s soorten gele bloemen

Gestart door Gert1954, september 20, 2010, 15:33:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert1954

Deze 2 soorten in limburg gefotografeerd in een groeve.

Kan ze niet thuis brengen en heb ook geen idee.
Er stonden er maar enkelen van.



Hinko

Wondklaver en de onderste is een soort Teunisbloem
mvgr, Hinko

Gert1954

#2
Ja die onderste dacht ik ook een soort teunisbloem maar kan daar nog niet vel mee.
Voor die andere vast bedankt.

Denk dat het dan deze moet zijn maar hoe die dan in een groeve komt?


Oenothera parviflora

Bedankt


Hinko

Voor de determinatie is het handiger om niet alleen een close-up van de bloem te maken. Zie het topic 'fotografie tips'.
Oenothera parviflora staat niet meer in de huidige versie van de flora. O.deflexa zou goed kunnen. Ik zie geen rode vlekken/knobbels en de 'kroonbuis' lijkt veel langer dan de kelkbladeren te zijn. Een overzichtsfoto zou uitsluitsel kunnen geven.
mvgr, Hinko

Gert1954

Citaat van: Hinko op september 20, 2010, 17:50:46 PM
Voor de determinatie is het handiger om niet alleen een close-up van de bloem te maken. Zie het topic 'fotografie tips'.
Oenothera parviflora staat niet meer in de huidige versie van de flora. O.deflexa zou goed kunnen. Ik zie geen rode vlekken/knobbels en de 'kroonbuis' lijkt veel langer dan de kelkbladeren te zijn. Een overzichtsfoto zou uitsluitsel kunnen geven.

Snap het wel hoor en je hebt wel gelijk.
Maar Teunisbloem die soort die ik bij geschreven heb klopt wel. Wondklaver nooit gezien maar die schijnt op de Rode lijst te staan.
Zal er volgende keer aandenken en heb nog een gele bloem zal ik ook plaatsen.
Daar zitten wel bladeren aan.
Bedankt voor de moeite.
Wondklaver op particulier terrein gefotografeerd en zal kijken of ik eigenaar kan vinden.


Nietspitten

Citaat van: Gert1954 op september 20, 2010, 15:33:19 PM
Deze 2 soorten in limburg gefotografeerd in een groeve.

Kan ze niet thuis brengen en heb ook geen idee.
Er stonden er maar enkelen van.



Citaat van: Gert1954 op september 20, 2010, 18:28:34 PM
Citaat van: Hinko op september 20, 2010, 17:50:46 PM
Voor de determinatie is het handiger om niet alleen een close-up van de bloem te maken. Zie het topic 'fotografie tips'.
Oenothera parviflora staat niet meer in de huidige versie van de flora. O.deflexa zou goed kunnen. Ik zie geen rode vlekken/knobbels en de 'kroonbuis' lijkt veel langer dan de kelkbladeren te zijn. Een overzichtsfoto zou uitsluitsel kunnen geven.

Snap het wel hoor en je hebt wel gelijk.
Maar Teunisbloem die soort die ik bij geschreven heb klopt wel. Wondklaver nooit gezien maar die schijnt op de Rode lijst te staan.
Zal er volgende keer aandenken en heb nog een gele bloem zal ik ook plaatsen.
Daar zitten wel bladeren aan.
Bedankt voor de moeite.
Wondklaver op particulier terrein gefotografeerd en zal kijken of ik eigenaar kan vinden.

!!!!

groeten, Gerrit