Waar ga jij waarnemen vandaag?

Gestart door Botervlieg, augustus 24, 2010, 08:52:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

evertdirks

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 06, 2010, 18:38:53 PM
Waar? (om on-topic te blijven...  ;) ).

:o hier.
Groningen zuidkant zie waarnemingen evertdirks :duim:

;D evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Bart van Hoogstraten

Nog altijd in het Noorden dus. Waarom komen die pestkoppen nu niet deze kant op?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

En vandaag ook nog in Haarlem gezien (niet door mij maar door iemand die ik sprak).

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

evertdirks

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 06, 2010, 18:51:50 PM
Nog altijd in het Noorden dus. Waarom komen die pestkoppen nu niet deze kant op?
Krijg je vast de pest over in :angel:

evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: evertdirks op november 06, 2010, 18:55:32 PM
Krijg je vast de pest over in :angel:

Echwel -> als je eens wist hoeveel uren ik al besteed heb aan het vinden van andermans (sporadische) waarnemingen in de buurt... (had ik tegen mijn uurtarief wel een leuke 2de hands auto van kunnen kopen  :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Vandaag ga ik de bomen in de wijk bekijken. En verder kijk ik in de tuin en in de lucht, zoals altijd.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

evertdirks

over 5 minuten is het pauze dan ga ik weer een blokje om.
Mijn "oude"kijker staat standaard op mijn bureau, dus die gaat mee.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

andre.schulten

Ik zal vandaag waarsch. niet verder komen dan de mandarijneendjes tellen, maar ook ik gebruik de middagpauzes zo veel mogelijk om er even op uit te gaan. In mijn zelfgeschapen chaos kan ik mijn doorgezaagde verrekijker altijd feilloos pakken..

Margreet Kwh

#98
Nou André, als je dat een chaos noemt, dan weet ik er nog een...

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Ik vind het er keurig uitzien bij André. Hier mijn werkplek. Kom voorlopig de deur niet uit voor een waarneminkje -> moet 75 High.-res foto's op kleur bewerken en vrijstaand maken (RSI-sessie  :P ) voor maandag...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Grappig om die 3 koppen met bijbehorende werkplek op een rijtje te zien. Wellicht een leuk sub-topic voor zet je kop erop -> vind het wel boeiend om de bijbehorende omgeving van een kop te zien... (durf te wedden dat die waarnemers zich stuk voor stuk allemaal in grote chaos schuilhouden als ze niet in het veld zitten  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

woah, Margreet, en ik dacht nog wel dat jij zo netjes en geordend was.... ;D
(van Bart had wel zoiets verwacht; wat overigens natuurlijk volkomen onterecht is..)

Bart van Hoogstraten

Oh André -> ik annuleer onze excursie voor as zondag -> bezwijk momenteel even onder deadline-werk (lethal).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

liesbeth te Paske

Ik heb vanmiddag een wandeling gemaakt in Beek langs de stuwwal, iets hoger langs de bosrand heb je een prachtig uitzicht op de Ooijpolder. Grote bonte specht van dichtbij en staartmezen gezien. Verder alleen een stevige noordwester. :blink:
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

ronald

das zeker een mooi uitzicht! en van staartmezen wordt ik altijd vrolijk, leuke beestjs zijn dat  :)
groeten, Ronald van Seijen

liesbeth te Paske

Ze zijn idd erg leuk,ik heb ze ook in de tuin maar dan ben ik altijd te laat met m'n fototoestel :-\
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Jan vH

Citaat van: liesbeth te Paske op november 12, 2010, 15:25:39 PM
Verder alleen een stevige noordwester. :)
Kwam de wind maar uit het noordwesten, dan was m'n dag waarschijnlijk een stuk beter geweest... Nu 5km in een uur gefietst met behoorlijke tegenwind en zonder een zeldzame vogel te zien...  :(
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Botervlieg

Hoi,

Ik denk erover om straks het zandvoortse strand weer eens te bezoeken.

Kijken of de vogels, die collega-waarnemers wel steeds zien, er nu wel zijn.
Steeds als ik ga zie ik ze niet. Vorige keer wel leuke veren gevonden.

En wie weet wat er met die storm van afgelopen dagen allemaal is aangespoeld?
Hoop geen lijk van omgeslagen boot tegen te komen, maar andere (leukere) dingen.

Groetjes, Marleen

liesbeth te Paske

#108
Ik woon in Nijmegen, niet direct aan de kust ;) Het lijkt me wel heerlijk om met zo'n harde wind langs het strand te lopen, de zoute lucht op te snuiven en 't geluid van de golven te horen.(Tijdens dit schrijven realiseer ik me dat ik toch vaker een dagje naar het strand moet gaan). Ik ben afgelopen vrijdag ''van wegen de wind'' het bos in gegaan, gelukkig kom je op zo'n dag niet veel mensen tegen. Boven m'n hoofd gierde de wind door de toppen van de bomen, de takken en stammen kraakte.... in het gras ontstond een wind-patroon en op het pad waar ik liep ontstonden hele kleine wind-hoosjes waardoor de bladeren in rondjes aan het dansen waren :lol:
Ook best wel heel mooi....... :blink:   

Maar ik ga binnenkort echt een keer een dagje naar het strand!!!  :duim:
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

ronald

harde wind en bos is idd een mooie combi omdat het dan lekker rustig is, maar ongevaarlijk is het natuurlijk niet. ik vond het altijd wel wat meevallen, tot er eens een heel grote boom omviel niet ver bij me vandaan. ik vind de dreun die dat opleverde toen hij viel nog altijd indrukwekkend. het werd me daar heel duidelijk: als de natuur het wil heb je geen enkele kans! wat me opviel is dat het duidelijke waarschuwende gekraak wat ik wel had verwacht miste, gewoon krakboem!
maar ja, wie bang leeft gaat ook bang dood, dus ik blijf er niet om thuis hoor. daar vind ik het veel te mooi voor.
ik wil er alleen maar mee zeggen: onderschat het niet! (laat dat maar aan mij over  ;) )
groeten, Ronald van Seijen

Norman

Grappig is dat toch. Ik woon redelijk dichtbij het strand en vind het echt vreselijk. Al dat zand dat in elke hoekje en kiertje gaat zitten en dat je weken later nog terugvind. Niets voor mij dat strand.

Doe mij maar dat bos en die uiterwaarden dat we hier nauwelijks hebben.  ;D 

Het gras is altijd.........

liesbeth te Paske

Ben ook heel blij met mijn omgeving, ik heb de Ooijpolder, bossen, heuvels, maar ja zoals je zelf al opmerkt...het gras is bijna altijd... ;D
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Botervlieg

Strand was heerlijk gister. Er was niet zoveel wind.

Weinig echt leuke dingen gevonden.
Wel een hele grote schelp. Otterschelp?

Maar gewoon even uitwaaien was ook lekker.

Groetjes, Marleen

Margreet Kwh

Leuk die Otterschelp, Marleen! Lijkt me goed hoor :right:
Vanmorgen heb ik de Kardinaalsmutsstruik bij de tijdelijke bushalte vereeuwigd.
Zit prachtig in de bessen. De vogels houden er ook wel van. Het is net een huisje van groen, kardinaalsrood en oranje.

Ernaast staan de tijdelijke wc van de werklui en de schaftkeet. Het lijkt wel een Mondriaan in rood, geel en blauw. Alleen het groen zou er dan niet bij horen.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: MarKoHu op november 14, 2010, 13:42:31 PM
Leuk die Otterschelp, Marleen! Lijkt me goed hoor :right:
...

Mij niet. Ottterschelp is sterk asymetrisch. Het lijkt mij een Strandgaper.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op november 14, 2010, 14:03:36 PM
Citaat van: MarKoHu op november 14, 2010, 13:42:31 PM
Leuk die Otterschelp, Marleen! Lijkt me goed hoor :right:
...

Mij niet. Ottterschelp is sterk asymetrisch. Het lijkt mij een Strandgaper.

Bedankt Margreet en Herman.

Met mijn veldgids schelpen en beperkte schelpenkennis kom ik er niet zo goed uit.

Ik heb hier een nieuw topic geopend, met extra foto's.

Groetjes, Marleen



liesbeth te Paske

Vandaag zijn we eind van de middag even in de Ooijpolder geweest. het is daar toch wel erg mooi.
Daarom hier wat foto's. (veel ganzen en eenden gezien + aalscholver, grote zilverreiger, buizerd en kauwtjes) :duim:
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

ronald

mooi plekje idd, en vooral die middelste foto vind ik wel erg mooi!
groeten, Ronald van Seijen

liesbeth te Paske

Vind zelf de eerste wel mooi met de waalbrug en de altijd zichtbare rookpluim.
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel