Is dit een vroege knolamaniet?

Gestart door zander, augustus 24, 2010, 17:20:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

zander

Hallo paddenstoelenliefhebbers,
Ik heb deze paddenstoel gevonden aan een bospad.
Hij had een kleine beurs.
Hij was echt wit van kleur.
Er stonden er een stuk of 10 in verschillende stadia.
Groet Nico zander.

xenion

Plaatjes zijn niet wit, dus geen Amaniet. Lijkt me een Gewone beurszwam.
Groeten,
Martin

grietaf

De kleur van de plaatjes lijkt me beïnvloed door de lichtval. Een beurszwam heeft toch nooit een ring aan de steel  ???
Grieta.

xenion

Whoops, je hebt gelijk Grieta, te snel gekeken en de ring over het hoofd gezien... Dan weet ik het niet :)
Groeten,
Martin


xenion

Groeten,
Martin

BenS

Dag allemaal,
Zou hier "een kleine beurs" een verdikte (knolvormige, opengebarsten) voet van de steel kunnen zijn (zie foto 2)?
Helaas geeft foto 1 hierover geen info, anders had ik het vraagteken weggelaten.

Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

xenion

Citaat van: BenS op augustus 24, 2010, 22:19:11 PM
Dag allemaal,
Zou hier "een kleine beurs" een verdikte (knolvormige, opengebarsten) voet van de steel kunnen zijn (zie foto 2)?
Helaas geeft foto 1 hierover geen info, anders had ik het vraagteken weggelaten.
Tja, kan, maar ik kan het vanaf de foto niet goed beoordelen dus ga ik maar op de gegeven omschrijving af...
Groeten,
Martin

heppo

ondanks de discusie wel of geen beurs. heeft hij een ring van een prasolzwam-achtige. ik denk dat han in de goede richting zit.

Gulistan

Het zou nog een Blanke Champignonparasol kunnen zijn. Verdikt voetje dat er een beetje uitziet als een beurs.
Groeten van Christiane

Gert Kremer

Citaat van: Gulistan op augustus 25, 2010, 10:02:03 AM
Het zou nog een Blanke Champignonparasol kunnen zijn. Verdikt voetje dat er een beetje uitziet als een beurs.

mijn idee, maar dat zegt niet zoveel.   :P
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.