Steun Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, september 10, 2010, 08:15:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

De eerdere vraag van Marleen: Wat had je verwacht Hisko? Is hier wel weer van toepassing. Persoonlijk had ik deze orde van grootte aan donaties wel verwacht en het bedrag een lachertje noemen doet niet echt recht aan de mensen die wel gedoneerd hebben.

Wellicht is een eenmalige spam-actie naar alle gebruikers met een uitleg van de situatie en een korte inzicht in de kosten voor de volgende donatieactie een idee?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

hiskodevries

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit bedrag wel verwacht had, maar hoopte op een hoger. Uiteraard zijn we de mensen die wel gedoneerd hebben dankbaar.
Grote akties doen we als het water aan de lippen staat.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Uit de les: "Onderzoek" over "Causale verbanden" - (HHS/IDM7/juni 2013)

Docent pakt uit zijn tas een pen. "Kijk een kikker". Hij legt het op tafel.
Hij klapt in zijn hand en legt de pen 15cm verder. De kikker is door het klappen in zijn hand weggesprongen.
Daarna haalde hij de poten van de kikker af. (De dop van de pen). Weer klapt hij in zijn handen. De "kikker" doet niets.
Daarna vertelt hij: Uit dit onderzoek is gebleken dat de oren van de kikker in zijn poten zitten.

Want als de kikker de klap hoort, springt hij. Als zijn achterpoten weg zijn, en er wordt geklapt springt hij niet.
Dus zitten de oren van de kikker in zijn achterpoten.



Citaat van: hiskodevries op september 23, 2013, 15:51:25 PM
Deze maar weer eens naar boven halen
De ontwikkelingen gaan snel.
Vanaf 1-1-2014 stopt de Gegevens Autoriteit Natuur waarmee een substantieel gedeelte van de inkomsten van Waarneming.nl wegvalt ( -150.000 euro). Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=238566.0
Met man en macht wordt gewerkt om dit tekort vanuit andere bronnen weg te werken, maar we doen ook een beroep op de gebruikers.
Sinds 9-9-2013 staat op het startscherm een zeer opvallende donatie knop .
Dat heeft in 14 dagen tijd 938 euro opgebracht !!!
Persoonlijk vind ik dat erg teleurstellend.



Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 23, 2013, 21:07:22 PM
Citaat van: M. Baltus op september 23, 2013, 20:49:12 PM
Wie zegt dat iedereen de afbeelding gezien heeft?

Waardoor hadden mensen enthousiast moeten raken om geld te geven?
Of waardoor hadden mensen overtuigd moeten raken van de noodzaak om geld te geven?

Ik vind bijna 1000 euro persoonlijk best veel geld voor dat ene vierkantje met een weinig zeggende tekst erop en als je er op klikt een niet (erg) motiverende tekst.


Misschien willen/kunnen jullie een topic starten waarin je de leden wat om hulp vraagt bij het maken van zo'n donatie-plaatje.
Misschien heeft iemand anders een goed idee voor een pakkende tekst o.i.d. 
Zowel op het plaatje, als op de pagina "erachter".

Oh, het kan volgens mij heel makkelijk allemaal veel wervender en meer confronterend... Maar dat is een commerciële drempel waar we gezamenlijk overheen moeten en die wordt op de een of andere manier zolang mogelijk uitgesteld... (te lang naar mijn idee...).

De Vara heeft wel een goeie de laatste tijd; primetime-programma's zogenaamd opstarten en dan plots onderbreken. (Zie ik elke donderdag als ik zit te wachten op 2 voor 12). Na korte stilte volgt dan de boodschap; "dat wilt u toch niet missen?". Daarna volgt de echte start van het programma pas. Keigoed! (Maar dat is tv, geen internet). (Qua inslag wel een equivalent voor te bedenken).


Citaat van: M. Baltus op september 23, 2013, 21:43:43 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 23, 2013, 21:26:32 PM
Citaat van: M. Baltus op september 23, 2013, 21:16:19 PM
Persoonlijk vind ik "confronterend" niet direct nodig en gezien de houding van waarneming (zoals ik die ervaar) denk ik zelfs dat dat schadelijk zou kunnen zijn voor waarneming.

Is dat een "gevoel" of kun je omschrijven waarom dat schadelijk zou kunnen zijn? (Vond je deze vraag trouwens confronterend?  ;) ).

Nee ik vind je vraag niet confronterend omdat je een open vraag stelt, waar je mij open de kans geeft om mijn reactie te geven en waaruit (b)lijkt dat je bereid bent om te luisteren.

Ik ben zelf lid van waarneming. Ik ken andere leden van waarneming. Ik heb (door NiH) te maken met een groep (mogelijk) nieuwe gebruikers. Ik ken mensen die waarneming niet willen gebruiken. Ik ken mensen die gestopt zijn met het gebruiken van waarneming. En daarnaast lees ik veel mee op het forum.

Ik heb van meerdere van mensen meningen en ervaringen gehoord (of meegemaakt), die niet erg positief zijn. Ik heb persoonlijk de indruk dat waarneming niet zo'n goede naam heeft. Dat steeds meer mensen teleurgesteld zijn of raken in de houding & sfeer op/van waarneming.nl

Ik denk dat als waarneming op een confronterende manier zou proberen geld binnen te halen, dat dat dan onvoldoende of niet zal lukken en daarnaast voor diverse mensen een duwtje in de verkeerde richting kan zijn. Dat dat voor hen de druppel kan zijn om te zeggen: Bekijk het maar.

Maar ik kan het mis hebben.

Dit is op dit moment mijn persoonlijke visie n.a.v. informatie die mij bereikt.


Citaat van: hiskodevries op september 25, 2013, 09:03:19 AM
Erik, de urgentie is nog niet bekend.
Onderhandelingen zijn nog druk gaande.
Dus is het nog te vroeg om de 'wervingstekst' aan te scherpen.
(...)


Citaat van: M. Baltus op september 29, 2013, 11:10:25 AM
Ik zie geen teller meer op de donatie website.

Waarom is die weggehaald en wat is nu de tussenstand?

Groetjes, Marleen


Citaat van: hiskodevries op september 29, 2013, 11:21:25 AM
Omdat het bedrag een lachertje is wordt dat niet meer getoond aan gewone stervelingen.
De aktie is afgelopen, alle wervende teksten zijn weg.

Wat leren we hiervan:
Als je start zijn mensen bereid te doneren, na drie dagen dooft dat uit tenzij je weer een keer de nadruk op de aktie legt.


Citaat van: Datura op september 29, 2013, 11:39:16 AM
De eerdere vraag van Marleen: Wat had je verwacht Hisko? Is hier wel weer van toepassing.
Persoonlijk had ik deze orde van grootte aan donaties wel verwacht en het bedrag een lachertje noemen doet niet echt recht aan de mensen die wel gedoneerd hebben.

(...)


Citaat van: hiskodevries op september 29, 2013, 11:42:19 AM
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit bedrag wel verwacht had, maar hoopte op een hoger. Uiteraard zijn we de mensen die wel gedoneerd hebben dankbaar.
Grote akties doen we als het water aan de lippen staat.


Groetjes, Marleen

Timo Roeke

Vanochtend met heel veel mensen op de telpost gehad over waarneming en deze situatie. Het zijn fanatieke vogelaars die waarneming allemaal dagelijks gebruiken. Zij wisten hier echter niets van.

Bart van Hoogstraten

#94
Als je de website van IUCN opstart ( http://www.iucnredlist.org/ ) verschijnt er een pop-up met een mededeling die je weg moet klikken voordat je verder kunt. Nu staat daar iets anders maar eerder riepen ze daar op om financieel bij te dragen aan IUCN. -> opvallend en niemand die eromheen kan of eroverheen ziet. Ze hebben het heel vriendelijk aangepakt -> je kunt aanvinken dat hij je beslissing dat je hem niet meer hoeft te zien bij volgend bezoek onthoudt. (Maar iedereen ziet het dus wel minstens 1x)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Melchior van Tweel

Citaat van: hiskodevries op september 29, 2013, 11:42:19 AM

Grote akties doen we als het water aan de lippen staat.
Wacht daar alsjeblieft niet te lang mee. Want volgens mij is 1 januari al heel snel.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Dorine

