Maandopdracht foto september: Meerdere soorten op één foto

Gestart door Vincent Hart, september 15, 2010, 19:16:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marije

Ik kan alleen voor mezelf praten.
Voor mij was de reden tijdgebrek, en ik vond het ook een lastige opdracht.
Lastig omdat ik niet veel op pad ben.

En in het algemeen: misschien ook een lastige opdracht gezien het tijdstip van het jaar? Ik merk zelf dat ik minder vogels zie.
Ik had wel wat foto's met meerdere soorten, maar allemaal van deze zomer.


GijsB

juist dit is de tijd dat er veel vogels zijn

heb nog nooit zoveel vogels op vlieland gezien als afgelopen weekend

bij mij was het inderdaad drukte, komend weekend is het tweede weekend sinds het begin van het schooljaar dat ik gewoon thuis ben (eerste weekend kwam in net terug uit een vermoeiende parijsreis, dus dat werd hem ook niet)
Gijs

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op oktober 05, 2010, 19:56:45 PM
Verder was het van mij niet zo handig om het topic zo laat te plaatsen als ik deed (zal zo gelijk het oktober-topic doen).

Kunnen we niet gewoon zeggen dat de opdracht voor de hele maand geld? Dan heeft het niks meer te maken met wanneer jij het topic post Vincent ;)

Verder heb ik ook maar even wat op de site gezet hierover  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 05, 2010, 20:16:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 05, 2010, 19:56:45 PM
Verder was het van mij niet zo handig om het topic zo laat te plaatsen als ik deed (zal zo gelijk het oktober-topic doen).

Dan heeft het niks meer te maken met wanneer jij het topic post Vincent ;)


Idd, 't lage aantal inzendingen kan natuurlijk niet aan jou liggen. Dat ligt 100% bij de inzenders. Ik vind zoiezo dat jullie ( Stijn en Vincent ) 't al erg professioneel doen, met die site en al die topics. Alleen maar lof voor jullie  :duim:

Ikzelf had deze maand weinig tijd (school) En ik ben 't eigenlijk ook een beetje vergeten. Misschien anders overwegen om alle soorten foto's te accepteren, dan moet je haast wel veel inzendingen hebben.

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op oktober 05, 2010, 20:22:10 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 05, 2010, 20:16:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 05, 2010, 19:56:45 PM
Verder was het van mij niet zo handig om het topic zo laat te plaatsen als ik deed (zal zo gelijk het oktober-topic doen).

Dan heeft het niks meer te maken met wanneer jij het topic post Vincent ;)

Misschien anders overwegen om alle soorten foto's te accepteren

Hoe bedoel je? ;)

Citaat van: Rickschonewille op oktober 05, 2010, 20:22:10 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 05, 2010, 20:16:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 05, 2010, 19:56:45 PM
Verder was het van mij niet zo handig om het topic zo laat te plaatsen als ik deed (zal zo gelijk het oktober-topic doen).

Dan heeft het niks meer te maken met wanneer jij het topic post Vincent ;)


Ik vind zoiezo dat jullie ( Stijn en Vincent ) 't al erg professioneel doen, met die site en al die topics. Alleen maar lof voor jullie  :duim:

Dankje Rick  :blink:  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stefanhageman

Bij november denk ik aan wintergasten zoals Ganzen, Zwanen en Eenden. Bovendien is het een makkelijk thema omdat je in elk weiland wel ganzen etc. tegenkomt maar ook in elke sloot of elk park heeft wel z'n Wilde/Soepeenden of natuurlijk Nijlganzen en/of Soepganzen. Het thema wordt als het aan mij ligt dus de groep Anatidae (Ganzen, Zwanen en Eenden). Exoten en Soepeenden/ganzen mogen ook hoor. ;)
Nu maar hopen dat deze door mij bedachte opdracht wel meer succes heeft.


Wat de reden van minder inzendingen is zal denk ik te maken hebben met het net weer beginnen van school en z'n vele uitjes in de eerste weken maar het weer heeft de afgelopen weken ook niet meegezeten en dan heb je ook geen zin om naar buiten te gaan. Ik denk dat het een combinatie van beiden is.






PS. Ik vind het eigenlijk geen leuke manier om te winnen maar iedereen bedankt voor de "felicitaties".
Stefan Hageman


Stijn E.

