reuzenstern?

Gestart door rrrrr, september 19, 2010, 14:03:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Vanmorgen wat (grote) visdiefjes gezien dacht ik.......totdat het vogeltje lawaai maakte.
Dat klonk niet als een visdief. Dus snel een paar foto's gemaakt.
Nu denk ik toch dat dit een soort stern is.

Een reuzenstern misschien gezien de snavelkleur? Kan bijna niet zou je zeggen (dat zou wel een heel gelukkig toeval zijn....)
Hij klonk als een ?kraai? reiger? Heel rauw......
Op de tweede foto zie je nog een slobeend ernaast ter vergelijking van de grootte.
Ik had zo'n vogel in ieder geval nog niet eerder gezien.

Rob

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

rrrrr

Geweldig!
Ben ik heel blij mee!
Zoals gemeld: had ik nog nooit eerder gezien en gezien het feit dat ik eigenlijk alleen maar probeer plaatjes te maken is dit natuurlijk wel weer een mooie toevalstreffer.

Danks Guus.

Rob

BramtK

Naast de snavelkleur is de grootte van de snavel ook een 'give away'. ;)

Wat een leuke soort, he!?
Groeten,

Bram ter Keurs

rrrrr

Groot naar het schijnt.........
Nu heb ik normaal gesproken weinig vergelijkingsmateriaal paraat en dan ben ik al snel meer kleur geörienteerd dan dat ik let op de grootte.
Het inschatten van de grootte (van b.v. een hele vogel i.p.v. alleen een snavel) blijf ik lastig vinden als iets je snel voorbij komt vliegen met weinig vergelijkend materiaal in de buurt.
Maar inderdaad: Mooi, mooi, mooi.

Rob

BramtK

Grootte is notoir lastig in te schatten, inderdaad, maar verhoudingen zijn iets makkelijker. Vergelijk jouw foto eens met een plaatje van een Visdief, dan zie jij ook dat er iets aan de hand is.
Groeten,

Bram ter Keurs

rrrrr

Zie mijn eerste zin.......
Groot visdiefje  ;D
Ik had geen idee of er "grote visdiefjes" waren, maar vond hem wel apart en had geen vergelijkingsmateriaal er naast vliegen om echt een idee van de grootte te krijgen.
Toen dat lawaai en toen klikken maar....
Gewoon op mijn gevoel af gegaan en proberen er een aardig plaatje van te maken.
Je weet maar nooit....
En inderdaad.
Ik vermaak mij kostelijk zo.
Leuk hoor! :duim:

Rob

joost van der Laan

In mijn vogels van europa boek staat ie als zeldzaam ;) ik had er een paar maanden geleden ook een, en ze zijn echt wel groot.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Sjoerd Radstaak

Citaat van: joost van der Laan op september 20, 2010, 19:20:44 PM
In mijn vogels van europa boek staat ie als zeldzaam ;) ik had er een paar maanden geleden ook een, en ze zijn echt wel groot.

In Nederland is de soort 'een schaarse doortrekker', (soms) in uiterst klein aantal. In deze tijd van het jaar zit het aantal dan op zo'n 250 - 300, eind augustus (piek) zo tegen de 800. Niet zeldzaam dus, wel bijzonder fraai!
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak