Vlielands raadsel

Gestart door DuDe, september 21, 2010, 22:25:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

Ziet (of zien) er nogal gorzig uit, maar wat is het precies? Zo'n honderd meter van de roodkopklauwier trouwens.

Groeten ook van Rineke in dit geval.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Suzie

Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

HPM

Tja, Kneuen vallen in het niet als je net een Roodkopklauwier hebt gezien.  :)
Herman van der Meer

DuDe

Citaat van: HPM op september 21, 2010, 22:40:06 PM
Tja, Kneuen vallen in het niet als je net een Roodkopklauwier hebt gezien.  :)
Ha, dat geldt niet direct voor ons Herman.  B)  Ik moet zeggen dat het uiteraard heel leuk is om zo'n bijzondere vogel te zien, maar een twitcher ben ik niet echt. Voor velen misschien heel vreemd, maar we hebben niet eens geprobeerd om 500 meter verder, tussen al die anderen, de Noordse waterlijster te vinden. Ik begrijp het unieke wel, maar het voelt toch een beetje alsof je in de supermarkt een nieuwe soort op de kop tikt. Maar goed, dat is mijn/onze eigenaardigheid waarschijnlijk.

Toen we zelf op de observatieplek van de Roodkopklauwier aan het speuren waren, zette een aantal ervaren vogelaars hun spullen neer en had het exemplaar binnen drie seconden in zicht. We vonden het toen overigens heel aardig (en leuk!) dat we via de scoop van één van hen naar de Roodkopklauwier mochten kijken. Deze zat namelijk nogal ver weg. Maar eerlijk gezegd, toen we daarvoor in ons eentje bovenstaande vrouwtjes(?)kneu zagen, vonden we dat eigenlijk nog leuker. We zaten ons samen echt rot te peinzen welke vogels zo'n soort snavel en verenkleed hebben. Ook een soortement van spannend zeg maar...... Ons gebrek aan kennis deed ons aan een gorsachtige denken, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Hoewel ik wel wat jaloers op al die kennis om mij heen ben  :lol:

Tenslotte als illustratie: afgelopen winter ontdekte ik zelf een klapekster. Ik vond het echt geweldig en er stroomde heel wat meer adrenaline door mij heen dan bij deze prachtige zeldzaamheid van vandaag.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)