Hoofdmenu

EET MEER FRUIT!

Gestart door huysse, september 01, 2006, 18:21:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

EET MEER FRUIT!

Marijke

huysse

Hans, weet je ook welke appelboom je hebt?
De appels op de foto zijn : "Hermien van Eibergen"

Groet,
Marijke

huysse

Zo.n oproep als "EET MEER FRUIT"  blijft toch niet zonder gevolg!

marijke

huysse


huysse


Stippen

Op de laatste foto staat Oenopia conglobata, het vloeivleklieveheersbeestje
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Stippen

Citeer
Heerbeestjes zijn ook nog leuk om de toekomst naar te kijken.

Tuurlijk Hans, en je waarnemingen zijn zeer welkom,
het is misschien wel lastig combineren, want als je gefocust bent op libellen en vogels, ontgaan deze kleine kevers je misschien?

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Jeroen Nagtegaal

Ik trof vandaag nog aziaten in de peren, en vlinders zijn er ok dol op, rottend fruit,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

a.houter

Buiten het huisje waar wij onze vakantie doorbrachten stonden verschillende fruitbomen. Vooral de appeltjes waren talrijk van het jaar, en vielen massaal op de grond. 's Nacht aten er konijntjes o.i.d. van en overdag begonnen die aangevreten vruchten te gisten. Daar kwamen overdag ik weet niet hoeveel wespen op af (een opvallend kleine soort overigens, die een nest in de grond hadden). Ze waren in het geheel niet aggressief of opdringerig, maar juist opvallend rustig... Op zeker moment viel het me op dat sommigen zelfs versuft waren, en nu en dan viel er een domweg om. Het drong tot mij door dat ze letterlijk van hun barkruk donderden, want dat gistende fruit produceert naar verhouding veel alcohol; ze waren gewoon stomdronken! (Overigens geen onbekend fenomeen in de dierenwereld).
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

huysse

nog een fruiteter
Marijke

huysse


huysse


Jeroen Nagtegaal

Tja ook minder vriendelijke beestjes komen genieten, Maar dat hoort bij de natuur, Wel een mooi beeste is het de hoornaar,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse

Ik dacht eerst dat dit Pimpelmeesje insectjes at op de peer maar zo te zien eet hij toch echt de peer zelf.

Marijke

tekenaar

#14
Even een rare vraag, maar vermeerderd iemand de oude appel-varieteit "haantjes zoete" en is die ergens te koop, liefst als hoogstam?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Elachista

#15
Die hoornaars heb ik hier ook veel gezien dit voorjaar, geweldig mooie beesten!
Zolang je ze maar niet bang maakt...
Groet,
Tymo

Jeroen Nagtegaal

Eigenlijk moet je minder Fruit eten, dan kun je het fruit laten rotten voor leuke beestjes,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse

CiteerEigenlijk moet je minder Fruit eten, dan kun je het fruit laten rotten voor leuke beestjes,
groet,
Marijke

huysse


huysse

#19
Het bovenste deel van de boom is al helemaal leeggegeten.

Marijke

huysse


eline1234

ik zal over een week of wat eens proberen de spreeuwen te fotograferen die zich elk najaar aan de gistende duindoren-besjes tegoed komen doen... vogels kijken was nog nooit zo grappig. (afgezien dan van die eend die met de wind mee landde... :D )
Eline

huysse

nieuwe gasten

groet,
Marijke

huysse

en

huysse

#24
en

mezze


huysse

Hond eet besjes van de Cotoneaster.

Groet,
Marijke

huysse

#27
Groenling bij verdroogde bramen.

huysse

Goudvink bij verdroogde bramen.

huysse

een hele hap