Filosofisch denkhoekje....

Gestart door javanerkelens, augustus 23, 2010, 21:07:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Citaat van: Marina op september 26, 2010, 21:32:07 PM
Citaat van: MarKoHu op september 26, 2010, 21:29:13 PM
Ik zie er trouwens twee afgebeeld bij het stukje...
Margreet.
Welk stukje kijk jij? Ik zie er maar 1, een opgezette.
Of heb ik het verkeerde artikel?

Ik voeg een Screenshot toe. Ik zie twee verschillende libellen.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

ik zie ze nu zelfs bijna vliegen, tijd dat ik mijn bedje induik  :P . mensen een goede nacht allemaal  :)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Ik kruip ook mijn bed in. Welterusten allemaal!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

Welterusten, en morgen gezond weer op!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

slaap lekker, mensen!
morgen gezond weer op.

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Citaat van: fpvdputte op september 26, 2010, 22:37:44 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 22:24:26 PM
Citaat van: Marina op september 26, 2010, 22:13:57 PM
Dus Bart, mét deinen Vogel: op naar Borneo!

Jahaa, durf het bijna niet te zeggen, maar daar ben ik dus al eens geweest! -> Echt boeiend daar; bijna alles vliegt er , bijna niets op de grond. Reptielen, Amfibieën, Zoogdieren, het krioelt er rondom je hoofd! Zou er wel weer eens naar terug willen (na Papua Nieuw Guinea, Nepal, etc., etc...)

Jeetje Bart, ben je daar ook geweest, ik ook, prachtig hoor, Bako NP, de grotten van Gunung Mulu... :)
Eén van de weinige plaatsen op aarde waar nog regelmatig nieuwe diersoorten worden ontdekt.
Een fascinerend eiland met unieke diersoorten!

groeten

Bako was inderdaad prachtig -> wandeling van 3 uur en je hebt alle vegetatietypen van het eiland gezien. Heb daar wel een middag verprutst met wachten op de boot om er weg te komen. Nevelwoud rondom Kota Kinabalu vond ik erg mooi en daar heb ik het geluk gehad om een wormhagedis te vinden! Heb wel de fout gemaakt om vanuit Sandoken de rivier op te gaan, had ik ik achteraf gezien vanuit Kuching moeten doen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 27, 2010, 11:25:23 AM
Citaat van: fpvdputte op september 26, 2010, 22:37:44 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 26, 2010, 22:24:26 PM
Citaat van: Marina op september 26, 2010, 22:13:57 PM
Dus Bart, mét deinen Vogel: op naar Borneo!

Bako was inderdaad prachtig -> wandeling van 3 uur en je hebt alle vegetatietypen van het eiland gezien. Heb daar wel een middag verprutst met wachten op de boot om er weg te komen. Nevelwoud rondom Kota Kinabalu vond ik erg mooi en daar heb ik het geluk gehad om een wormhagedis te vinden! Heb wel de fout gemaakt om vanuit Sandoken de rivier op te gaan, had ik ik achteraf gezien vanuit Kuching moeten doen.





Tof; ik ging er geloof ik al vanuit dat je in 't Maleisisch deel zat.. Kota Kinabalu, ik weet dat ik met ernstige buikklachten de gelijknamige berg heb beklommen en gehaald, maar dat was alleen een geografisch "hoogtepunt" die reis. ;)

En de tijd ging een stuk sneller daar... bruggetje naar het oorspronkelijke topicverhaal  :)

http://www.nu.nl/wetenschap/2340709/tijd-verstrijkt-sneller-als-trapje-staat---.html

groeten

Groetjes,

Frank van de Putte

Marina

Citaat van: fpvdputte op september 28, 2010, 18:47:54 PM

http://www.nu.nl/wetenschap/2340709/tijd-verstrijkt-sneller-als-trapje-staat---.html


"Ook beweging beïnvloedt het verloop van tijd. Een atoomklok die in beweging is met een snelheid van 10 meter per seconde zal na honderden miljoenen jaren juist ongeveer een seconde langzamer tikken dan een klok die stil op de grond staat."

Kijk, dus als je maar hoog genoeg staat en snel genoeg bent kun je tijdreizen! Eerst kom je op de snelheid dat de tijd minder snel gaat dan jij, dan kom je op het break-even-point, en daar eenmaal overheen gaat de tijd terug.

edit: daarom kunnen aliens wel tijdreizen en wij niet
we dont have the technology nor the altitude
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op september 28, 2010, 18:58:37 PM
Citaat van: fpvdputte op september 28, 2010, 18:47:54 PM

http://www.nu.nl/wetenschap/2340709/tijd-verstrijkt-sneller-als-trapje-staat---.html


"Ook beweging beïnvloedt het verloop van tijd. Een atoomklok die in beweging is met een snelheid van 10 meter per seconde zal na honderden miljoenen jaren juist ongeveer een seconde langzamer tikken dan een klok die stil op de grond staat."

