is dit de grote parasolzwam?

Gestart door IngridBelser, september 06, 2010, 13:01:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

IngridBelser

20 cm hoog
ring om de stengel
hoed doorsnede 10 cm
plaatjes
gemengd bos met gras
met vriendelijke groet.

Ingrid

xenion

Groeten,
Martin

IngridBelser

Hoi Martin,

Helaas heb ik geen foto van de steel. Het was een steel van 17 cm, slank, wit en ik geloof glad. Wil je dat ik de foto's waar geen naamkaartje bij komt omdat ik te weinig informatie geleverd verwijder?

Ik doe het met ingang van vandaag anders, ik schrijf op, maak meer foto's observeer gedetaileerder (mag voor een tuinontwerper geen probleem zijn) en heb een spiegeltje bij me.
Jammer dat de foto's van de 2 paddenstoelen van vandaag niet scherp waren, 1 was waarschijnlijk de goudgele bundelzwam, de andere geen idee.

Met vriendelijke groet en bedankt voor de hulp,

Ingrid

met vriendelijke groet.

Ingrid

xenion

Hoi Ingrid, je mag de foto's zonder naamkaartje best laten staan als je dat wilt. Ben benieuwd naar je volgende vondsten :)
Groeten,
Martin

BenS

Hoi,
En in ruil voor de onscherpe foto's van vandaag: de Goudgele om te kunnen vergelijken.
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

xenion

Ben jaloers op die bundel op de laatste foto!
Groeten,
Martin

BenS

Hoi Martin,
Simpel: van Werkveld naar werkveld. Op waarneming is de locatie op 10 mtr exact.
En anders voor tijd: "Kom-es-an"
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

IngridBelser

Hoi Martin en Ben,

Bedankt voor de reacties, het stimuleert om weer verder te gaan met paddensoelen spotten. De paddenstoel die ik gisteravond zag was alleen maar leefde wel op rottend hout, waarschijnlijk Larix. Ik heb er spijt van de ik de paddenstoel geplukt heb, nu heeft het geen zin om vandaag terug te gaan. Zonder te plukken kon ik de onderkant niet fotograveren. Het was een keus, maar ik weet nog niet of het mijn goede keus was.

groet-je

Ingrid
met vriendelijke groet.

Ingrid

Marian Jagers

Hoi Ingrid,

Kan het ook een Knolparasolzwam zijn :huh:
Groeten Marian

xenion

Citaat van: BenS op september 07, 2010, 00:19:29 AM
Hoi Martin,
Simpel: van Werkveld naar werkveld. Op waarneming is de locatie op 10 mtr exact.
En anders voor tijd: "Kom-es-an"
Voordat ik weer tijd heb is die vast niet zo mooi meer :)
Groeten,
Martin