Vleermuizen in Zuid-Holland

Gestart door BartNoort, juni 05, 2010, 19:01:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

BartNoort

De Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland gaat een drietal korte projectjes draaien in Zuid-Holland.
Het is altijd mogelijk dat er een paar geïntresseerden aansluiten. www.zwgzh.nl


Zaterdagochtend en zaterdagavond 12 juni Verblijfplaatsen vleermuizen landgoederen Den Haag

Opgave/organisatie : Rudy van der Kuil: rudyvanderkuil|apestaartje|gmail.com

We gaan kraamkolonies zoeken in de duinbossen van  Ockenburg, Ockenrode en enkele andere landgoedparken zoals Meer & Bosch. In vroege de ochtend wordt er naar kolonies gezocht en deze worden in de avond geteld. Het zoeken gebeurt overwegend in kleine groepjes, soms is fietsen mogelijk. Het tellen van uitvliegers kan hopelijk gewoon tegen een lichte hemel, anders worden infraroodcamera's ingezet. Er zijn zeker kolonies van watervleermuis en rosse vleermuis aanwezig en mogelijk ook van grootoorvleermuis.

Zaterdagochtend en zaterdagavond 26 juni - Verblijfplaatsen vleermuizen Rotterdam Kralingse Bos

Opgave/organisatie : Anton van Meurs: favanmeurs|apestaartje|wxs.nl

Er zijn sinds vorig jaar aanwijzingen dat er in het Kralingse Bos zowel kolonies van rosse vleermuis als watervleermuis aanwezig zijn. In vroege de ochtend wordt er naar kolonies gezocht en deze worden in de avond geteld. Het zoeken gebeurt overwegend in kleine groepjes, soms is fietsen mogelijk. Het tellen van uitvliegers kan hopelijk gewoon tegen een lichte hemel, anders worden infraroodcamera's ingezet.

Vrijdagavond 20 augustus - Vleermuizenexcursie Meijendel en Berkheide

Opgave/organisatie : Bart Noort: bart|apestaartje|vleermuis.org

Op vrijdagavond 20 aug. gaan wij het duingebied tussen Den Haag en Katwijk doorkruisen om te zien welke vleermuissoorten in welke dichtheden per habitatype voorkomen. Tijdige opgave is van belang (ook in verband met aanvraag van vergunningen).
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

HPM

Ik zat er vanochtend nog aan te denken om dit hier te posten.
Ik ga niet mee, dus ik wens jullie veel succes.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

mdegraaff

hoi bart.
mischien dat je het wilt weten .maar hier zit een kraam kolonie op de waterlelieweg te voorhout.
ik heb het krant artikel voor je bewaart.

gr mariska