Kijk, dus als je maar hoog genoeg staat en snel genoeg bent kun je tijdreizen! Eerst kom je op de snelheid dat de tijd minder snel gaat dan jij, dan kom je op het break-even-point, en daar eenmaal overheen gaat de tijd terug.

edit: daarom kunnen aliens wel tijdreizen en wij niet
we dont have the technology nor the altitude

and some don't have the money...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

Citaat van: Marina op september 28, 2010, 18:58:37 PM
Citaat van: fpvdputte op september 28, 2010, 18:47:54 PM

http://www.nu.nl/wetenschap/2340709/tijd-verstrijkt-sneller-als-trapje-staat---.html


edit: daarom kunnen aliens wel tijdreizen en wij niet
we dont have the technology nor the altitude

Gelukkig maar, in de Butterfly effect liep dat tijdreizen ook niet echt goed af.

Zat me trouwens af te vragen, stel dat Einstein met zo'n ouderwetse "slingerklok" naar de maan had gekund, dan was z'n theorie toch niet opgegaan. Die was dan waarschijnlijk langzamer gaan lopen. En wat zou er met hedendaagse digitale horloges gebeuren daar. Stoppen die, gaan ze sneller of langzamer, of lopen ze gewoon rustig door...

groeten




Groetjes,

Frank van de Putte

mabeline

ik dat de digitale gewoon in hetzelfde tempo doorlopen, vraag me niet het te onderbouwen, is puur een gevoel wat ik erbij heb
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

Vandaag ontving ik onderstaand berichtje.
Wie het snapt mag het zeggen...  :rolleye:

... door deze wekelijkse ascensie meditatie te doen kunnen we gezamenlijk het proces versnellen en het vergemakkelijken voor iedereen want binnenkort (maart 2011) maken we een grote sprong naar 4D en zeer kort daarna (oktober 2011) naar 5D waar we weer mede creators gaan worden en ons geboorte recht weer terug gaan halen, door deze ascensie meditatie gezamenlijk te doen maken we het mogelijk om de hele mensheid sneller op een hogere frequentie te brengen en wakker te laten worden en eventuele aardse problemen op te lossen ...
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Hoi Marina,

dat klinkt als wartaal.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op oktober 03, 2010, 22:27:32 PM
Vandaag ontving ik onderstaand berichtje.
Wie het snapt mag het zeggen...  :rolleye:

... door deze wekelijkse ascensie meditatie te doen kunnen we gezamenlijk het proces versnellen en het vergemakkelijken voor iedereen want binnenkort (maart 2011) maken we een grote sprong naar 4D en zeer kort daarna (oktober 2011) naar 5D waar we weer mede creators gaan worden en ons geboorte recht weer terug gaan halen, door deze ascensie meditatie gezamenlijk te doen maken we het mogelijk om de hele mensheid sneller op een hogere frequentie te brengen en wakker te laten worden en eventuele aardse problemen op te lossen ...

Da's een niet invasieve exoot (waarschijnlijk van buiten ons zonnestelsel) die toch meteen opgegeten dient te worden (zou zomaar opeens toch invasief kunnen worden!!!).  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Citeer
waarschijnlijk van buiten ons zonnestelsel
Klinkt idd als afkomstig van de krabnevel o.i.d.  ;D
ook de ondertekening:

In Kracht, Licht & Dienstbaarheid
Senia Melchizedek

maar dit vond ik wel weer mooi:
LET'S GO FOR - ONE TIME ~ ONE PEOPLE ~ ONE EARTH ~ ONE LOVE.


lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op oktober 03, 2010, 22:50:54 PM
Citeer
waarschijnlijk van buiten ons zonnestelsel
Klinkt idd als afkomstig van de krabnevel o.i.d.  ;D
ook de ondertekening:

In Kracht, Licht & Dienstbaarheid
Senia Melchizedek

maar dit vond ik wel weer mooi:
LET'S GO FOR - ONE TIME ~ ONE PEOPLE ~ ONE EARTH ~ ONE LOVE.

