Hoofdmenu

Ring van Boerenzwaluw

Gestart door Stijn E., september 18, 2010, 19:42:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Een tijd geleden was ik bij vrienden en toen ze hoorden dat ik vogelde (was ik toen net mee bezig) wisten ze allemaal verhalen te vertellen over de bij hun broedende Boerzwaluwen. Een van die verhalen was, dat een Boerenzwaluw bij hun naar binnen vloog en in paniek tegen de net gewassen ramen aanvloog. Ze zagen dat het vogeltje geringd was en ze zijn gaan zoeken op internet om vervolgens via het Sovon succesvol te melden dat deze vogel helaas is overleden. Ze hebben toen een ceterficaatje o.i.d. ontvangen maar ze wisten niet meer waar dat was. Dat heb ik dus niet zelf. Het ringetje hebben ze me wel meegegeven.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de aflees-geschiedenis van dit beestje ergens op te vragen?!
De vogel droeg een Arnhem-ring met nummer: AF03251

Ik hoor het wel ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jeroen Nagtegaal

De afleesgeschiedenis? Dus alle waarnemingen van dit exemplaar?
Bij metalen ringen krijg je eigenlijk nooit een historie maar alleen de ringdetails. Die kun je opvragen door de waarneming in te voeren in www.griel.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Maar als ik het goed begrijp is de vondst al een keer gemeld.

Herman van der Meer

Stijn E.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 18, 2010, 19:49:22 PM
De afleesgeschiedenis? Dus alle waarnemingen van dit exemplaar?
Bij metalen ringen krijg je eigenlijk nooit een historie maar alleen de ringdetails. Die kun je opvragen door de waarneming in te voeren in www.griel.nl

Ik ben absoluut een leek als het om ringen gaat, dus heb geen idee wat me welke ringen wel en niet kan ;)
Heb 'm gemeld op Griel.nl ;)

Bedankt!  :duim:




Citaat van: HPM op september 18, 2010, 19:58:31 PM
Maar als ik het goed begrijp is de vondst al een keer gemeld.



Klopt, maar dat heb ik vermeld bij het invoeren.
Bovendien zullen ze daar ook wel snappen dat een vogel niet 2x doodgaat  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

En hierbij de gegevens voor de geinteresseerden ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog