"ZET JE KOP ER OP"

Gestart door andre.schulten, september 07, 2010, 19:29:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

mabeline

pijn is fijn, als je weet waar je het voor doet! (mooie voor het topic tegelwijsheden)

Ik loop wel met een (te grote) camera en sinds kort heb ik een ringflitser, die ik er ook nog chronisch op heb zitten nu, ik denk dat mijn setje tegen de 1800 gram zit, maar ik heb het voor over, net als op mijn knieen in de modder te liggen

maarre... hebben we iedereen afgeschrikt, geloof dat we de enige zijn in dit topic ineens  :rolleye:
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Margreet Kwh

Nee hoor, hier is met vertraging nog een meelezertje. Ik vind jullie verhalen heel ontroerend. Ben zelf ook niet bepaald Joerie van Gelder qua lichaam. (vreemde vergelijking)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

maar dan komt gelijk de vraag of dat is wat je wilt  :)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Margreet Kwh

Nee hoor, moet er niet aan denken.
Nee ik roei liever met de riemen die ik heb. Dat betekent allereerst als huisvrouw door het leven en nu in een nieuwe woonplaats, dus alles nieuw, zelfs de mussen en de spreeuwen en de ganzen en de kauwen.
Tussen het wassen, afwassen en opruimen door naar de natuur kijken, slakken waarnemen, gallen determineren, en nu zelfs filosoferen en kletsen via het beeldscherm.

Ontroerd worden door de verhalen van andere natuurliefhebbers. Vreemde toevalligheden, mensen die elkaar blijken te kennen (in Den Helder heb ik René Manger ontmoet en van hem een libellencursus gevolgd. Libellen vind ik toch een moeilijke groep, maar ik ken er enkele).

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

ik lees zo tussendoor ook stilletjes mee -niks aan toe te voegen.

Tip. Heb verleden jaar een pracht-libellengids gekocht (vind ik): http://vogeldagboek.nl/html/Recensies/Libellen/Libellen_Europa.html
(had nog steeds alleen de oude libellentabel van de NJN en dan is dit een verademing) heeft wel te veel op de plank gelegen,
maar alles op z'n tijd.

mabeline

 
Ik kan helaas niet zeggen dat ik huisvrouw ben, ik heb gewoon een fulltime baan, echter ben ik ook een dik half jaar geleden verhuisd, naar de woonplaats van mijn man.
Voor mij is dus ook een hoop nieuw, echter vind ik de omgeving minder spannend, woonde aan de rand van de biesbosch en nu bij een polder, maar de verscheidenheid is toch wel veel beperkter wat insekter betreft.

Ik ben altijd op div. fora aktief geweest en heb er leuke contacten aan overgehouden, hoewel die nu inmiddels voor een groot deel verwatert zijn, omdat ik niet aktief meer ben op de andere fora.
Ik kan het sociale aspect van een forum altijd bijzonder waarderen en ben ook blij dat het hier ook wat meer komt, mede omdat ik zelf moeite heb om contact te leggen. hoewel ik dit verkeerd uitleg, ik leg juist heel makkelijk contact, maar voel me niet op mijn gemak als er veel mensen bij mij in de buurt zijn.

Ik ga binnenkort naar de 10 10 10 komt dat zien in den haag (op 10 oktober uiteraard), er worden dan minicursusjes en excusies gegeven van een half uur, beginnend om twaalf uur tot vier uur, over bomen, gallen, paddestoelen en mossen, lijkt me erg leuk, maar er zijn veel mensen en daar zie ik dan weer tegenop.
Ik vind het dan wel weer leuk om er met een of twee op uit te trekken en elkaar dingen te leren en te kijken hoe de andere tegen dingen aankijkt
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

mabeline

fijn dat je ook gewoon meeleest Andre

ik heb zelf veldgids libellen, ook erg fijn
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Margreet Kwh

André, dank voor de tip van de libellengids. Ik heb vandaag ook al een vogelgids aangeraden gekregen van Vincent, en gisteren een bomenboek van Han. Gelukkig ben ik binnenkort jarig. En Sinterklaas komt er ook nog aan.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jarinka

En ook ik ben op het moment een stille meelezer :).
Groeten, Jarinka Heijink

mabeline

hahah grappig dat je dat aanhaalt

ik heb ook altijd een heel verlanglijstje met boeken die ik graag nog zou willen hebben, ik heb nu een bepaald bedrag per maand, wat ik van mezelf mag uitgeven aan mijn hobby (dus boeken en fotografie in mijn geval)
voor mijn verjaardag heb ik ook een aantal mooie en fijne boeken gekregen, ooit wil ik nog een mooie boekenkast  ;D


fijn dat ook jij meeleest Jarinka  :)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

ik denk ook dat we deze verhalen die soms over ziekte of problemen lijken te gaan niet in die trend moeten zien. Margreet zegt het mooi met haar roeispanen. roei met degene die je hebt en verlang niet naar degene die je niet hebt. dat kun je met ziekte symboliseren, maar ook met je nieuwe camera die toch dat ene kunstje niet zo goed kan als je had gehoopt, je hebt het er maar mee te doen. ik vertel wel meer gekke dingen over mezelf, maar heb er niet zoiets bij van kijk mij! soms wel, dan is mijn ego weer s op prooi uit, maar de strekking van mijn woorden zijn meestal: wat ik kan, kan iedereen en andersom, dus kan ik veel over mezelf leren van anderen. als ik soms zie hoe anderen over dingen praten of met situaties omgaan levert mij dat soms mooie inzichten op, en ik hoop dat het andersom soms ook zo werkt. maar daarvoor moet ik zo nu en dan ook wat met woorden gooien, en owow, wat ben ik daar soms slecht in  ;D
omdat ik dat van mezelf weet, weet ik ook dat ik dingen van anderen beter naar de geest dan naar de letter kan lezen, woorden zijn nou eenmaal erg beperkt
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

woorden zijn lastig, je kan dingen maken en breken, terwijl de insteek soms heel anders is

ik heb een keer enorme ruzie gehad met mijn man via email, terwijl we het beide heel anders bedoelde, maar
doordat er geen emotie straalt uit een beeldscherm met woorden, hadden we elkaar helemaal
verkeerd begrepen.



Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

woorden zijn idd rare dingen. maar vooral hoe slecht we eigenlijk luisteren en of kijken is de reden dat het nogal eens misgaat. ik weet nog heel goed hoe er bij mij iets gebeurde toen the sound of silence van simon and garfunkel beluisterde en de tekst er bij toegestuurd kreeg. ik kon dat liedje heel goed, vond het mooi, maar nu bleek dat ik totaal niet wist waar het over ging, en laat nou net dat liedje daar over gaan...people talking without speaking, people hearing without listening... op dat moment waren dat precies de goede woorden op het juiste moment en er veranderde iets in me waardoor ik dingen totaal anders ging zien, een magnifiek moment was dat!
dat maakte het leven voor mij weer mooi, daarom ben ik er zo nu en dan ook nogal enthousiast over. in deze periode ben ik er weer wat meer ongedoken, want ik voelde weer wat onrust opkomen. maar zoals een wijs schrijver uit de 21e eeuw al eens schreef: het zullen de blaadjes zijn... ;)
door er dan weer wat over te praten hou ik het makkelijk binnen de perken, gewoon weer even alert zijn op mezelf, en ik heb er al veel aan gehad door wat te typen en te lezen in dit uithoekje van het forum, dus tnxz allen  :duim:
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

ik merk inderdaad ook dat ik wat minder in mijn vel zit met die regen en kortere dagen, de weekenden zijn voor mij altijd heel waardevol, omdat ik dan lekker naar buiten kan. Ik kijk ook uit naar de reakties hier op het forum, vind het gezellig zo
ik ken het liedje niet, maar de tekst is voor zover ik lees, erg aangrijpend en nog de waarheid ook.
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Jarinka

Jullie ook?
De winter is een hele mooie periode om vogels te kijken, maar het weer is gewoon ontzettend flut. Ik merk nu al bij mezelf dat ik sneller chagrijnig ben en blijf, en minder kan genieten van kleine dingen.
Ik ga maar gewoon proberen om zoveel mogelijk buiten te zijn, dan word ik daar hopelijk blij van :)
Groeten, Jarinka Heijink

mabeline

gelijk heb je jarinka, dat is mijn motto ook.
dikke kleren aan en gewoon naar buiten en kijken naar alles wat te zien is
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

of ontdek de waarde van het knus thuis omknoeien...ik vindt het tegenwoordig heerlijk om met het druilerige weer thuis bezig te zijn. soms heel druk, klusjes doen of andere dingen, soms heel lui, dan komt me niks uit de vingers en ga ik wat tv kijken, lezen of gewoon kijken naar de katten, hoe leuk ze spelen of hoe er eentje geweldig ligt te zennen. uren lang voor zich uitkijkend kan een kat gewoon echt zijn en soms pik ik dan wel eens wat van hun rust mee, heerlijk!

maar zoals ik gister door het bos heb gedwaalt bij die harde en frisse wind en de afwisseling van zon en wat regen, echt heerlijk. die geuren, de kleuren, machtig! de paddestoelen waar ik geen enkele naam van weet leveren prachtige plaatjes op, die ik soms vastleg met mijn camera, maar soms ook gewoon laat voor wat ze zijn. verbaasd over hoe mijn denken zich nog aan de zomer hecht en ik geen jas mee heb constateer ik dat ik het wel erg koud krijg in alleen een trui. had ik nou niet kunnen bedenken dat ik me bij dit weer beter moest kleden? bij vlagen was het dus best onprettig, maar wat is het dan heerlijk als de zon er weer even bij komt en als je dan best wel wat verkleumt weer thuis komt, warm, behaaglijk. het maakt dat beetje onrust wat het allemaal veroorzaakt voor mij meer dan goed!

maar mocht iemand nog last krijgen van een echte herfstdepressie, onthou dan maar dat we weer recht op het voorjaar aansturen  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

#167
Citaat van: mabeline op september 16, 2010, 15:04:30 PM
gelijk heb je jarinka, dat is mijn motto ook.
dikke kleren aan en gewoon naar buiten en kijken naar alles wat te zien is

Dat heb ik net gedaan, de zon brak hier door, ik  heb me dik aangekleed, warme sokken op zolder gezocht, dikke trui, kijker om,  windjack aan, en met de fiets naar de Verenigde Polders, om onder de rook van  de DC negens en hoe die helse machines ook heten, naar de ganzen, futen,  meerkoeten, knobbelzwanen, koppen en zilvers en Nijlganzen te kijken.
  Die Nijlganzen waren heel grappig. De hele wei zat vol, allemaal met de kop in de wind. Ik probeerde ze te tellen en ontdekte toen dat sommige ganzen  helemaal tussen het gras zaten, je zag alleen de koppen.
  Heerlijk uitgewaaid, het leek wel Den Helder!
 
  Margreet
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

ik ben voorlopig aan het aftellen naar mijn vakantie in december en als ik terugkom, zijn we voor mijn gevoel al op de helft voor de lente.

ik vind de weekenden thuis heerlijk, maar doordeweeks zijn de kinderen van mijn man er (hij is gescheiden en heeft drie kinderen uit zijn eerste huwelijk) en ik kan niet met kinderen omgaan, vrijdagmiddag gaan ze naar hun moeder en wat kan ik dan ontspannen als ze er even niet zijn. Even niet al die drukke stemmetjes om mee heen.
Gewoon heerlijk samen met mijn man, de natuur in of lekker thuis op de bank. Thuis kan ik ook absoluut genieten, boekje erbij, foto´s uitzoeken, warme chocolade erbij, koekje erbij, top!
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

Citaat van: mabeline op september 16, 2010, 14:59:18 PM
ik ken het liedje niet, maar de tekst is voor zover ik lees, erg aangrijpend en nog de waarheid ook.

http://www.lyricsfreak.com/p/paul+simon/the+sound+of+silence_20105977.html

daar is de tekst, ik blijf het heel mooi vinden.
de heren hebben geweldige muziek gemaakt, i'm a rock is bv eentje die heel mooi bij de herfstdip past:

http://www.lyricsfreak.com/s/simon+and+garfunkel/i+am+a+rock_20124809.html
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Margreet, wat een geweldige foto's maakt die camera van jou!  ;)  ik voel de sfeer van je uitstapje helemaal!
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

@jarinka, leuke tekening. Ik had dat laatst met canadesen, dacht eerst een groep van 25 te zien. Na beter kijken, bleken het er tegen de 60 te zijn. Fijn dat je zo heerlijk kon genieten

@ronald, dankjewel ik ga zo als ik thuis ben even luisteren! :-)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Jarinka

Als we het dan toch over muziek hebben:
De band Marjorie Fair heeft een ontzettend mooi nummer gemaakt dat Empty Room heet. Het nummer inclusief clip en de songtekst.
Prachtig nummer, en qua tekst ook heel erg geschikt voor de herfst/winterdip.

@ Diana, dat is niet mijn tekening, maar die van Margreet ;).
Ik ben er vanmiddag wel even op uit geweest, had een mooie fietstocht van in totaal 25km gepland, maar ik ben na een kwartier al terug gegaan omdat het te hard waaide en regende :(.
Groeten, Jarinka Heijink

Margreet Kwh

Citaat van: ronald op september 16, 2010, 15:58:38 PM
Margreet, wat een geweldige foto's maakt die camera van jou!  ;)  ik voel de sfeer van je uitstapje helemaal!

Ja het is nog een Agfa Clack, een antieke ;D

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

groeten, Ronald van Seijen

mabeline

oeps verkeerde naam erbij gezet, ik bedoelde margreet  :-[

Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

ik heb zelf een vrij luie dag, lekker wat typen, en zo nu en dan struin ik even buiten om in de tuin. een bakje water blijkt een leuk torretje te bevatten, zo eentje die aan komt vliegen en dan in het water plonst, grappige beestjes zijn dat toch. en een en al gefriemel eromheen, allemaal muggenlarfjes, wat is dat toch leuk hoe de natuur zijn plaats meteen vind als het een kans krijgt! nu even een dikke bui in Friesland, maar ik zit net lekker binnen, heerlijk!
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

ik zit nog 15 minuten op kantoor en dan eindelijk naar huis.
Er is al maanden niets te doen en verveel me echt te pletter
misschien tijd voor een baan met meer uitdaging?
leuke waarnemingen ronald, grijp je kans, zodra je kan, mooi motto van de natuur
mensen zijn vaak te afwachtend daarin
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

ronald

kan ook al zo mooi zijn, die laatste minuten voor je naar huis mag na een lange dag, geniet ervan!
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

gaat helemaal goed komen, zijn erg veel wolken, zit op 7 hoog, dus heb redelijk uitzicht hier  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana