Hoofdmenu

creativiteit

Gestart door ronald, september 19, 2010, 17:51:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

ronald

Citaat van: Marina op november 01, 2010, 10:51:03 AM
halloween is weer voorbij, wel jammer hoor!
ik vind t echt het leukste feest van het jaar

Ok, back to normal.... libellen, leuk!
Ik weet er absoluut NIETS van dus ik laat me graag onderwijzen.

@André: lief dat je je zorgen maakte
leuk dat je je er zo mee hebt vermaakt  :duim:
als mensen nog niets van libellen weten dan heb ik misschien nog wel wat nieuws te melden, dat komt dus vast goed  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Marije

Citaat van: ronald op november 01, 2010, 10:56:40 AM
Citaat van: Marije op november 01, 2010, 01:51:43 AM
Ik wijk even van het onderwerp libelle af.
Een paar weken geleden dacht ik, ik ga eens gek doen met een koe.
Dit is het resultaat. Er is niets aan de foto veranderd behalve het formaat.
dat vind ik ook zo leuk aan praat maar raak, afwijken is hier eerder regel dan uitzondering, alles slingert lekker wild door elkaar en daar komen soms leuke dingen uit!  :)
bijzondere foto! je ziet niet zo vaak koeiesnuiten op de foto, leuk  :duim:

toevallig kwam ik bv week een foto met koeien tegen op mn pc die ik best mooi vond. ik was bij Drachten Groene glazenmakerhuidjes aan het zoeken, toen ik deze hulptroepen zag verschijnen. binnen geen tijd hadden ze me omsingeld en ze hebben me enorm geholpen met huidjeszoeken. nou ja, helpen, ze gingen aan mij en mijn retractor likken als ik even niet oplette  :o


ja dat zijn leuke ervaringen. Koeien zijn ontzettende sociale en nieuwsgierige dieren.
Heerlijk. Ik word altijd heel erg blij van deze dieren.

Enne... blijkbaar ben je heeeeeeeeeeeeeeeel erg lekker.....  ;D ;D ;D

ronald

als je op die koeien af gaat dan ben ik idd erg lekker, elke kans die ze zagen zetten ze die enorme glibbertong in actie  ;D
ik vind koeien geweldig, maar heb er ook wel respect voor. altijd gehad, maar sinds ik eens een aanvaring had met een erg agressieve mannetjeskoe die tussen de vrouwtjes stond ben ik extra voorzichtig (had me echt bijna de kop gekost, brrrr). het is dat ik door mijn fanatisme wat libellen betreft me niet wou laten verjagen, maar het liefst was ik er vandoor gegaan  :o  na een paar uurtjes was ik er overigens wel aan gewend en ik heb meerdere dagen met dit stel doorgebracht. een paar weilanden verderop stonden jongere koeien, dat was helemaal leuk. die waren steeds zo blij met mijn komst dat ze als jonge honden om me heen gingen rennen  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Marije

o ja herkenbaar. Zo stond ik een keer samen met vrienden en mijn man tijdens geocachen oog in oog met Schotse Hooglanders.
Uh.... ze kwamen wel erg dichtbij en die hoorns.... eh... nee dat vond ik toch niet zo heel plezierig.

Ik ben zelf maar achteruit aan ze voorbij gegaan, om toch maar oogcontact te houden. Om maar niet het risico te lopen
van achteren te worden aangevallen.
Je weet maar nooit. Het zijn en blijven dieren en je bent in hun omgeving. Toch?

ronald

dat vond deze stier wel in ieder geval. de lummel wachtte ook nog tot ik in de hoek van het weiland was waar ik niet meer weg kon. door de veengrond voelde ik hem aankomen in volle vaart  :o :o :o  toen ik die aanval wist te stoppen ging hij oa op de achterpoten staan, met de poten schrapen, dol springen en het ergste vond ik nog dat hij met zijn hoorns plukken gras begon uit te trekken en ermee rondzwaaide. nooit gedacht dat een stier zo dol kon zijn zonder er speren in te steken, maar die zijn echt niet nodig...
onnodig te zeggen dat ik erg blij was toen ik na veel overleg met het beestje toch het weiland uit wist te komen. wel een bijzondere ervarin overigens, om zo overgeleverd te zijn aan de natuur. als hij door had gezet had ik het waarschijnlijk niet overleefd. zo'n intense ervaring had ik in de nederlandse natuur nog nooit gehad (en één keer is ook wel genoeg  ;) )
groeten, Ronald van Seijen

ronald

ojah, ik had een A4tje mee van het waterschap, ik denk dat dat me gered heeft. daarmee heb ik enorm lopen flappen. dichtvouwen en dan plotseling openen. zo stopte ik de eerste aanval, en zo kon ik hem steeds weer doen twijfelen wat dit nou was. of het nou het briefje zelf was, of dat hij dacht dat ik van het waterschap was weet ik dan weer niet  :P
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

De nieuwsgierigheid van die beesten vind ik altijd erg grappig. Die is heel erg groot maar altijd tot op afgebakende afstand, ze komen uit alle hoeken van de wei om te kijken wat er aan de hand is maar blijven dan altijd bij dezelfde denkbeeldige lijn staan. Wat muziek betreft hebben ze in ieder geval weinig smaak  ;) :
http://www.funvid.eu/index.php?page=videos&section=view&vid_id=104969
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: ronald op november 01, 2010, 11:32:47 AM
ojah, ik had een A4tje mee van het waterschap, ik denk dat dat me gered heeft. daarmee heb ik enorm lopen flappen. dichtvouwen en dan plotseling openen. zo stopte ik de eerste aanval, en zo kon ik hem steeds weer doen twijfelen wat dit nou was. of het nou het briefje zelf was, of dat hij dacht dat ik van het waterschap was weet ik dan weer niet  :P
OMG ik lig blauw hier, zie het helemaal voor me!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Marina op november 01, 2010, 11:40:17 AM
Citaat van: ronald op november 01, 2010, 11:32:47 AM
ojah, ik had een A4tje mee van het waterschap, ik denk dat dat me gered heeft. daarmee heb ik enorm lopen flappen. dichtvouwen en dan plotseling openen. zo stopte ik de eerste aanval, en zo kon ik hem steeds weer doen twijfelen wat dit nou was. of het nou het briefje zelf was, of dat hij dacht dat ik van het waterschap was weet ik dan weer niet  :P
OMG ik lig blauw hier, zie het helemaal voor me!
ik moet ook bekennen dat ik wel blij was dat niemand het zag hoor... ;)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 01, 2010, 11:35:54 AM
De nieuwsgierigheid van die beesten vind ik altijd erg grappig. Die is heel erg groot maar altijd tot op afgebakende afstand, ze komen uit alle hoeken van de wei om te kijken wat er aan de hand is maar blijven dan altijd bij dezelfde denkbeeldige lijn staan. Wat muziek betreft hebben ze in ieder geval weinig smaak  ;) :
http://www.funvid.eu/index.php?page=videos&section=view&vid_id=104969
als ik dat filmpje zie moet ik opeens aan een supermarkt denken. maar dan met een hele kudde homo sapiens met een accordeonspeler ervoor die behoorlijk vervelende muziek (vind ik dan) speelt  :P

bart, die denkbeeldige lijn verdwijnt als je langere tijd gaat huidjeszoeken, na een tijd staan ze dan deun op je, een letterlijk adembenemende ervaring  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Question

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 01, 2010, 11:35:54 AM
De nieuwsgierigheid van die beesten vind ik altijd erg grappig. Die is heel erg groot maar altijd tot op afgebakende afstand, ze komen uit alle hoeken van de wei om te kijken wat er aan de hand is maar blijven dan altijd bij dezelfde denkbeeldige lijn staan. Wat muziek betreft hebben ze in ieder geval weinig smaak  ;) :
http://www.funvid.eu/index.php?page=videos&section=view&vid_id=104969
Wat lollig. Volgende keer de blokfluit maar mee.  ;D

Question

Soms begin je wel eens wat gedachteloos op een notitiepapiertje na te tekenen. En soms begint het ook nog wel ergens op te lijken.  :P

