Ik vind het salaris van mensen eigenlijk een privékwestie, zeker als het om private ondernemingen gaat die het betalen.
(Joost)
Joost, daar heb je gelijk in. Het gaat hier niet om overheidsgeld. Maar toch is er vanwege de crisis dacht ik opgeroepen aan het bedrijfsleven om zich te matigen...
Daarnaast is Wouter Bos nou niet bepaald de eerste de beste beunhaas (cum laude doctoraal economie en ik meen ook politicologie), dit soort mensen kost geld
Daar heb je gelijk in, hij zal vanwege zijn kwaliteiten zijn benoemd, hoewel zijn bekendheid ook wel zal meespelen, neem ik aan. Ik zie veel oud-politici in de top van het bedrijfsleven.
En wie zijn wij om te oordelen over Wouter Bos? Hij is teruggetreden uit de politiek en wat hij nu voor werk gaat doen mag hij lekker zelf weten.
Je hebt gelijk, we moeten voorzichtig zijn om te oordelen. "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt."
Ik vind het om met Co Adriaanse te spreken een beetje scorebordjournalistiek en daarnaast een onvervalste jij-bak om op zijn linkse verleden te wijzen.
Daar heb je gelijk in Joost. Daarom zeg ik ook dat ik vroeger een linkse rakker was, en dat het mij niet uitmaakt of iemand links of rechts is.
Maar de linksen hebben het wel meer dan de rechtsen over een rechtvaardige verdeling van de welvaart gehad. Bijvoorbeeld de mij sympathieke Joop den Uyl sprak van "de sterkste schouders die de zwaarste lasten moesten dragen" en dan bedoelde hij met sterk: rijk.
Margreet.