Hoi,
ik had hem voor mij eigen ook al wat lichter gemaakt. Daarom dacht ik eigenlijk juist aan Hoplia.
Maar als Jan en Toon allebei van mening zijn dat die zeker niet in aanmerking komt, kunnen we daar gerust vanuit gaan.
Nu vooral even naar Joost toe. Het commentaar moet je niet zien als een aanval op je waarneming, maar als opbouwend.
De lezers hier op het forum zijn bereid elkaar te helpen om de juiste determinatie van elk insekt rond te krijgen.
Dit lukt vaak niet van foto en dan zal aanvullende informatie nodig zijn. Met die informatie kan Jan of Toon of andere experts vaak toch nog een heel eind komen.
In dit geval heb je waarschijnlijk of eigenlijk zeker een niet alledaagse kever en zou het fijn zijn als je alsnog zegt waar je ongeveer woont, nu je deze waarneming in Nederland gedaan hebt. Of dat je hem toevallig niet gevangen en bewaard hebt?
En de volgende keer misschien iets meer opnames maken uit verschillende hoeken en iets nauwkeuriger proberen aan te geven hoe groot of klein deze wel is.
Desnoods stop je hem even in een potje met millimeteraanduiding.
groeten,
Lo