Citaat van: vuurvlinder op november 27, 2010, 21:23:48 pmCitaat van: Marina op november 27, 2010, 20:47:25 pmBij het schoonmaken van het oude mezenkastje viel het na jaren trouwe dienst letterlijk uit elkaar. Op zolder stond al heel lang een ongebruikt mezenkastje dat we ooit kregen toen we lid werden van Vogelbescherming. Functioneel, maar wel een beetje saai. Tijd voor een pimp. Zacht kleurtje gegeven op basis van olie (ikea).Snoeihout van de wilg op maat gezaagd en gekloofd, riet ertussen dat hier overvloedig langs het water groeit, en voila: mooi rieten dakje.Mooi! Er schijnen meerdere vogels in 1 nestkastje te slapen. Mijn wederhelft keek eergisteren naar autumnwatch en in 1 nestkast bleken er 63 vogels te slapen! Ik heb de uitzending niet gezien dus zal het ff checken op de site. overdaad schaadt daar niet lijkt het
Citaat van: Marina op november 27, 2010, 20:47:25 pmBij het schoonmaken van het oude mezenkastje viel het na jaren trouwe dienst letterlijk uit elkaar. Op zolder stond al heel lang een ongebruikt mezenkastje dat we ooit kregen toen we lid werden van Vogelbescherming. Functioneel, maar wel een beetje saai. Tijd voor een pimp. Zacht kleurtje gegeven op basis van olie (ikea).Snoeihout van de wilg op maat gezaagd en gekloofd, riet ertussen dat hier overvloedig langs het water groeit, en voila: mooi rieten dakje.Mooi! Er schijnen meerdere vogels in 1 nestkastje te slapen. Mijn wederhelft keek eergisteren naar autumnwatch en in 1 nestkast bleken er 63 vogels te slapen! Ik heb de uitzending niet gezien dus zal het ff checken op de site.
Bij het schoonmaken van het oude mezenkastje viel het na jaren trouwe dienst letterlijk uit elkaar. Op zolder stond al heel lang een ongebruikt mezenkastje dat we ooit kregen toen we lid werden van Vogelbescherming. Functioneel, maar wel een beetje saai. Tijd voor een pimp. Zacht kleurtje gegeven op basis van olie (ikea).Snoeihout van de wilg op maat gezaagd en gekloofd, riet ertussen dat hier overvloedig langs het water groeit, en voila: mooi rieten dakje.
Citaat van: ronald op november 27, 2010, 21:25:51 pmCitaat van: Marina op november 27, 2010, 21:19:47 pmHAHAHA jij hebt dat filmpje gezien met dat vogeltje dat het koffieapparaat aanzette en zn krantje las! nee, dat niet maar ik ben nu wel nieuwsgierig http://www.youtube.com/watch?v=68PEeR6Mg9w
Citaat van: Marina op november 27, 2010, 21:19:47 pmHAHAHA jij hebt dat filmpje gezien met dat vogeltje dat het koffieapparaat aanzette en zn krantje las! nee, dat niet maar ik ben nu wel nieuwsgierig
HAHAHA jij hebt dat filmpje gezien met dat vogeltje dat het koffieapparaat aanzette en zn krantje las!
Ik zag ooit per ongeluk zomaar ooit een website van iemand in Engeland die webcams had geplaatst in Koolmezenkastjes. Die kastjes had ie van binnen gepimpd met behang, meubeltjes en gordijntjes etc. in diverse stijlen, erg grappig om te zien. Later wilde ik die site nog een keer zien en ging ik bij Google op zoek naar die url die ik niet meer wist. Het was een Engelse site dus gezocht onder "Webcam Great Tit". Nou..., euh.., ik heb echt heulveul natuurwebsites gevonden behalve die van die Koolmees!
Mijn ex werkte bij de Mol als redacteur bij Koffietijd en moest voor 4 oktober een item maken. Die was met Google per ongeluk op van die seks-met-dieren-sites beland terwijl de hoofdredacteur achter haar langs liep!!!
63 vogeltjes in een hokje is 1 ding, maar starlings kunnen er ook wat van. Wat is een starling?[size=-2]Starlings often roost in massive numbers – some city hot spots can contain over a million birds.[/size]
Citaat van: Marina op november 27, 2010, 21:46:36 pm63 vogeltjes in een hokje is 1 ding, maar starlings kunnen er ook wat van. Wat is een starling?[size=-2]Starlings often roost in massive numbers – some city hot spots can contain over a million birds.[/size]A Starling ist ein Star! Je urletje doet het niet trouwens.
Ah, spreeuw, dus!Vraag me af hoe ze dat tellen, meer dan een miljoen?
Ik had hier vandaag één reiger in de tuin. In strenge winters komen ze hier in de tuinvijvers goudvissen jatten, nu was ie wel erg vroeg. Maar wel makkelijk tellen. Één blauwe reiger. Één.
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 27, 2010, 21:44:06 pmMijn ex werkte bij de Mol als redacteur bij Koffietijd en moest voor 4 oktober een item maken. Die was met Google per ongeluk op van die seks-met-dieren-sites beland terwijl de hoofdredacteur achter haar langs liep!!!dat had ik een keer met een automerk, kwam ook zo'n jeweetwelsite tevoorschijn op mn werk
ik ben soms zo'n knoeier met foto's maken. voor deze libel had ik maar liefst drie foto's nodig voor ik hem er eindelijk helemaal op had
Ik heb soms heel erg veel geluk met foto's -> dacht dat dat verhaal met die NONO-jacht in Afrika een flauw en racistisch mopje was. Maar wat ziet mijn oog midden in Afrika? Juist! Ze bestaan dus echt! En dan heb ik gelijk nog twee exemplaren te pakken ook nog en een Giraf op het dak!