grauwe veldwantssnuitkever

Gestart door thijsdegraaf, september 22, 2010, 07:07:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Hoe vinden jullie deze grauwe veldwants snuitkever, die oprukt in de volkskrant?  ???

MarjoSmeets

Dit is toch werkelijk te gek voor woorden!  >:(
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo


harry60

Haha ze maken er wel een drama van, zijn de echte experts die er mee bezig zijn geweest.
Andere kant je kan fotos van kevers of namen geven aan insecten wat je wil een handje vol mensen
zullen ze herkennen dat het niet klopt, maar daar zullen niet veel mensen wakker van liggen.

Het is inderdaad te gek voor worden allemaal.

harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

#4
Ja, een handje vol zal ze herkennen, maar die die ze niet herkennen en het beestje van deze foto in de tuin zien, gaan geheid het beestje doden om te voorkomen dat het in hún tuin een plaag wordt en dat zou toch heel zonde zijn van zo'n, nog steeds vrij zeldzame, wants!  :'(  Zullen we met z'n allen een berichtje sturen naar de krant?!  :police:


Edit: ik ben op de site gaan kijken of je ergens commentaar kan geven en zag dat daar wel een juiste foto geplaatst is. Er staat wél boven het artikel dat het vandaag bijgewerkt is, dus waarschijnlijk zijn ze door anderen al op hun fout gewezen!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Maar goed dat ze op hun fout gewezen zijn.
Ze zouden eigenlijk van te voren even iets meer onderzoek moeten doen, ipv zo maar te publiceren.
Silvia is genoeg in het nieuws geweest en zij zou deze kevers toch moeten herkennen.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf

CiteerZullen we met z'n allen een berichtje sturen naar de krant?!  :police:
Ik heb naar de redactie gemaild. Daar heb ik al mijn bezwaren geuit tegen dit artikel. En het opgeklopte gedoe zonder goede uitleg naar het publiek. Ik vind dat niet bij een krant als de Volkskrant horen. Maar ja.....
Ik heb tevens een link naar dit topic en het topic over het zelfde onderwerp bij de kevers meegestuurd.

Het zit me toch wel dwars. Zit je lekker je krant bij het ontbijt te lezen. Ik had nog net tijd om dit op waarneming te zetten voordat ik naar mijn werk moest.  :-\