Aangeboden Vanguard Elite4 statief (carbon lichtgewicht)

Gestart door KorHaan, september 10, 2010, 02:58:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Dit statief heb ik in mei j.l. aangeschaft om voor zeetrek te gebruiken, met mijn Canon 18x50 IS kijker erop. Het statief is nooit gebruikt, omdat ik voor zeerukken liever een comfortabele stoel meeneem met armleuningen, en de beeldstabilisatie van de Canon doet de rest.  :duim:

Het statief kan dus weg.

Zo goed als nieuw; carbon lichtgewicht; 3 secties ( 32-28-24 mm doorsnee poten); snelklemsluitingen;
maximale hoogte incl. videokop: 185 cm. ( Met center column helemaal omhoog.)

Inclusief 3-weg videokop van Vanguard, met lange pan-handle; vloeistof gedempt, soepel. Incl snelkoppelingsplaatje (quick release plate).

Zeer geschikt voor telescoop.
Nieuwwaarde : € 500,-

Kan weg voor € 125,-

Reacties naar e-mail: cosi@tomaatnet.nl

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Jarinka

Hallo Ronald,

Ik heb belangstelling voor het statief. Waar woon je?
Hoe hoog is het statief als hij helemaal ingeklapt is? En hoe hoog als de center column niet omhoog is?

Groeten,
Jarinka
Groeten, Jarinka Heijink

KorHaan

Helemaal ingeklapt is hij (inclusief videokop) 75 centimeter.
Hoogte zonder center column is 148 centimeter.
Ik woon in Hilversum.

Vriendelijke groet,

Ronald

vuurvlinder

#3
Als Jarinka hem niet neemt wil ik hem wel. Zijn scope en statief eindelijk weer herenigd!  ;D

Edit: Oeps dat was een ander statief.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

KorHaan

Staat genoteerd, Astrid.

We wachten even af wat Jarinka wil, natuurlijk.

Hoe bevalt de Zeiss, BTW?

Vriendelijke groet,

Ronald

Jarinka

Maandag bel ik een winkel over de scope en het oculair, vlak daarna zou ik hem dan kunnen komen halen.
Groeten, Jarinka Heijink

vuurvlinder

Citaat van: KorHaan op september 11, 2010, 00:52:05 AM
Staat genoteerd, Astrid.

We wachten even af wat Jarinka wil, natuurlijk.

Hoe bevalt de Zeiss, BTW?

Vriendelijke groet,

Ronald

Hallo Ronald,

de Zeiss bevalt nog steeds heel goed!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

KorHaan

Citaat van: Jarinka op september 11, 2010, 07:46:10 AM
Maandag bel ik een winkel over de scope en het oculair, vlak daarna zou ik hem dan kunnen komen halen.

Dat is goed, Jarinka.

Als ik het goed heb ga je voor de Nikon ED 50?

Het statief is niet echt klein ( 75 cm , ingeklapt ), maar dus wel heel stevig. Zelfs bij een lichtgewichtje als de Nikon is dat een voordeel, zeker bij hogere vergrotingen. Er zitten ook van die dikke, gepolsterde kussens om de bovenste delen van de drie poten, wat wel zo comfortabel is bij dragen over de schouder.

Als je je scoop binnen hebt, maken we een afspraak.
Van 19 t/m 23 september zit ik op Texel met mijn vrouw.

Vriendelijke groet,

Ronald

Jarinka

Citaat van: KorHaan op september 11, 2010, 14:55:54 PMAls ik het goed heb ga je voor de Nikon ED 50?
Inderdaad, omdat die zo licht en klein is.
Het statief is dan wel vrij groot, maar hij is lichter dan de Manfrotto die ik eerst op het oog had. En mocht ik over 5 jaar een spiegelreflex kopen, dan hoef ik niet meteen een nieuw statief aan te schaffen omdat hij anders te zwaar beladen is.

Als ik op de fiets langs kom wordt het woensdag of vrijdag rond half 5. Is het statief op de fiets redelijk mee te nemen?
Anders kijk ik mijn vader lief aan :).

Groeten,
Jarinka
Groeten, Jarinka Heijink

KorHaan

Woensdag of vrijdag rond half vijf is goed.
Het statief is niet makkelijk mee te nemen op een fiets zonder bagagedrager en snelbinders. En heb jij niet een racefiets?
In dat geval moet je je vader even lief aankijken  ;D

Heb je mijn adres?

Als het kan, neem dan ook de Nikon mee. (Als je die dan al hebt, natuurlijk.)

Vriendelijke groet,

Ronald

Jarinka

#10
Citaat van: KorHaan op september 12, 2010, 01:03:35 AMHet statief is niet makkelijk mee te nemen op een fiets zonder bagagedrager en snelbinders. En heb jij niet een racefiets?
In dat geval moet je je vader even lief aankijken  ;D
Hmm, dat wordt dan lastig. Misschien kan ik een statiefhouder voor op de racefiets maken, want het is wel de bedoeling dat hij mee gaat tijdens het vogelen (en dat is meestal op de fiets). En anders doe ik hem op m'n rug. Ik bedenk er wel wat op :).

Je adres heb ik niet, dus misschien kun je die PM'en.
En ik hoop dat ik, als ik maandag Kamera-Express bel, meteen de scope + oculair kan bestellen, dus dan heb ik hem woensdag hopelijk :).

Zit er trouwens nog garantie op?

Groeten,
Jarinka
Groeten, Jarinka Heijink

Norman

Met een paar touwtjes zou je het statief toch langs de bovenbuis van je fiets moeten kunnen knopen?
Of anders op zijn kop in een flinke rugtas. Of met een dik touw/lint als een schoudertas op je rug? Opties zat! :D

Of zoiets:

http://www.sovon.nl/default.asp?id=443&id_product=101

Jarinka

Citaat van: Norman op september 12, 2010, 14:17:12 PM
Met een paar touwtjes zou je het statief toch langs de bovenbuis van je fiets moeten kunnen knopen?
Of anders op zijn kop in een flinke rugtas. Of met een dik touw/lint als een schoudertas op je rug? Opties zat! :D

Of zoiets:

http://www.sovon.nl/default.asp?id=443&id_product=101
Precies, er is altijd wel wat van te maken met wat fantasie en een hoop touw :).
Groeten, Jarinka Heijink

KorHaan

Statief kan gewoon in een rugzak, je kunt eenvoudig de center column met videokop uit het driepootgedeelte halen en dan heb je twee delen van 56 en 60 cm, dus een stuk minder hoog dan de 75 cm van het complete statief.

Jammer trouwens dat er nooit een statieftas standaard wordt bijgeleverd. Ik heb nog gekeken in mei naar een tas toen ik hem kocht, maar hij had niks liggen.
Er kan een draagriem aan bevestigd worden, maar die zit er ook al niet standaard op. Kale bedoening voor zoveel geld, maar goed.

ik heb geen idee hoeveel garantie er op zit, ik zal even informeren.

En ik zal je mijn adres PM' en, Jarinka.

Vriendelijke groet,

Ronald

GijsB

of je maakt van 2 fietsbinnenbanden een constructie van die je op je rug kan doen
Gijs

Jarinka

Vorige week vrijdag heb ik het statief opgehaald. Gisteren zijn mijn moeder en ik bezig geweest om hem in een rugzak te veranderen.
En wat bleek? We hadden nog een oude Kipling-tas, die je als schouder- of rugtas kon dragen. De schouderband was makkelijk los te klikken, maar de rugband was ook heel makkelijk los te gespen.
Mijn moeder is geweldig bezig geweest :D! Ze heeft de rugband zo omgebouwd dat bovenaan twee haken zitten (foto 1), en ze heeft voor twee poten een mooi bandje gemaakt met klittenband en twee ringen (foto 2). Die banden komen van mijn oude tent, die heeft vorig jaar Kroatië niet overleefd :P. En de tas van die tent is waterdicht, en kan ik dus als regenhoes gebruiken.

Het is echt ontzettend mooi geworden, eigenlijk net zo mooi als deze, maar dan stukken goedkoper (we hebben er niks voor hoeven kopen, hij is helemaal gemaakt met spul dat we nog hadden). Foto 3 en 4 zijn het resultaat ;D!

Als het goed is krijg ik donderdag de scope binnen :).
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Mooi. En mocht je rugzak creatie stuk gaan dan zit er nog altijd 20 jaar garantie, of aankoopbedrag terug, op van Kipling(als ik het goed zie) :P  Ik heb ook zo'n soort tas gehad maar die haalde het 2e jaar niet eens en toen ons geld terug gehad.
Stefan Hageman


KorHaan

Net terug van Texel, zie nu de leuke follow-up van het statief.
Mooie constructie die je moeder gemaakt heeft, Jarinka, ziet er erg goed uit.
Veel plezier in het veld!

Vriendelijke groet,

Ronald