Citaat van: stefanhageman op oktober 05, 2010, 20:28:20 PM
PS. Ik vind het eigenlijk geen leuke manier om te winnen maar iedereen bedankt voor de "felicitaties".

Het is in elk geval niet onterecht hoor Stefan ;) Vind het sowieso een erg leuke foto met die scherptediepte :)
Maar je hebt gelijk hoor: zo is er niet erg veel aan...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Tja, ik heb ook het standaardsmoesje... te druk met school en daardoor geen leuke foto's kunnen maken. Ben vorige week nog wel even wezen fotograferen, maar geen van de Kokmeeuwen durfde een Aalscholver van z'n paal te jagen, dus daar kwam ook geen mooie foto uit.
Groeten, Jarinka Heijink

Jos Welbedacht

Gefeliciteerd Stefan! Ik heb even overwogen om mee te doen met een foto van een Roze Spreeuw tussen de gewone Spreeuwen, maar die was kwalitatief niet goed genoeg. Verder heb ik het idee dat de fotografie bij mij nu een beetje op een tweede plaats komt. Ik heb het gewoon te druk met vogelen. Met name de vogelsoorten waar ik mij nu het meeste op richt laten zich moeilijk fotograferen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Vincent Hart

Nou, fijn dat er nog hoop is!  ;D

Iedereen bedankt voor de opbeurende reacties!

@Stijn: De Maandopdracht geldt (en gold) al voor de hele kalendermaand. Alleen kost het wat meer moeite om het thema terug te vinden als er nog geen topic geplaatst is voor de betreffende maand. Deze maand geen excuus (met ook nog de herfstvakantie)  >:D  En inderdaad zijn er onwaarschijnlijk veel vogels in het land, dus daar mag het ook niet aan liggen ...

Iedereen het eens met de Maandopdracht voor november (=Anatidae)? Nog een voorkeur voor met of zonder exoten?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

#40
Inderdaad jammer dat er zo weinig aanmeldingen waren.
Ik heb zelf veel foto's gemaakt, maar helaas kon ik aan het einde van de maand geen foto's terugvinden waar 2 vogelsoorten op staan. Een te moeilijke opdracht dus voor mij... :P
Maar het aantal mensen dat hier aan mee doet is ook niet zo groot, 10 tot 15 mensen? Als het dan wat slecht weer is (zoals vorige maand de meeste weekenden) of als men het druk heeft met andere dingen (werk, school (ringen)) dan zijn er dus een hoop mensen die geen goede foto's hebben gemaakt. Dat hebben we deze maand dus gezien. In zo'n maand kan je een de opdracht wat makkelijker maken (augustus) of bijvoorbeeld wat Rick zegt alle soorten foto's toestaan...


@Vincent: Anatidea??? Trekvogels was het toch?
Leuke laatste zin, ik moest m 2 keer lezen voor ik m snapte :P
Maar zo is ie leuker: Nog een voorkeur voor met zonder of met exoten

Stijn E.

Citaat van: firecrest op oktober 05, 2010, 20:59:44 PM
@Vincent: Anatidea??? Trekvogels was het toch?
Leuke laatste zin, ik moest m 2 keer lezen voor ik m snapte :P
Maar zo is ie leuker: Nog een voorkeur voor met zonder of met exoten

Oktober = Trekvogels
November = Anatidea

;)




Citaat van: Vincent Hart op oktober 05, 2010, 20:56:55 PM
@Stijn: De Maandopdracht geldt (en gold) al voor de hele kalendermaand. Alleen kost het wat meer moeite om het thema terug te vinden als er nog geen topic geplaatst is voor de betreffende maand.

Kan heel goed kloppen hoor B) Dat heb je als je heel onnozel dingen gaat roepen ;)
In elk geval ligt het (zoals Rick eerder al zei) niet aan jou dat er zo weinig inzendingen zijn!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Marije

Citaat van: dralion13 op oktober 05, 2010, 20:13:16 PM
juist dit is de tijd dat er veel vogels zijn

heb nog nooit zoveel vogels op vlieland gezien als afgelopen weekend


Ik zei: IK zie minder vogels. En dat is mede door MIJN tijdgebrek.


aan Vincent: nee het ligt niet aan jou, het ligt niet aan Stijn. Want jullie doen er alles aan om het ons naar de zin te maken hier.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers