Hoofdmenu

grote kever.

Gestart door joost van der Laan, september 02, 2010, 20:47:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maico Weites

Citeeraltijd dode insecten gebruiken deze eerst genadig dood maken niet in een bakje water want dit duurt dagen.

Ik zeg ook niet dat je ze langzaam moet laten verdrinken, maar dat dit een manier is om verdroogde (al dode) kinsecten weer soepel te maken.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

joost van der Laan

moet je ze na het bad weer laten drogen?
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

beetlestitch

#32
misschien even niet goed opgelet maar ik bedoelde zeker niet dat er een suggestie was van een insekt in water te verdrinken van mij was dat een voorbeeld hoe het niet moet en opweken in water van een dood exemplaar is voor mij logisch. het beste is dan om er een scheut azijn bij te doen daar ze dan sneller week zijn en er geen schimmel kans is. sorry voor de comotie. groeten toon. de vraag om ze te laten drogen. op spelden de poten en sprieten in de stand zetten die je wilt dit kan zolang ze soepel[nat] zijn daarna laten drogen met de fixatie spelden. als er ggen beweging meer mogelijk is dan fixatie verwijderen. groeten toon.
Toon Keukelaar

joost van der Laan

maar hoe moet je ze vangen, waarmee. moet je hem dan gewoon levend in de vriezer zetten, of in een bakje? en ook met bijen en wespen, hoe vang je die?
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

beetlestitch

netje- potje- handen alles is mogelijk. het beest in een potje en dan in de vriezer 1 dag of nacht daarna laten ontdooien en niet met het potje schudden bij uit de vriezer te nemen daar er dan poten of sprieten kunnen breken omdat deze stijf bevroren zijn na ontdooien is dit gevaar geweken en zijn ze soepel. groeten toon
Toon Keukelaar

joost van der Laan

ok, bedankt. nu alleen nog het schuim en dan kunnen we beginnen :duim:
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan