Hoofdmenu

Plant onbekend 3

Gestart door wouterbosgra, september 12, 2010, 10:50:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

...bij deze ook geen idee wat het is. Geen bloemen dus lastig te determineren.

mcbud

m.i. Pauwlonia tomentosa

groet, marc

wouterbosgra

huh? heb geen ervaring met de soort, maar als ik em vergelijk met andere foto's vind ik em helemaal niet lijken? a. tomentosa heeft een ruw gezaagd blad, dit blad is gaaf en glad.

Margreet Kwh

Hoi Wouter,

het lijkt mij een sering. Bij Paulownia tomentosa lees ik: bladen tegenoverstaand.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

wouterbosgra

dat lijkt mij ook, bedankt allen voor het meedenken.

Datura

Hmmm ik zie hier niet echt een Sering in (blad lijkt niet echt stug en ik vind Sering altijd een opvallende witte middennerf hebben die ik hier mis). Ik zou hier eerder Bitterzoet - Solanum dulcamara van maken (die lang niet altijd een liervormig blad heeft).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Margreet Kwh

Citaat van: Datura op september 12, 2010, 12:10:07 PM
Hmmm ik zie hier niet echt een Sering in (blad lijkt niet echt stug en ik vind Sering altijd een opvallende witte middennerf hebben die ik hier mis). Ik zou hier eerder Bitterzoet - Solanum dulcamara van maken (die lang niet altijd een liervormig blad heeft).
Wouter, wacht nog even, want ik denk dat Datura gelijk heeft. Ik mis bij tweede blik de dikke knoppen die een sering heeft.
Dit geheel is veel ranker.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mcbud

Citaat van: MarKoHu op september 12, 2010, 11:51:31 AMHoi Wouter,

het lijkt mij een sering. Bij Paulownia tomentosa lees ik: bladen tegenoverstaand.

Margreet.

Dit argument maakt sering geen erg waarschijnlijke optie: juist Seringen hebben tegenoverstaande bladeren, terwijl Anna Paulonia verspreid om de takken staande bladeren heeft (zie bijv. http://www.botaniewebsite.nl/paulownia.html)
Bitterzoet ken ik niet met zo'n nadrukkelijk hartvormige voet (zonder een spoor van oortjes), en zeker niet met tot bovenaan houtige stengel; bovendien heeft het blad van bitterzoet een paarsige inslag, die ik hier mis.
Houd me ten goede, Anna Paulonia is niet meer dan een suggestie. Maar de vorm van de bladeren kan nogal misleidend zijn, zie de eerdere uitgebreide discussie hierover in het forum.

ter vergelijking een plaatje van een bloeiende Anna Paulonia:
http://www.suite101.com/view_image.cfm/323136

groet, marc

Windekind

Citaat van: Datura op september 12, 2010, 12:10:07 PM

ik ook
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins