dat is idd fascinerend Bart, wat een power, wat een technologie!
ik kan ook zeker genieten van wat de mens kan voortbrengen. soms is het echt genieten, soms is het fascinatie. ik krijg bijvoorbeeld kippevel als ik een vliegtuig uit de tweede wereldoorlog hoor, zo'n mustang bv met zwaar rommelende motor en gierende aanjager, wauw wat een ding. en als ik er dan aan denk dat deze motoren in ook grote bommenwerpers zaten, 4 stuks, dan is dat helemaal indrukwekkend. en dan...die dingen in formaties van duizenden overvliegend, ongelooflijk, urenlang komen ze over. woorden schieten te kort, wat kan de mens toch veel, wat zijn we toch geweldig! of...waar gaan die dingen eigenlijk heen? ow, die gaan flink veel bommen op andere mensen gooien. noh, waarom dan? tsja, dat is nodig om de zaken weer op orde te krijgen. en waarderen die andere mensen dat dan wel? nou nee, die sturen nu ook enorme aantallen vliegtuigen de lucht in om deze neer te schieten. joh, maar is dat allemaal niet heel ongezond? jawel, maar het is allemaal voor een goed doel. ja maar had dat niet wat beter gepland kunnen worden zodat dit niet nodig zou zijn? eeeh, tsja, kweenie, maar er is goed nieuws, we hebben nu een bom waar je maar eentje van nodig hebt om net zoveel schade en ellende aan te brengen en die kun je als je wilt met een raket afschieten en met computertechnologie precies daar heensturen waar je hem wilt hebben, wel zo veilig! ...eeeh, ja, das echt goed nieuws zeg...
en dat fascineert me tegenwoordig aan de mens, we zijn een bijzondere soort, zo slim en toch zo dom...wat hadden we een geweldige dingen kunnen doen met al onze geweldige technologie, maar helaas is die technologie ver vooruit op ons bewustzijn.