Buizerd/Bruine Kiekendief.

Gestart door Maarten Sluijter, september 06, 2010, 11:25:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Hoi,

Gisteren tijdens het trektellen kwam deze langs, ik kijk er een beetje raar tegen aan omdat hij nogal in de rui is.
Wie kan me helpen?

alvast bedankt,
.

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

DuQues

Ik ook, de donkere "komma" bij de elleboog ontbreekt, en de buizerd heeft wat rondere vleugels.
Duco & Santie Quanjer
Birders in Nederland en zuidelijk Afrika.

frankneijts

Lichte, ongetekende staart en arm/handpennen sluiten elke buizerd-achtige onmiddellijk uit. Bruine Kiekendief vrouwtje dus.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Margreet Kwh

Citaat van: DuQues op september 06, 2010, 11:31:54 AM
Ik ook, de donkere "komma" bij de elleboog ontbreekt, en de buizerd heeft wat rondere vleugels.

Hallo DuQues,

waar zit de elleboog? Ik heb de vogeltopografietekeningen van Dirk Moerbeek bij de hand maar zie die term niet. (Dutch Birding 7(2)), info van Leo Heemskerk, http://deceptiontours.nl/index.php/Vlieland/de-vogels/topografie/

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

DuQues

Die is er ook niet, ik bedoel de knik in de vleugels waar bij ons de elleboog zou zitten. Dus op de plaats van de kleine handdekveren. (Bedankt voor die link, ik heb geen boek op mijn werk.)
Duco & Santie Quanjer
Birders in Nederland en zuidelijk Afrika.

Frank van de Putte

Citaat van: DuQues op september 06, 2010, 15:18:44 PM
Die is er ook niet, ik bedoel de knik in de vleugels waar bij ons de elleboog zou zitten. Dus op de plaats van de kleine handdekveren. (Bedankt voor die link, ik heb geen boek op mijn werk.)

Is niet de elleboog maar de pols!

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Maarten Sluijter

.

Gideon Vreeman

het silhouet laat in mijn ogen al (voor kleedkenmerken) duidelijk een kiek zien...
Gideon Vreeman