Eden verrekijker

Gestart door lennartv, maart 29, 2011, 21:03:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

lennartv

Hallo allemaal,

Ik zit er sterk over te denken om deze verrekijker aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze winkel of deze verrekijker? Alle reacties die ik gelezen heb wijzen er op dat het een betrouwbare zaak is maar voor ik iets op internet bestel neem ik graag het zekere voor het onzekere. Dus zijn er mensen die ook goede (of slechte) ervaringen met deze winkel of verrekijker hebben?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

KorHaan

#1
Hoi Lennart,

Diezelfde kijker - de 8x42 ED - heb ik zelf ook aangeschaft, anderhalf jaar terug.
Binnen een week was de dioptrie/scherpstelknop kaduuk, resulterend in het niet verder dan 300 meter kunnen scherpstellen, alles verder weg was wazig. De dioptrie-instelling bevindt zich boven op de scherpstelknop, en bleek spontaan rond te draaien zonder vaste positie, ondanks de klikstanden.
Lees ook mijn review onder 'reviews', omlaag scrollen tot 'verrekijkeradept Hilversum'.

De service van die mensen is echt heel goed want ik had hem gewoon kunnen omruilen voor een nieuwe, zonder enig probleem.
Optisch is de kijker niet slecht, hoewel ik niet het 'wow' gevoel kreeg dat sommigen hebben bij de aanschaf van een, eveneens Chinese, Zen-Ray.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

Nog even dit:

Uit de reviews blijkt dat heel veel mensen erg tevreden zijn met de Eden 8x42 ED.
Ook Jan Meijerink heeft in zijn review veel lof voor de Eden 8x42 ED.
De service van de winkel is ook prima.
Laat mijn negatieve ervaring je niet weerhouden in je besluit er een aan te schaffen.
Ik ben van het principe: "één keer pech - doe maar weg" .
Niet iedereen is zo gek.

Vriendelijke groet,

Ronald

lennartv

Bedankt voor je reactie! Ik zal wel snel een wow-gevoel hebben want die ik nu heb is slechter dan slecht...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Timo Roeke

Een bekende van me heeft de kijker ook en die is er uitermate enthousiast over. Ik vind de Zen-ray ook net wat beter maar je krijgt voor deze aanschafprijs wel waar voor je geld.

KorHaan

Hm, ja, ook de andere modellen van Eden - zonder ED - krijgen heel goede waarderingen in de reviews.
De Zen-Ray heb ik niet gezien, want ik ben nogal huiverig om via internet dingen ongezien aan te schaffen. Ik heb Zen-Ray gegoogled op Nederlandse pagina's, om te zien of er ergens in Nederland kijkers van dit merk op voorraad zijn, maar kreeg nul op rekest.

De Eden heb ik sight-unseen aangeschaft - voor het eerst in mijn leven - , en net als Donald Duck had ik natuurlijk weer de pech dat het waarschijnlijk het enige exemplaar was dat er de brui aan gaf,
terwijl verder iedereen er geen problemen mee heeft.
Knivesandtools had hem zonder problemen omgeruild, niets op aan te merken, lijkt me zondermeer een betrouwbare zaak, maar ik heb zo onderhand niet veel vertrouwen meer in samengestelde focus/dioptrie-knoppen. Het gaat mij net teveel mis, en dan kies ik liever voor gescheiden systemen.

Vriendelijke groet,

Ronald

hiskodevries

zen ray is wel in polen verkrijgbaar http://www.lanius-books.com/
dat scheelt een hoop kosten bij de douane
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

KorHaan

Even een update:

Omdat ik niet tevreden was met de Eden ED heeft de firma KnivesandTools mij het nieuwe topmodel, de
Eden XP toegestuurd om geheel vrijblijvend te testen. Een prima service!
Ik heb een review van de XP geschreven voor het kijkerforum, zie mijn bevindingen aldaar. Eén ding dat ik al wel kan zeggen: de XP is beter dan de ED, in mijn ogen, maar nauwelijks duurder.

Dank, KnivesandTools!

Met vriendelijke groet,

Ronald Sinoo