Hoofdmenu

geringde kauw!?

Gestart door sjonnoh, september 05, 2010, 15:52:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Vandaag bij West-Kapelle trof ik deze kauw met een codering, waarschijnlijk valt er niets van te maken maar worden kauwen wel vaker geringd?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Klaas van Dijk

Citaat van: sjonnoh op september 05, 2010, 15:52:24 PMVandaag bij West-Kapelle trof ik deze kauw met een codering, waarschijnlijk valt er niets van te maken maar worden kauwen wel vaker geringd?

hoi Johny,

Yep, Kauwen worden ook wel geringd (het is gewoon een wilde vogel).

De Kauw op de foto draagt een metalen ring van het Vogeltrekstation Arnhem (is deels te lezen; tekst in 2 rijen). Er staan in totaal 7 cijfers op. De eerste '3' is duidelijk leesbaar. Moet dus een Kauw zijn die ergens in Nederland is geringd. Leuke foto, maar helaas kun je er verder niets mee. Tenzij je later deze Kauw nog weer eens ziet en in staat bent om de ring van alle kanten goed op de foto te krijgen.

Groetjes, Klaas

sjonnoh

zo'n vermoeden had ik al, in ieder geval bedankt voor de info. Dat kauwtje zal waarschijnlijk niet moeilijk terug te vinden zijn.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Stijn E.

Met een beetje fantasie kan ik van het cijfer naast de 3 nog een 5 maken (op foto 1), maar zal ws. niks helpen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

sjonnoh

ik zie naast die 3 werkelijk niets anders  :rolleye: , maar als ik weer tijd heb dan zoek ik hem nog eens op.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~