Steun Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, september 10, 2010, 08:15:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Melchior van Tweel op september 24, 2013, 14:00:46 PM
Citaat van: HPM op september 24, 2013, 11:55:56 AM
Citaat van: Melchior van Tweel op september 24, 2013, 11:08:01 AM
Misschien zouden we ook eens na moeten denken wat de meerwaarde is van een betaald abonnement. Meer opties ofzo. Ik zeg niet dat ik daar voor ben, maar ik zou die discussie wel eens willen voeren. Dus gratis werd met basis opties en betaald met pluspakket.

Daar is eerder al uitgebreid over gediscussieerd.
Das waar, maar is nu wel heel actueel geworden, daarom wil ik de discussie nogeens openen. Als anderen het daar tenminste mee eens zijn. Overigens kan de conclusief nog steeds zijn dat we het niet willen

We moeten inderdaad iets verzinnen anders is de enige optie dat er adv's verschijnen op de homepage (wat mij persoonlijk totaal niet zou storen overigens. Kijk hoe Birdlife dat doet: http://www.birdlife.org/ Ik zie ze nog niet eens en bovendien kun je een adblock erop zetten als het te veel pijn doet aan je ogen...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: SlechtValk op september 24, 2013, 13:03:03 PM





....Tot slot denk ik dat de optie om toch (zeer selectief) reclame plaatsen te verkopen op de site, toch zeer serieus overwogen moet worden, hierbij zou wel goed gekeken moeten worden welke reclame passend is, want google zijn ad gedoe lijkt me daar om veel redenen niet erg geschikt voor (denk bijv. aan de mogelijkheid dat er allerlei jacht gerelateerde advertenties zouden kunnen verschijnen, of verzekerings- of autoreclames bij verkeersslachtoffers) (al ben ik niet helemaal op de hoogte van de mogelijkheden voor het selecteren en uitsluite van bepaalde types reclame bij google).





Reclame toelaten is de ENIGE optie, denk ik, en dat heb ik een tijd geleden ook al gezegd hier. Het maakt mij niet uit, wie er adverteren, zolang ze maar betalen. Bij de adverteerders zit het geld. Dus gooi er maar gewoon zoveel mogelijk reclame op, en doe daar niet zo moeilijk over. Als ik op PMR een youtubefilmpje start, krijg ik een 5 seconden durend reclamefilmpje over babyluiers, auto's, verzekeringen, of weet ik veel; dat druk ik gewoon weg op 0 seconden en dan ga ik ervoor zitten. We moeten niet zo schijnheilig doen door alles "puur" te willen houden, dat werkt gewoon niet. Dat heb je nergens meer; ook internetdagbladen werken met advertenties, je drukt gewoon de pop-ups weg en kunt de krant lezen. Gratis.
Waarom zou dat niet ook op Waarneming.nl kunnen?


Dus ik zeg het NOG maar een keer: kom maar op met die reclame, het maakt niet uit wat, zolang het maar poen oplevert. ALLES is OK.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

De teller is in 24 uur opeens wel van -149062 naar -148777 gegaan! Er is nog hoop ( :P ).
http://waarneming.nl/donate.php
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SamuelDeRycke

Wat is hiervan de impact op observado.org ? Hangt dat financieel samen met waarneming.nl ?

Ik deel het standpunt dat een meer opvallende oproep, reclame of betalend lidmaatschap voor een bepaald deel functionaliteit zeker overwogen mag worden. Zolang het basis gebruik gratis is zodat het platform nog steeds toegankelijk is voor verkennende mensen.

Wikipedia doet trouwens ook jaarlijks (?) een ophaalrondje, waar op elke pagina een duidelijke grote banner staat "Geld aub". Ik ben vooral een observado & waarnemingen.be gebruiker maar had het niet erg gevonden een mailtje te ontvangen over de toestand van waarneming.nl. Het nieuwsItem of de homepagina is absoluut niet opvallend.

hiskodevries

Wrn.be, wrn.nl en observado.org zijn eigenlijk 1 Systeem gescheiden door wat database trucjes
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SamuelDeRycke

Citaat van: hiskodevries op september 24, 2013, 21:04:47 PM
Wrn.be, wrn.nl en observado.org zijn eigenlijk 1 Systeem gescheiden door wat database trucjes

Yep.

Maar financieel, word voor waarnemingen.be betaald vanuit belgie/natuurpunt ? (genoeg om dat toch in de lucht te houden hoop ik ?)

Indien waarneming.nl het financieel niet rond krijgt en genoodzaakt word offline te gaan (doem scenario), betekend dat dus ook dat observado + alle landsportalen dicht gaan als ik het goed begrijp ? (die hebben geen aparte inkomsten stromen die voldoende zijn om die online te houden ? )

Mvg,

Samuel De Rycke

hiskodevries

Samuel, met de belgen wordt apart onderhandelt.
Natuurpunt en natagora betalen nu 10.000 per jaar in totaal.
We gaan er niet vanuit dat de sites op zwart gaan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Frank van de Putte

Citaat van: KorHaan op september 24, 2013, 19:17:46 PM
Dus ik zeg het NOG maar een keer: kom maar op met die reclame, het maakt niet uit wat, zolang het maar poen oplevert. ALLES is OK.
Ik sluit me hier bij aan, met alleen donaties kom je nergens, in 2010 is daarmee iets van 5000 euri opgehaald dacht ik; druppels op een gloeiende plaat dus.
Al ben ik wel benieuwd of bekend is hoeveel reclame-inkomsten kunnen worden gegenereerd met Waarneming.nl, is dat wel eens onderzocht?

groeten,
Groetjes,

Frank van de Putte

Erik van Dijk


Als de boodschap op het forum meer urgentie had gehad dan was de opbrengst veel hoger geweest.


Bijvoorbeeld: "De stekker wordt uit waarneming.nl getrokken als niet voor 1 oktober 150 kEUR gedoneerd was."


Veel mensen (en gebruikers) denken: "Geen urgentie dan betaald mijn buurman wel."

Als we nu eens een aantal scenario's bedenken die sluitend zijn qua begroting en voldoen aan de wensen van Hisko en consorten. Laat de gebruikers dan vervolgens met een poll de gebruikers beslissen. Hierbij mogen sommige scenario's best provocerend zijn.


Zoiets van:
Scenario 1: Betaald lidmaatschap om in te loggen. 150 kEUR/ 12000 = EUR 12,5 per jaar, maar een deel zal afvallen dus moet het wellicht iets hoger zijn.
Scenario 2: Sponsoren en dit onvoldoende lukt binnen X dagen dan wordt de stekker eruit getrokken
Scenario 3: Geen onderhoud en nieuwe functies meer en we hebben maar YYY euro per jaar nodig en verder via scenario 1 of 2
Scenario 4: We stoppen data levering aan derde tenzij de derden gezamenlijk 150 kEUR ophoesten.
Scenario 5:...........

Kortom zonder urgentie en dwingende keuzes gaat het geld er niet komen en de oplossing dus ook niet. Tenzij natuurlijk een genereuze actieve sponsor als natuurmonumenten, triodos bank, een fonds opstaat. Maar willen we daar op gokken voor het voortbestaan?


Groet Erik


NB In ieder geval heb ik zojuist mijn contributie voor 2013 overgemaakt.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

hiskodevries

Erik, de urgentie is nog niet bekend.
Onderhandelingen zijn nog druk gaande.
Dus is het nog te vroeg om de 'wervingstekst' aan te scherpen.
scenario 1 valt af. op zijn hoogst kun je nieuwe functies bedenken waar wel voor betaald moet worden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: fpvdputte op september 24, 2013, 22:31:13 PM
Citaat van: KorHaan op september 24, 2013, 19:17:46 PM
Dus ik zeg het NOG maar een keer: kom maar op met die reclame, het maakt niet uit wat, zolang het maar poen oplevert. ALLES is OK.
Ik sluit me hier bij aan, met alleen donaties kom je nergens, in 2010 is daarmee iets van 5000 euri opgehaald dacht ik; druppels op een gloeiende plaat dus.
Al ben ik wel benieuwd of bekend is hoeveel reclame-inkomsten kunnen worden gegenereerd met Waarneming.nl, is dat wel eens onderzocht?

groeten,


Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=164808.msg1057668#msg1057668
Herman van der Meer

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op september 25, 2013, 09:54:48 AM
Citaat van: fpvdputte op september 24, 2013, 22:31:13 PM
Citaat van: KorHaan op september 24, 2013, 19:17:46 PM
Dus ik zeg het NOG maar een keer: kom maar op met die reclame, het maakt niet uit wat, zolang het maar poen oplevert. ALLES is OK.
Ik sluit me hier bij aan, met alleen donaties kom je nergens, in 2010 is daarmee iets van 5000 euri opgehaald dacht ik; druppels op een gloeiende plaat dus.
Al ben ik wel benieuwd of bekend is hoeveel reclame-inkomsten kunnen worden gegenereerd met Waarneming.nl, is dat wel eens onderzocht?

groeten,


Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=164808.msg1057668#msg1057668
Bedankt voor de link, "iets met vijf nullen" dus, al is dat een schatting van 2 jaar geleden.
Groetjes,

Frank van de Putte

Erik van Dijk

Citeer[size=78%] op zijn hoogst kun je nieuwe functies bedenken waar wel voor betaald moet worden[/size]



Of het linkedin model, waarbij steeds meer luxe functies achter een abonnement verdwijnen.


Overigens is het niet dat ik perse een abonnement structuur zou willen, maar ik denk wel dat het goed is om een duurzame oplossing te hebben. Nu zie je de discussie elke 1 a 2 jaar terugkomen.
Dat is in ieder geval onwenselijk, want ook ik vraag me wel eens af of al mijn bestede uren voor eigen waarnemingen en adminwerk niet plotseling er niet meer zijn over X jaar.





Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op september 23, 2013, 15:51:25 PM
Deze maar weer eens naar boven halen
De ontwikkelingen gaan snel.
Vanaf 1-1-2014 stopt de Gegevens Autoriteit Natuur waarmee een substantieel gedeelte van de inkomsten van Waarneming.nl wegvalt ( -150.000 euro). Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=238566.0
Met man en macht wordt gewerkt om dit tekort vanuit andere bronnen weg te werken, maar we doen ook een beroep op de gebruikers.
Sinds 9-9-2013 staat op het startscherm een zeer opvallende donatie knop .
Dat heeft in 14 dagen tijd 938 euro opgebracht !!!
Persoonlijk vind ik dat erg teleurstellend.

Citaat van: hiskodevries op september 25, 2013, 09:03:19 AM
Erik, de urgentie is nog niet bekend.
Onderhandelingen zijn nog druk gaande.
Dus is het nog te vroeg om de 'wervingstekst' aan te scherpen.
scenario 1 valt af. op zijn hoogst kun je nieuwe functies bedenken waar wel voor betaald moet worden

Melchior van Tweel

Citaat van: fpvdputte op september 24, 2013, 22:31:13 PM

Al ben ik wel benieuwd of bekend is hoeveel reclame-inkomsten kunnen worden gegenereerd met Waarneming.nl, is dat wel eens onderzocht?

groeten,
Hisko, ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kan je hierop antwoord geven?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Melchior van Tweel

Oke een bedrag met 5 nullen dus. Dat zou het probleem toch voor een belangrijk deel oplossen. Toch?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

ja volgens google. maar of dat de realiteit zal zijn !
Dat zijn allemaal laatste redmiddelen Melchior.
We laten de diplomatie zijn werk doen, lukt dat niet dan komen zwaardere middelen in beeld.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Melchior van Tweel

Prima. Succes met die diplomatie (ook voor de anderen de daaraan achter de schermen werken!).
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Datura

Citaat van: KorHaan op september 24, 2013, 19:17:46 PM

.........

Dus ik zeg het NOG maar een keer: kom maar op met die reclame, het maakt niet uit wat, zolang het maar poen oplevert. ALLES is OK.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik sluit me hier ook nog maar eens (net als 2 jaar geleden) helemaal bij aan.
Advertenties worden op heeeellll veeeeel sites steeds algemener (naast youtube ook nu.nl bijvoorbeeld) en aan die 'norm' storen de meeste mensen zich weinig/niet.

Andere opties verkennen is zeker goed, maar zorg er wel voor dat een laatste redmiddel niet te laat wordt ingezet (1-1-2014 is al best snel).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

HPM

Citaat van: Datura op september 28, 2013, 10:18:18 AM
...
Advertenties worden op heeeellll veeeeel sites steeds algemener (naast youtube ook nu.nl bijvoorbeeld) en aan die 'norm' storen de meeste mensen zich weinig/niet.
...

Omdat advertenties zo algemeen zijn is Waarneming nou juist zo'n verademing.
Overigens zullen veel mensen zich er niet aan storen omdat ze Adblock zijn gaan gebruiken omdat ze zich er aan stoorden.
Herman van der Meer

Datura

Precies, advertenties blocken kan altijd en staat iedereen vrij,
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Roland_Wantia

Een van de toegevoegde waardes van waarneming.nl is in mijn ogen de laagdrempeligheid om waarnemingen in te voeren. Met als gevolg een veel bredere dekking van geregistreerde waarnemingen van allerlei soorten. Die decentraal ingevoerde gegevens komen door waarneming.nl op een centrale plek terecht die vervolgens weer door wie dan ook zijn op te vragen. Bovendien heeft de site al heel wat leuke verrassingen opgeleverd, waaronder nieuwe soorten voor Nederland. Die meerwaarde staat naar mijn mening in geen verhouding tot die schamele 150000 euro. Is de postcodeloterij niet te bewegen tot een zodanig forse bijdrage dat waarneming.nl voor jaren vooruit kan? En anders universiteiten?
Groet,
Roland

Roland_Wantia

Moet ineens denken aan de term "participatiemaatschappij".

Groet,
Roland

Timo Roeke

Ik heb met gemak 20+ euro per jaar over om gebruik te maken van waarneming. Eerste jaar gratis daarna betalen.
Of betalen voor extra services zoals hierboven het Linkedin model werd genoemd.

Als... gratis geen optie meer is natuurlijk.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Timo Roeke op september 28, 2013, 20:14:33 PM
Ik heb met gemak 20+ euro per jaar over om gebruik te maken van waarneming. Eerste jaar gratis daarna betalen.
Of betalen voor extra services zoals hierboven het Linkedin model werd genoemd.

Als... gratis geen optie meer is natuurlijk.

Lijkt me prima -> 1ste jaar gratis en daarna doekoe. Maar ik vind dat voor scholieren, studenten, werklozen en pensionados waarneming gratis moet zijn. Administratief is dat niet op te lossen, alleen met een beroep op moreel... en dat lukt maar niet.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Ik heb al eerder gezegd dat ik het niet juist vind om geld toe te moeten geven om je waarnemingen gratis af te mogen staan.
Zet de recente zeldzaamheden maar op een aparte pagina in plaats van de voorpagina en laat daar dan voor betalen.

Herman van der Meer

Erik van Dijk

CiteerLijkt me prima -> 1ste jaar gratis en daarna doekoe. Maar ik vind dat voor scholieren, studenten, werklozen en pensionados waarneming gratis moet zijn.




Nou nou pensionado's zijn tegenwoordig vaak ook erg gefortuneerd.  Ten minste als ik naar het wagenpark aan lenzen kijk. Wellicht dat we ze niet moeten discrimineren. ;)
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Botervlieg

Ik zie geen teller meer op de donatie website.

Waarom is die weggehaald en wat is nu de tussenstand?

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Omdat het bedrag een lachertje is wordt dat niet meer getoond aan gewone stervelingen.
De aktie is afgelopen, alle wervende teksten zijn weg.
Wat leren we hiervan:
Als je start zijn mensen bereid te doneren, na drie dagen dooft dat uit tenzij je weer een keer de nadruk op de aktie legt.
Uiteraard moet het verhaal goed zijn, dat kon hier wel beter.
We missen nog het keurmerk waardoor mensen de gift kunnen aftrekken. Die aanvraag loopt al een paar maanden.
Kortom weer even stilte van het bedel front.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0