Camera voor de jungle

Gestart door redmar_woudstra, september 18, 2010, 13:08:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Allen,

Internet zoeken is niet zaligmakend (ik verzuip een beetje in de informatie), dus hierbij een vraag. Januari vertrek ik naar Ecuador en ik zoek daarvoor nog een camera. Ik richt me op de "tussenvorm" met veel zoom. Er is voldoende keuze, maar ik heb moeite met het vinden van twee voorwaarden voor mijn camera.

- Ik zoek een camera die redelijk tot goed presteert onder slechte lichtomstandigheden (jungle). ISO moet tot hoog in te stellen zijn. Die ISO-waarden kan ik wel vinden, maar ik kan weinig vinden over prestaties bij matig licht.
- Een camera die geo-tagd zou leuk zijn. Is dit al enigszins wijdverbreid?

Alvast bedankt voor tips!
groet,
Redmar

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

redmar_woudstra

Elke "bridge'" -camera mag, zolang de zoom maar boven de 15x komt. Dus budget tot 450 euro, dat is ongeveer de duurste bridge camera denk ik.
groet,
Redmar

rrrrr

Hoe hoog denk je dat de luchtvochtigheid gaat worden?
Met de verhalen die ik gehoord heb, heb je bijna een onderwatercamera nodig.......

Rob

Jeroen Nagtegaal

Overigens is 15x zoom in een donkere omgeving ook weinig succesvol...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

redmar_woudstra

die zoom heb ik voor andere locaties.
De luchtvochtigheid zal enorm zijn, dat valt helaas niet te veranderen...
groet,
Redmar

rrrrr

Nog even wat magazines doorgebladerd.
Om schimmel in de camera te voorkomen is het handig om de camera te laten acclimatiseren (schijf je dat zo?).
Je zou de camera aan zo min mogelijk temperatuursverschillen moeten blootstellen om condensvorming tegen te gaan.
Vocht is een KILLER.........en schimmel komt overal naar het schijnt.

Rob

jaapbird

canon g11   is net geen spiegelreflex maar zit er dicht tegenaan. Veel instel mogelijkheden. Klein handzaam . Goede zoom. Ook macro werkt prima....

Frank van de Putte

Als je minimaal 15x optische zoom wilt is de keuze niet al te groot. Zelf heb ik een Panasonic FZ28 (nu FZ38), omdat een reisgenoot in Costa Rica (ook vrij vochtig) er ook 1 had en daar heel aardige foto's mee maakte. Die heeft 18x zoom, maar scoort idd matig bij weinig licht. Maar verder wel erg licht en veelzijdig vind ik.
En mijn camera ging tijdens m'n tropische reizen meestal in een plastic zak, luchtdicht. Lijkt onhandig maar 1 onverwachte tropische bui en alles is zeiknat.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

marcel123

Citaat van: fpvdputte op september 20, 2010, 21:30:08 PM
Als je minimaal 15x optische zoom wilt is de keuze niet al te groot. Zelf heb ik een Panasonic FZ28 (nu FZ38),
Wat is het geworden? De FZ38 is nu 200 euro bij de Mediamarkt en dat leek me een aantrekkelijk aanbod.

redmar_woudstra

Gister in Groningen bij een fotozaak geweest en heb daar heel veel info gekregen over de nieuwe Fuji camera, ik denk dat dat hem voor mij wordt. Razendsnel, handige zoom via de lens (draaien!), goed bij weinig licht, kantelbaarscherm etc. Fuji Finepix HS10: http://www.fotografie.nl/nieuws/37133/fujifilm-finepix-hs10-30x-zoom
groet,
Redmar