LET'S GO FOR - ONE TIME ~ ONE PEOPLE ~ ONE EARTH ~ ONE LOVE ~ AND YOUR MONEY IN MY POCKET
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Dat doet me denken aan Wan Pipel:

WAN BON

Wan bon
someni wiwiri
wan bon

Wan liba
someni kriki
ala e go na wan se

Wan ede
Someni prakseri
prakseri pe wan boen moes de

Wan Gado
someni fasi foe anbegi
ma wan Papa

Wan Sranan
someni wiwiri
someni skin
someni tongo

Wan pipel


DOBRU


Vertaling:
EEN BOOM

Eén boom
zoveel bladeren
één boom

Eén rivier
zo veel kreken
alle gaan naar zee

Eén hoofd
zo veel gedachten
één ervan moet goed zijn

Eén God
zo veel manieren
om de éne vader te eren

Eén Suriname
Zo veel haardrachten
zo veel huidskleuren
zo veel talen

Eén volk.


Dobru was het pseudoniem van Robin Ravales.
Bron: knipsel uit NRC-Handelsblad, 1975.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Inderdaad, de people van JAH!
Tolerantie tegenover andere religies, zoveel manieren om het goddelijke op aarde ter eren, dat is in deze tijd een mooie boodschap.

Maar dit mailtje ging daar volgens mij niet over, heb wat zitten googelen op de 5e dimensie en Bart zat er met zn buitenaardsen helemaal niet zo ver naast.

[size=-1]"Het proces van verandering en transformatie wordt niet enkel ervaren door de Aarde en haar inwoners. De hele galaxie beweegt zich door deze verschuiving en verandering heen. Dit proces gebeurd ook in de Andromeda galaxie.
De Melkweg en de Andromeda galaxie zijn Tweeling vlammen. Beide galaxies bewegen naar elkaar in een proces van extatische vereniging dat miljoenen jaren nodig heeft om zich te voltooien.
De inwoners van beide galaxies voelen de roerselen van onvoorwaardelijke liefde die de twee galaxies samentrekt. Deze grote liefde wordt weerspiegeld door de grote liefde die geactiveerd wordt onze harten. "[/size]


lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

JohnvR

Het zou toch mooi zijn als we ons zouden realiseren dat we ONE PEOPLE zijn, misschien kunnen we onze uitdagingen, zoals rechtvaardigheid, milieu, energie, gezondheid dan eens wat beter aanpakken. Wat zijn al die 7 miljard mensen eigenlijk aan het doen?

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Citaat van: JohnvR op oktober 04, 2010, 20:00:36 PM
Het zou toch mooi zijn als we ons zouden realiseren dat we ONE PEOPLE zijn, misschien kunnen we onze uitdagingen, zoals rechtvaardigheid, milieu, energie, gezondheid dan eens wat beter aanpakken. Wat zijn al die 7 miljard mensen eigenlijk aan het doen?

Inderdaad, het gedicht van Dobru kun je net zo goed voor de hele wereld laten gelden!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Bij het opruimen kwam ik een Zwitsers foldertje tegen van APAV, l'Association pour le patrimoine naturel et culturel du canton de Vaud, de Associatie voor het erfgoed aan cultuur en natuur van het canton Vaud.
Daarin staat een definitie, beschrijving, van het begrip patrimoine, erfgoed.

Le patrimoine correspond à l'ensemble des objets matériels, des produits culturels, héritage du passé ou témoins du monde actuel.
Il est aussi bien naturel que culturel. Il est considéré comme indispensable à l'identité et à la survie d'une collectivité, et comme résultant de la manifestation de son génie propre.
A ce titre, il est digne d'être sauvegardé et accru pour être transmis aux générations futures.


Vertaling:
Het erfdeel omvat het geheel van materiële zaken, culturele produkten, erfenis uit het verleden of getuigen van de huidige wereld. Het is zowel natuurlijk als cultureel. Het wordt  als onmisbaar  beschouwd voor de identiteit en het voortbestaan van een collectief, en als uitkomst van de demonstratie van haar eigen aard.
In dit opzicht is het waard om te worden beschermd en vergroot, teneinde overgedragen te worden aan de toekomstige generaties.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Question

Ik weet niet zeker of dit hoekje geschikt is voor dit onderwerp, maar ach..dat weet je nooit. We zijn hier begonnen met tijd. Maar misschien is het ook wel leuk/interessant je af te vragen wie je bent. Dit naar aanleiding van dit artikel:
http://nl.odemagazine.com/doc/0068/Tijd-voor-nu-Een-gesprek-met-Eckhart-Tolle/ Ben je wat je van jezelf denkt? of wat anderen van je denken?

Margreet Kwh

Citaat van: Question op oktober 20, 2010, 20:51:10 PM
Ik weet niet zeker of dit hoekje geschikt is voor dit onderwerp, maar ach..dat weet je nooit. We zijn hier begonnen met tijd. Maar misschien is het ook wel leuk/interessant je af te vragen wie je bent. Dit naar aanleiding van dit artikel:
http://nl.odemagazine.com/doc/0068/Tijd-voor-nu-Een-gesprek-met-Eckhart-Tolle/ Ben je wat je van jezelf denkt? of wat anderen van je denken?
Dit onderwerp lijkt mij hier zeker op zijn plaats, Tineke, en ik denk dat je een combinatie bent van je zelfbeeld en van het beeld dat anderen van je hebben.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Question

#566
Citaat van: MarKoHu op oktober 20, 2010, 22:32:58 PM
Citaat van: Question op oktober 20, 2010, 20:51:10 PM
Ik weet niet zeker of dit hoekje geschikt is voor dit onderwerp, maar ach..dat weet je nooit. We zijn hier begonnen met tijd. Maar misschien is het ook wel leuk/interessant je af te vragen wie je bent. Dit naar aanleiding van dit artikel:
http://nl.odemagazine.com/doc/0068/Tijd-voor-nu-Een-gesprek-met-Eckhart-Tolle/ Ben je wat je van jezelf denkt? of wat anderen van je denken?
Dit onderwerp lijkt mij hier zeker op zijn plaats, Tineke, en ik denk dat je een combinatie bent van je zelfbeeld en van het beeld dat anderen van je hebben.

Margreet.
Maar klopt dat wel op die manier? Je kunt door opvoeding of andere invloeden om je heen bijv. een scheef zelfbeeld hebben. Wie ben je dan. Het zou betekenen dat je door anderen "gemaakt"bent. Iemand heeft een mening over je, en je bent het er mee eens en ziet daar jezelf in, wat het ook is. Eng id.

andre.schulten

hé Tineke,

Met alle respect, maar als ik dit lees dan reageren mijn nekharen, krommen mijn tenen. Dit soort vragen zijn denk ik de juiste manier om jezelf vast te draaien. Natuurlijk ben jij (en is iedereen) een product van je omgeving, opvoeding, cultuur, omgeving, enz. Simpel zat: in China of Zu-Amerika heersen bijv. andere normen en waarden dan bij ons. De knoop zit 'm vaak in het feit dat je bepaalde dingen ánders wilt en dan ontstaat conflict (van binnen of buiten). Wie je werkelijk bent is (denk ik nu) vooral een kwestie van (leef-)tijd. Dat moet/kun je gaandeweg ontdekken.

werk aan de weg

ik draai soms mijn gedachten om
kijk naar waar vandaan ik kom
op de weg die ik ben gegaan
zie ik alle beelden staan

beelden van wie en wat ik was
- of werd gedacht te zijn
beslagen, breekbaarder dan glas
- soms te groot te vaak te klein

beelden van ontmoeten
- van dingen die gebeuren
kruisingen, soms samen op
-openen van nieuwe deuren

achter mij de beelden
vanaf hier, wie weet waarheen
(het gruis al aan de handen)
hamer, beitel, ruwe steen

ronald

ik vind dat een heel interessante vraag, want het is niet alleen Tineke die er zoals André al aangaf zo naastgrijpt, het is algemeengoed om te denken dat je bent wat je doet en geleerd hebt. we hebben geen flauw idee meer wat gewoon zijn is, en de ironie is dat zodra je denkt dat je het snapt dan ben je het alweer kwijt, want dan heeft het denken zich er weer omheen gewikkeld en die wil er altijd labels op plakken.
het is maar een dun en breekbaar schilletje dat steeds verandert (mooi gezegd van die beelden die je ziet als je achterom kijkt André). een korte tijd breng je door als baby, dan even peuter, even irritante puber, misschien een zorgzame ouder, dan mogelijk een tweede pubertijd waarbij je in de herfst gaat zwemmen ( ;) ) en na nog een tijdje als wijs oud iemand vereerd te worden (okee, weggestopt in een tehuis want iedereen heeft het te druk om te eren...) is het afgelopen.
wie was dat? een baby? puber? ouder? of iemand die zijn of haar hele leven heeft lopen zoeken naar de juiste labels om op zichzelf en anderen te plakken?
al die dingen zijn we niet, dat zijn dingen die we doen. als de vraag wie of wat ben ik in je hoofd opkomt lach er dan om, want dat is het beperkte verstand die vakjes en labels nodig heeft. met dat verstand kun je space shuttles afschieten, de meest ingewikkelde dingen berekenen, maar dingen als gewoon zijn kan het niet aan.

en laat nou net daar het materiaal van Eckhart Tolle over gaan, hij legt uit over de ironie van ons denken, over gewoon zijn en ook hoe datgene waar we altijd zo om zoeken onvindbaar blijft zolang we zoeken, pas al we ophouden met zoeken blijkt dat we het altijd al hadden...
groeten, Ronald van Seijen