Grifola umbellata

Gestart door ratje, augustus 28, 2006, 11:06:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Grifola umbellata
Als ik het goed heb heb ik deze zeer zeldzame soort op de foto staan. Wie kan me helpen?

a.houter

Dat zou 'm heel goed kunnen zijn, Ratje!

Maar als dat idd zo is, dan moeten er wel enkele maatregelen getroffen worden.
Ik wil dan graag de vindplaats weten + jouw naam en adres.

Het zou gewenst zijn om betere opnames te maken, w.o. close-ups. Daarbij moeten er enkele hoedjes verzameld worden, waarvan er minstens een gedroogd moet worden. Tevens moet er een al dan niet gedroogd exemplaar opgestuurd worden voor microscopisch onderzoek en voor opname in het (Rijksherbarium).

Wil je je gegevens niet op dit forum zien, dan kun mij altijd via de e-mail faciliteit van dit forum benaderen.

Maak er zogauw mogelijk actie van, zolang het vruchtlichaam nog vers in intact is!

Drogen doe je door een hoedje in de vensterbank in de zon te leggen of (niet te dicht) onder een warme lamp.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

Grifola umbellata

ratje

Grifola umbellata

a.houter

#4
Uitstekend..., nu de rest nog! En dat wordt dringend!
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

Grifola umbellata

ratje

Grifola umbellata

ratje

Grifola umbellata

ratje

Grifola umbellata
Ik heb al een stukje in de zon liggen, wilde hem ook aanmelden bij waarneming.nl maar dat lukt niet vanwege de naam.
Hoe kan ik er nu verder mee omgaan?
groetjes

ratje

Dit laatste zijn de nieuwe foto's en ik heb dus een paar kleine stukjes in huis.

a.houter

Je kunt er verder nog niets mee, daarvoor is de soort veel te kritisch.
In welke plaats heb je hem gevonden? De exacte locatie hoef (moet) je niet doorgeven. Welke plaats, dat is erg belangrijk!
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

Ik heb hem in Warnsveld gevonden en wat bedoel je met de soort is te kritisch?

a.houter

Wacht jij maar af, mannetje! Het zou best eens kunnen wezen dat je heel wat te horen krijgt :ph34r:
Doe voorlopig maar wat ik gezegd heb...
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

als je het niet erg vindt, ik ben vrouwtje. Ja, ook zij kunnen in de natuur.

a.houter

Vrouwtjes kunnen best hun mannetje staan...als het waar is wat ik denk zal dat nog blijken!
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ratje

Je maakt me wel erg nieuwsgierig hoor.

a.houter

Nou, vooruit...ik ben er vrijwel zeker van dat 't 'm moet zijn; het moet echter nog microscopisch geverifieerd worden voor de 100% zekerheid. Misschien doe ik dat zelf nog wel, want ik wil niet te laat komen om je als eerste te feliciteren met DE ALLEREERSTE VONDST VAN GRIFOLA UMBELLATA IN NEDERLAND! Volgens mijn laatste gegevens was die tot nog toe niet bekend vanuit Nederland.

Als alles goed afloopt bel je de krant maar.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Ik dacht het al, DIT IS ECHT GEWELDIG!
Wel wacht ik even af tot alles gecontroleerd is, daarna krijg je uitgebreide felicitaties!  

ratje

wow, dat zou echt geweldig zijn!!!!!!!!!!!

knabenkraut

Dag Ratje,

Wat leuk om zoiets mee te maken via dit forum. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, dus als je wil hou ons op de hoogte.

groetjes,
Dini

ratje

Hoi Dini,
ik vind dit zeker erg leuk en ik heb me pas geleden aangemeld, Ik ben ook erg nieuwsgierig en zal iedereen op de hoogte houden.
Groetjes
Ratje

Cees Veenema

#21
Hallo Ratje,

Wat een geweldige vondst.....  gefeliciteerd....  
Dat noem ik nog eens met de neus in de boter vallen.
Zou leuk zijn als tie onder mijn Korrelige taaiplaat komt te staan, of boven natuurlijk, deze was ook wel aardig zeldzaam maar in dit geval is er dus duidelijk sprake van baas boven baas.
Groet,

Cees

ratje

Hoi Cees, ik vind het natuurlijk leuk om zoiets te vinden, maar ik kan me voorstellen dat jij ook blij met jouw vondst bent. Ik voel het niet als baas boven baas hoor.
Succes
Ratje

derop

Als hij het is...........Geweldig!!!! wat een vondst!! :duim:  
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

ratje

Volgens Arno is het niet de Grifola Umbellata maar de Polyporus umbellata en dan zou ik niet de eerst zijn die hem in NL. gevonden heeft. Maar het zijn synoniemen, dus dezelfde plant en sinds 1975 niet meer waargenomen in NL. even afwachten maar.

Arno van Stipdonk

CiteerVolgens Arno is het niet de Grifola Umbellata maar de Polyporus umbellata en dan zou ik niet de eerst zijn die hem in NL. gevonden heeft. Maar het zijn synoniemen, dus dezelfde plant en sinds 1975 niet meer waargenomen in NL. even afwachten maar.
Ik weet van niks!!! :o  

ratje

sorry, ik bedoel niet Arno maar Andre. hele grote fout, sorry

Arno van Stipdonk

Is niet erg, is maar een geintje. We weten wel wie je bedoeld. :)  

ratje

oh wat een opluchting zeg, ik dacht al dat kan ik nooit meer goedmaken.
Gr. Hannie