Marina, doe je ogen maar dicht, want pas als je geleerd hebt geduldig te zijn mag je kijken

Eigenlijk moet ik hem nog een beetje mooier afwerken, maar daar heb ik nog drie weken voor

.
Benodigdheden:
- Twee (lege) Pringlesbussen (vol mag ook, maar dan moet je hard eten

)
- Zo'n lippenstiftachtig ding maar dan met lippenbalsem erin
- Een klein maatcupje (zo eentje voor het afmeten van bijvoorbeeld hoestdrank)
- Eventueel een (vogel)foto
Snij/knip de ene bus doormidden. Maak in de onderste helft een uitsparing zodat je hem met een hoek van ongeveer 130-140 graden op de andere bus kunt zetten. Snij uit dat gat een kleiner gat; hierin komt de lippenbalsem.
Pak zwarte verf of een zwarte (watervaste) stift, en begin met kleuren. De lippenbalsem moet helemaal zwart, en ik heb ervoor gekozen om bij het maatcupje alles zwart te maken behalve de onderkant.
Verf de bussen zwart, of plak er zwart papier op. Zet ze daarna schuin op elkaar en plak ze vast. Ik heb daarvoor superlijm gebruikt. Zorg ervoor dat je de halve bus aan de onderkant van de hele bus vastzet; zo kun je bij de voorkant de dop er nog af halen en er wat in doen.
Smeer superlijm op de rand van het maatcupje. Plak die daarna op het metalen stuk van de halve bus.
Optioneel: kies een foto uit en trek m.b.v. de Pringlesbus een cirkel. Knip die uit, en leg die in de dop. Zet de dop op de bus. Nu zie je er een vogel mee

.
Resultaat:

P.S. Nu zien jullie gelijk (een stukje van) mijn bureau