Hoofdmenu

Mysterybird 63

Gestart door HJDT, september 20, 2010, 22:57:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Citaat van: MarKoHu op september 25, 2010, 09:47:30 AM
Ik ga mee met Frank.

Waarin? Anderen opteerden ook voor Kuifmees.
Groeten,

Bram ter Keurs

Margreet Kwh

Citaat van: fpvdputte op september 25, 2010, 02:30:35 AM
Citaat van: HJDT op september 25, 2010, 00:33:21 AM
Wie nog een duit in het spreekwoordelijke zakje wil doen moet snel zijn. Dit weekend zal ik de oplossing geven van deze mystery. De blauwige glans op de vleugels word voor zover ik kan beoordelen veroorzaakt door de weerkaatsing van een strakblauwe lucht. Zeker weten doe ik dat overigens niet.



Mijn conclusie; En Kuifmees met een door weers- danwel lichtomstandigheden ietwat verkleurd ogend verenkleed.
Soms is determinatie een kwestie van overige opties uitsluiten en dan blijft er in dit geval 1 optie over.


Citaat van: MarKoHu op september 25, 2010, 09:47:30 AM
Ik ga mee met Frank.
Waarom is je schild wit... omdat in wit alle kleuren zijn (geheimen van het Wilde Woud, Tonke Dragt)

Margreet.
Citaat van: BramtK op september 25, 2010, 11:20:48 AM
Citaat van: MarKoHu op september 25, 2010, 09:47:30 AM
Ik ga mee met Frank.

Waarin? Anderen opteerden ook voor Kuifmees.

Hallo Bram,

1. ik wil niet zeggen dat Frank de  enige is die Kuifmees zegt
2. ik geef uitleg via mijn citaat van Tonke Dragt, maar dat is wellicht te cryptisch,
daarom nog eens expliciet:

Ik zeg Kuifmees, omdat de kleuren die ik waarneem niet de kleuren zijn van het vogelboekje,
maar kleuren die beïnvloed zijn door de kleuren van de omgeving.
Wit is eigenlijk geen kleur, maar is alle kleuren bij elkaar,
zoals zwart de afwezigheid van elke kleur is.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HJDT

Heel verstandig van iedereen om het antwoord niet meer te wijzigen. Hij leek me niet al te moeilijk en dat was hij dan ook niet. De blauwige gloed op de vleugel zette nog wel een enkeling op het verkeerde been maar de meesten wisten dat nog te corrigeren. Hier een andere foto waar hij zich wel omdraaide.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

BramtK

Ah oke, Margreet.  :duim:

Poeh, gelukkig toch een Kuifmees.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

HJDT

Tjonge, ik heb nog eens mijn oude mystery birds zitten lezen maar ik zie dat ik consequent slecht ben in het geven van het antwoord. Dit is natuurlijk een Kuifmees om de redenen die o.a. Frank hierboven aangeeft.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.