Om eerlijk te zijn, mij was de reden en urgentie van de "doneerknop" op de voorpagina geheel ontgaan. Voor uitleg dien je op die pagina naar beneden te crollen, iets wat ik nooit doe. En als ik naar het forum ga was er ook niets wat mijn aandacht in die richting trok. Misschien ben ik wel één van een hele grote groep mensen die dagelijks een kijkje nemen wat er zoal aan bijzonderheden te zien is in Nederland en het forum opgaan om even te lezen, te leren etc. maar die van het hele gebeuren geen weet hebben. Afgelopen zaterdag keek ik toch maar eens achter die knop en kwam tot de ontdekking dat het dus niet zomaar vragen is om een bijdrage maar dat het gaat om het voortbestaan van waarneming.nl. Gister alles eens rustig doorgelezen en zojuist mijn bijdrage overgemaakt.
Er zijn nog maar drie maanden te gaan en misschien toch de hoogste tijd om de aandacht van gebruikers/lezers eens goed die kant op te trekken. Een pop-up werd al genoemd, een apart topic wat bovenaan het forum is te zien, ongeacht of je bij vogels, zoogdieren of waar dan ook bent en misschien de tekst in de donatieknop aanpassen, de urgentie knalt daar nu niet echt vanaf.
Heel veel succes
Dorine van Asten
peregrines.nl

SlechtValk

#97
Citaat van: Dorine op september 30, 2013, 08:11:30 AM
Om eerlijk te zijn, mij was de reden en urgentie van de "doneerknop" op de voorpagina geheel ontgaan. Voor uitleg dien je op die pagina naar beneden te crollen, iets wat ik nooit doe. En als ik naar het forum ga was er ook niets wat mijn aandacht in die richting trok. Misschien ben ik wel één van een hele grote groep mensen die dagelijks een kijkje nemen wat er zoal aan bijzonderheden te zien is in Nederland en het forum opgaan om even te lezen, te leren etc. maar die van het hele gebeuren geen weet hebben. Afgelopen zaterdag keek ik toch maar eens achter die knop en kwam tot de ontdekking dat het dus niet zomaar vragen is om een bijdrage maar dat het gaat om het voortbestaan van waarneming.nl. Gister alles eens rustig doorgelezen en zojuist mijn bijdrage overgemaakt.
Er zijn nog maar drie maanden te gaan en misschien toch de hoogste tijd om de aandacht van gebruikers/lezers eens goed die kant op te trekken. Een pop-up werd al genoemd, een apart topic wat bovenaan het forum is te zien, ongeacht of je bij vogels, zoogdieren of waar dan ook bent en misschien de tekst in de donatieknop aanpassen, de urgentie knalt daar nu niet echt vanaf.
Heel veel succes

Dit is een verhaal wat mij uiterst bekend voorkomt. Ik stond gister bij de Arendbuizerd te kijken en sprak een heleboel mensen die waarneming.nl regelmatig gebruiken, maar aan wie de begrotingstekortdiscussie (leuk scrabblewoord) volledig voorbij gegaan is. En zoals ik al eerder aangaf betrap ik mezelf er ook op dat ik zo goed als nooit naar het nieuws doorscroll.

Mensen schrikken overigens ook enorm als je ze vertelt om wat voor bedragen het gaat, wat maar aangeeft dat de meesten geen flauw benul hebben van wat het allemaal kost.

Tot slot waren er ook een aantal "DBA'ers" die spraken in de trand van "Kunnen wij als DBA daarin niet iets betekenen". Al snel kwamen ze tot de conclusie dat zo'n groot bedrag niet mogelijk was en dat het vooral als ballast gezien zou gaan worden, maar misschien is er toch nog mogelijkheid om ook vanuit die hoek nog wat fondsen los te weken.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Zoals eerder uitgelegd is de diplomatie druk gaande waarbij geprobeerd wordt om afnemers van data  en organisaties die natuur hoog in het vaandel dragen een structurele bijdrage te laten betalen.
Wat ook de uitkomst zal zijn Waarneming.nl (en de afgeleide websites) blijft overeind.
De gebruikers komen op de laatste plaats als het gaat om het vragen van structurele bijdragen.





Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Datura

Citaat van: hiskodevries op september 30, 2013, 08:32:31 AM
Zoals eerder uitgelegd is de diplomatie druk gaande waarbij geprobeerd wordt om afnemers van data  en organisaties die natuur hoog in het vaandel dragen een structurele bijdrage te laten betalen.
Wat ook de uitkomst zal zijn Waarneming.nl (en de afgeleide websites) blijft overeind.
De gebruikers komen op de laatste plaats als het gaat om het vragen van structurele bijdragen.

:duim:
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

hiskodevries

Zoals het nu lijkt zullen we zaterdag 12 oktober `s avonds de eerste commerciële activiteit  onthullen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op september 30, 2013, 16:12:17 PM
Zoals het nu lijkt zullen we zaterdag 12 oktober `s avonds de eerste commerciële activiteit  onthullen.

*Trommelgeroffel*

Ik ben benieuwd!  B)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Vanavond na 20.00 zal de commerciële activiteit gelanceerd worden. Houdt het nieuws op de startpagina in de gaten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Timo Roeke


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Douwe van der Ploeg

Nee, helaas, maar zeker een leuk initiatief! Ik hoop dat het erg succesvol wordt.
Douwe van der Ploeg

Botervlieg

Sorry, Nee. Geen geld voor en geen tijd voor. Ben aan het afstuderen.
En dicht bij huis is nog zoveel te beleven...

Succes, ben benieuwd naar het resultaat van deze actie. Misschien wil je ons af en toe wilt laten weten hoe het ermee gaat.

hiskodevries

Ik denk niet dat daar uitspraken over worden gedaan. Dat zou een te grote kijk in de reiskeuken kunnen geven.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter van der Luit

Vanuit de reiskeuken: het gaat goed! Het enthousiasme is erg groot en we kunnen de eerste trip ook al zeker laten doorgaan!
De instapdag zeevogels kijken bij Westkapelle (http://opreismetwaarneming.nl/reizen/20131109-instapdag-zeetrek-westkapelle/index.html) onder de bezielende leiding van über-zeetrekker Pim Wolf zal zeker doorgaan.
Een aantal andere trips gaat al bijna zeker door, dus het gaat goed.

Wij zijn vooral erg blij met het grote enthousiasme voor dit initiatief en zullen blijven komen met nieuwe mogelijkheden, binnen én buiten Nederland.
Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl

Timo Roeke

Mooie samenwerking. Pieter je bent een held :).

Dylan

Mooi zo. Nu nog eens zien wie er in de herfstvakantie mee gaat naar de Grote Trappen en de Kraanvogels:


http://opreismetwaarneming.nl/reizen/20131024-grote-trappen-kraanvogels-zeearenden/index.html

100.000 Kraanvogels, tientallen Grote Trappen, lijkt me fenomenaal. Ik ben nog nooit op een "natuurreis" geweest, maar deze ga ik meemaken, ook omdat het de eerste Waarneming-reis is.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

hiskodevries

Waarschijnlijk kunnen we eind oktober goed nieuws naar buiten brengen over samenwerking tussen Waarneming.nl en de andere partijen binnen de NDFF.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op oktober 16, 2013, 09:02:01 AM
Waarschijnlijk kunnen we eind oktober goed nieuws naar buiten brengen over samenwerking tussen Waarneming.nl en de andere partijen binnen de NDFF.

Goed bezig!!!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op oktober 16, 2013, 09:02:01 AM
Waarschijnlijk kunnen we eind oktober goed nieuws naar buiten brengen over samenwerking tussen Waarneming.nl en de andere partijen binnen de NDFF.

Laten we dan vooral niet op de zaken vooruit lopen en het goede nieuws afwachten ipv de aankondiging van goed nieuws te gaan bejubelen. In elk geval good luck in de resterende onderhandelingen :D.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Pieter van der Luit

Ik heb voor de reis waar Dylan het over heeft naar o.a. de Kraanvogels even een filmpje op Youtube gezet, zodat je kunt zien en vooral kunt horen hoe waanzinning mooi dit is:
http://www.youtube.com/watch?v=kRkTVehgl4M&feature=youtu.be

Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl