuk toch?

@ Margreet: GEFELICITEERD!!!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: violet en remco op september 27, 2010, 20:11:04 PM
@ Bart: Die banketstaven vinden wij ook regelmatig in huis  ;D  maar gelukkig komen ze niet alleen daarvoor. Afhankelijk van het weer en hun humeur zijn ze binnen of buiten. 's Nachts altijd binnen in ieder geval. Als we thuis van het werk komen staat Babuschka standaard binnen voor de kamerdeur te wachten. Helemaal blij dat we er weer zijn. En als het dan buiten een beetje droog is treffen we Igor op zijn vaste stekje aan; op de bank, in het zonnetje, met de balletjes bloot  ::)
Boris zit ergens in de buurt, of voor bij de voordeur. Nooit ver weg.
En onze Mo staat bovenaan de trap te brullen, en stiekum te trappelen om naar beneden te komen.

We voelen ons altijd geliefd  ;D  Voor jou zeker geen katten meer? Tsja, die beesten kunnen een hoop geld kosten  :-\ , maar ze zijn wel leuk toch?

@ Margreet: GEFELICITEERD!!!

Hartstikke leuk en ze maken het huis gezellig! Maar ik ben voorlopig inderdaad "genezen" -> heb nu veel meer vogel- en andere-dieren-activiteit in de tuin. Heb vorig jaar een egelhuis geplaatst en nu inderdaad regelmatig een egel op bezoek (die zich tegoed doet aan de slakkenplaag). Van de jaarlijkse stress-periode met die permanente alarmroep van de merels ben ik ook verlost en ook van 't probleem wie er nu weer op de kat moet passen als ik lang van huis ben. Ik vind ook geen dode salamandertjes meer op de oever van mijn vijver, ... waarin nu opeens volop in gebaad wordt door de merels... ach een hoop voordelen eigenlijk. (geld vind ik niet zo belangrijk, heb aan eind ervan toch altijd een stukje maand over... ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Bart, Violet en Remco, dank jullie wel!
Ik blijf jarig!

Mooie woorden over kattenliefde en liefde voor andere dieren hier in deze outback.
Diana (godin van de jacht), geniet van Lady en de andere katten, en van alle lieve mensen hier op het forum.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

En Bart, grappig dat je een egel in stelling brengt tegen een slakkenplaag!
Een soort natuurlijke bestrijding.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op september 27, 2010, 20:35:52 PM
En Bart, grappig dat je een egel in stelling brengt tegen een slakkenplaag!
Een soort natuurlijke bestrijding.

Margreet.

En oh ja, ik heb toch weer een huisdier genomen; Tarzan de goudvis. Hij woont in een vijverbak met tropische waterplantjes op het terras, ook als natuurlijk bestrijdingsmiddel want hier krioelt het anders van de muggenlarven. Die zitten ook vaak in mijn regenton en dan zet ik hem daar een paar dagen in. Meteen het eerst wat ie doet als ik hem erin zet "numnumnum". Paar dagen later haal ik hem er dan weer uit om hem terug in de bak te zetten en dan is ie zo rond als een kogel!  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Bart,

Een kogelgoudvis?
Nog meer biologische oorlogvoering!

Ik heb sinds 13 september een klein slakje (1 cm breed) uit Zandvoort als huisdier, maar  binnenkort ga ik hem terugbrengen naar zijn biotoop, de zeereep.
Want daar is hij, de Grofgeribde grasslak, het liefst. En ik kan geen zeereep  nabouwen, vrees ik. (een zeereepterrarium bouwen? Liever niet)
 
Margreet.

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

ik geniet zeker van alle lieve en leuke berichten, en ja nog maar drie dagen en dan is het weer weekend!

kleine update van Lady, omdat ik gister bij de dierenarts was voor chica (mijn sugerbabe), die nu ook een blaasontsteking heeft, ja zo blijf je lekker bezig.

Lady heeft sinds vrijdag niets meer naast de bak gedaan, wat natuurlijk erg goed nieuws is, ze lijkt ook meer bij me te komen zitten (meer als voorheen). Zou dit dan toch komen door de feliway verdamper die ik sind anderhalve week in huis heb hangen?

wat een leuk huisdier margreet!
Bart een vis is toch ook super! Legt als het goed is geen kadootjes op je deurmat in ieder geval!
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Botervlieg

Ik heb een aquarium met guppen thuis.

Ook erg leuk. Ik kocht allemaal verschillende kleurtjes en met allemaal verschillende vormen (staart)vin(nen).

Bij de baby's altijd weer afwachten in wat voor betoverende combinaties zij volwassen worden.

Geweldig!

mabeline

ik heb ook een tropisch aquarium gehad, vind dat ook echt super om naar te kijken, lekker ontspannend en dan zo´n kattenstaartje wat voor je ruit heen en weer bungelt  :rolleye:
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marije

Citaat van: mabeline op september 28, 2010, 08:27:45 AM
ik geniet zeker van alle lieve en leuke berichten, en ja nog maar drie dagen en dan is het weer weekend!

kleine update van Lady, omdat ik gister bij de dierenarts was voor chica (mijn sugerbabe), die nu ook een blaasontsteking heeft, ja zo blijf je lekker bezig.

Lady heeft sinds vrijdag niets meer naast de bak gedaan, wat natuurlijk erg goed nieuws is, ze lijkt ook meer bij me te komen zitten (meer als voorheen). Zou dit dan toch komen door de feliway verdamper die ik sind anderhalve week in huis heb hangen?

wat een leuk huisdier margreet!
Bart een vis is toch ook super! Legt als het goed is geen kadootjes op je deurmat in ieder geval!

dat zou heel goed kunnen dat de Feliway zijn werk doet. Een poes heeft ook even tijd nodig om te acclimatiseren en zijn/haar draai te vinden in een nieuwe omgeving, met nieuwe mensen en nieuwe plekjes.

Botervlieg

#88
Citaat van: mabeline op september 28, 2010, 09:57:56 AM
ik heb ook een tropisch aquarium gehad, vind dat ook echt super om naar te kijken, lekker ontspannend en dan zo´n kattenstaartje wat voor je ruit heen en weer bungelt  :rolleye:

Het mandje van mijn jonge katje staat naast het aquarium.

's middags ligt hij vaak visjes te kijken vanuit zijn mandje.

Toen hij nog heel klein was.... (= filmpje)

Op het filmpje heeft hij trouwens een paars halsbandje om, ook met zo'n stofje erin waardoor katten minder angstig zijn.

Groetjes, Marleen

Marina

#89
Dan kan ik niet achterblijven... hier een fotootje van de mijne.
Diana, fijn dat feliway werkt! Wou dat ik dat had gehad toen deze in huis kwam, die was toen ik haar kreeg 1 grote stressbonk (nu duidelijk niet meer).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682