Marije


vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Een seksende libelledoodle. Leuk!  :duim:
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Question

Citaat van: Marina op november 01, 2010, 21:37:40 PM
Een seksende libelledoodle. Leuk!  :duim:
haha..dat klinkt wel leuk zo!  ;D :P

GijsB

laat ik dan ook maar een aantal van mijn creaties hier posten, tijd geleden dat ik ze heb gemaakt (jaar of 5 geleden). Totaal anders dan de rest van wat hier in het topic staat.









iets wat meer in dit topic past is een creatie van mijn moeder
Gijs

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

GijsB

is hier de laatste foto wel te zien?
Gijs

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

GijsB

Gijs

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

haha dat is wel even wat anders ja
Jullie zijn een creatieve familie zo te zien
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Elachista

Citaat van: Question op november 01, 2010, 21:49:52 PM
Citaat van: Marina op november 01, 2010, 21:37:40 PM
Een seksende libelledoodle. Leuk!  :duim:
haha..dat klinkt wel leuk zo!  ;D :P

Ah bah Marina. Leuk nog wel, nou ik ga heus niet bij jou door het raam gluren om vervolgens over "leuk" te spreken hoor  >:D Maar goed, ik ben misschien minder gefascineerd omdat ik die dingen 's zomers dagelijks zie krikken langs de vijver.
Groet,
Tymo

ronald

Citaat van: Question op november 01, 2010, 20:12:11 PM
Soms begin je wel eens wat gedachteloos op een notitiepapiertje na te tekenen. En soms begint het ook nog wel ergens op te lijken.  :P
das zeker mooi  :duim:
één puntje: als je de buitenste vleugellijnen en dan vooral de voorste randen iets strakker/rechter maakt zien de libellen er wat gezonder uit. zulke vleugels zie je meestal bij libellen die niet helemaal goed zijn uitgeslopen.
groeten, Ronald van Seijen

ronald

http://www.youtube.com/watch?v=CvEA4Heqznc
en voor de liefhebbers van animal sex, hier parende Noordse winterjuffers die ik van heel dichtbij mocht filmen  :P
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 22:11:50 PM
laat ik dan ook maar een aantal van mijn creaties hier posten, tijd geleden dat ik ze heb gemaakt (jaar of 5 geleden). Totaal anders dan de rest van wat hier in het topic staat.









iets wat meer in dit topic past is een creatie van mijn moeder

mooie plaatjes! heb je ze zo zelf helemaal opgebouwd of foto's samengevoegd oid?
groeten, Ronald van Seijen

GijsB

bij alle drie heb ik een plaatje als begin basis gebruikt, bij de eerste dat "machine onderdeel", een abstract 3d object, bij de andere 2 heb ik het poppetje dat erop staat, zonder achtergrond als basis gebruikt, derest heb ik er allemaal omheen gemaakt, beginnend met een wit scherm.

maar na een tijdje ermee gestopt omdat ik een tekort had aan inspiratie
Gijs

sjonnoh

hmm, nou vond ik het bijna vreemd om mijn tekeningen over Japanse tekenfilms op een vogelforum te plaatsen maar schijnt nog niet zo'n gek idee te zijn, ben helaas nu nog op school  ;D

Ziet er wel allemaal gaaf uit, ook dat van Tieneke  :duim:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

ronald

Citaat van: dralion13 op november 02, 2010, 11:06:42 AM
bij alle drie heb ik een plaatje als begin basis gebruikt, bij de eerste dat "machine onderdeel", een abstract 3d object, bij de andere 2 heb ik het poppetje dat erop staat, zonder achtergrond als basis gebruikt, derest heb ik er allemaal omheen gemaakt, beginnend met een wit scherm.

maar na een tijdje ermee gestopt omdat ik een tekort had aan inspiratie
leuk werk zoiets, en als het dan ook nog zo mooi wordt is het helemaal fraai  :)
en dergelijke dingen zijn idd erg van inspiratie afhankelijk, van deze plaatjes schijnt wel inspiratie door in ieder geval :duim:
groeten, Ronald van Seijen