inktzwammetjes

Gestart door bruggeman, september 02, 2010, 18:13:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Deze hazenpootjeachtige inktzwammen stonden op onbemeste houtsnippers en hebben een duidelijke wortel. De sporen zijn 11-13 x 6.6 um en glad. Omdat hij op hout groeit en niet op mest lukt het me noch met Moser, noch met Nordic om op de wortelende uit te komen en toch denk ik dat die het is. Volgens Gerhardt groeit die trouwens helemaal niet uitsluitend op mest. Mocht iemand vinden dat het niet de wortelende inktzwam is dan hoor ik dat heel graag
groet,
Ida

xenion

Niet gewoon een Hazenpootje?
Groeten,
Martin

bruggeman

Dat weet ik juist niet. Met Mozer kom ik daar niet uit omdat ik vind dat hij een duidelijke wortel heeft en met Nordic evenin want dan moet ik kiezen voor groeit op aarde en dat doet ie niet. Maar Gerhadt zegy o.a. op houtsnippers en dat zou dus erg mooi kloppen
groet,
Ida

adinda

Ik denk dat je ze even moet laten groeien Ida dan weet je het zeker
Met vriendelijke groeten,

Joop

bruggeman

Hoe dan? De meeste zijn inmiddels al behoorllijk verinkt. Veel groeien zal er dus niet meer bij zijn vrees ik
groet,
Ida

bruggeman

Geen nood. Ik houd het op de wortelende met ? En die onderkant, wortelend of niet blijft een aandachtspunt en als we een paar vondssten verder zijn ben ik er waarschijnlijk wel uit
groet,
Ida

Marian Jagers

Citaat van: bruggeman op september 02, 2010, 18:13:58 PM
Mocht iemand vinden dat het niet de wortelende inktzwam is dan hoor ik dat heel graag
Wie zwijgt stemt toe? Doorgaans zwijgen mensen eerder als ze geen nuttige bijdrage kunnen leveren of dat ze de topic niet hebben gelezen.
Geen idee of de naam goed is, daar waag ik me zo niet aan. Er is goede literatuur over inktzwammen. Fan deel 6, Pilzkompendium deel 2. (recenter en uitgebreider dan Moser) daarin staan naast volledige beschrijvingen ook info over verwarringen met .............
Groeten Marian

bruggeman

#7
Dank Marian,
Eerst de European Polyporaceae, daarna wie weet....maar het zou inderdaad fijn zijn om de door jouw genoemde boeken ook te hebben.
groet,
Ida