Filosofisch denkhoekje....

Gestart door javanerkelens, augustus 23, 2010, 21:07:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Citaat van: ronald op september 18, 2010, 11:30:58 AM
...
de vrede die voortkomt uit het niet meer alles willen weten is erg prettig. doet me denken aan een spreuk die misschien net wat te spiritueel is, maar die er wel mooi bij past:
...sta jezelf het niet weten toe, en wees verbaasd over wat er uit de vruchtbare bodem van het niet weten kan oprijzen...

wat je er mee moet? eeeeh...weet ik niet... ;)
Ik herhaal even 'sta jezelf het niet weten toe'. Mooi citaat! En wat je daar mee moet? Moet je dan altijd ergens iets mee? Ik vind die zin die een van de forumleden onder haar naam heeft staan altijd mooi: Je hoeft de naam niet te weten om ergens van te genieten, maar het is wel leuker.
Of zoals ik van de week hoorde 'stop, and smell the roses' M.a.w. houd eens op met rennen en geniet van de (kleine) dingen om je heen.
Groet, Michiel

ronald

die forum spreuk is idd een mooie, je kunt het op oneindig veel manieren zeggen he. en dan nog afwachten hoe iemand anders het leest natuurlijk...
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

#362
Boeken, weten, vergeten.
Vanmorgen was ik bij de wijkbieb en vond dit boek, waarvan de kaft me ontroerde.
Ik heb veel teveel boeken verzameld in mijn leven en kwam die allemaal tegen toen we verhuisden, na 21 jaar.
Maar ik kan er moeilijk afstand van doen. Ze zijn een deel van mijn leven geworden.

Laatst kocht ik een boek en raakte in gesprek met de meneer van de museumwinkel. Ik zei dat ik nog niet wist of het boek voor mezelf was of dat ik het ging weggeven. Vertelde hem van mijn verhuizing. En dat ik naar aanleiding van die verhuizing probeerde boeken op te ruimen, in elk geval het volume boeken constant probeerde te houden.
Zijn reactie: "o, u gaat onthechten". Dat vond ik een mooie opmerking.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

#364
CiteerJe hoeft de naam niet te weten om ergens van te genieten, maar het is wel leuker.
(citaat bij Micha & Milka, spreuk van een forumlid)

Nog liever: zonder het laatste stuk:
Je hoeft de naam niet te weten om ergens van te genieten.

eventueel aan te vullen met:
maar het is leuk om dat genieten te kunnen delen,en daarbij kan de naam van dienst zijn.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

Vandaag geen tijd gemaakt voor de herdenking op de Ginkelse Heide, want de NJN (Ned. Jeugdbond voor Natuurstudie; mijn jeugdclub en toevluchtsoord; als je kinderen hebt die van de natuur houden stuur ze erheen  ;D ) vierde haar 90-jarig jubileum. Heel bijzonder om mensen na 30 jaar terug te zien. Veel grijze koppen. Voelde me een soort tijdreiziger; na zo lang weer tevoorschijn komen  ;) .

Morgen wijkdichter tijdens de autoloze zondag.. Ben benieuwd of het loopt.

Later meer, nu ''chillen'' (zeg ik dat zelf, dat woord?)..
Laters.

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marina

He wat een leuk initiatief! Jammer dat er zo weinig aandacht aan wordt besteed.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Jahaa, daar ben ik weer! Was een paar dagen naar Utrecht voor mijn project daar. Grappig als je een tijdje niet geweest bent om te lezen wat er ondertussen allemaal gebeurt!

Hier een "braincrusher" ergens in de buurt van het Axioma waar Joke naar zoekt -> Stel ik verplaats me van Utrecht naar Nijmegen. Dan komt er een moment waarop ik kan zeggen "ik ben nu precies halverwege". Vervolgens komt er weer zo'n moment tijdens de nog af te leggen helft; "ik ben nu precies halverwege de nog af leggen afstand". En dan weer en weer en weer, je bereikt steeds opnieuw "halverwege de nog af te leggen afstand". Hoe is het dan toch mogelijk dat ik nu toch in Nijmegen ben?!

Van mij hoef je in ieder geval geen wiskundige oplossing van wat dan ook te verwachten -> heb geloof ik ooit maar één voldoende gescoord, een 6, 1ste trimester brugklas. Daarna werd het steeds problematischer. Op een gegeven moment tekende de leraar een as op het bord uit 2 oneindige lijnen (da's al ver boven mijn pet), de x-as en de y-as. En die kruisen elkaar op het bord! Recht voor mijn neus twee oneindige lijnen die elkaar kruisen. Tjeeeee! en dan komt er ook nog eens een oneindige lijn die zich van de x-as verwijdert maar in alle oneindigheid geen contact heeft gemaakt met die as! En die buigt dan af naar de y-as, die hij oneindig zal benaderen, maar nooit zal bereiken. Op het bord! Recht voor mijn neus buigt ie af, niet te geloven zeg! Voor alle klasgenoten op de een of andere manier helemaal helder, die zaten vervolgens allemaal druk sommetjes te maken. En ik maar naar dat bord aan het staren "een oneindig krommende lijn die nergens vandaan komt en nergens heen gaat en die recht voor mijn neus, op het schoolbord, in dat klaslokaal van het bisschoppelijk (bweeeeh*) college te Sittard, afbuigt. Wat een onvoorstelbaar toeval!!!"

*ben overigens seksueel niet misbruikt.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 19, 2010, 14:35:39 PMHier een "braincrusher" ergens in de buurt van het Axioma waar Joke naar zoekt -> Stel ik verplaats me van Utrecht naar Nijmegen. Dan komt er een moment waarop ik kan zeggen "ik ben nu precies halverwege". Vervolgens komt er weer zo'n moment tijdens de nog af te leggen helft; "ik ben nu precies halverwege de nog af leggen afstand". En dan weer en weer en weer, je bereikt steeds opnieuw "halverwege de nog af te leggen afstand". Hoe is het dan toch mogelijk dat ik nu toch in Nijmegen ben?!
Daar heb ik eens over nagedacht, en mijn conclusie is weer dat we onze bestemming bereiken door de gemakzucht van de mens.

Je bent onderweg, en bent precies op de helft: 1/2. Als je daarna op de helft van die helft (1/4) bent, heb je in totaal 3/4 van de totale weg afgelegd.
De afstand die je nog moet afleggen als je al op de helft bent gaat telkens door de helft:
1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64, 1/128, 1/256, 1/512, 1/1024, enzovoort.

Stel dat de afstand 100 kilometer is. Bij 1/1024 hoef je nog maar 97,6 meter af te leggen voor je op je bestemming bent. Een groot verschil met de 50 kilometer bij de eerst helft.
Als je vanaf 1/1024 door gaat rekenen, is het getal uiteindelijk ontzettend klein. Bijvoorbeeld 1/67108864. Dan moet je nog 0,15 cm afleggen voor je op je bestemming bent. Wij mensen zijn dan zo arrogant om te denken dat we er dan zijn ;D.

Kortom: uiteindelijk wordt die afstand zo klein, dat wij hem te verwaarlozen vinden, en we dus kunnen zeggen: we zijn aangekomen zijn in Nijmegen (tenzij je TomTom hebt, dan zegt die het wel ;)).
Groeten, Jarinka Heijink

Michiel en Milka

Ja, ja, Wiskunde. Ik ben niet eens tot het stadium verbazing gekomen.  :)

En voor dat Nijmegen sommetje: soms moet je gewoon ergens overheen stappen. En dat geldt op enig moment ook voor zo'n laatste halve afstand. Of misschien moet je het probleem vermijden en een andere route nemen.  :D
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Michiel en Milka op september 19, 2010, 15:24:19 PM
Ja, ja, Wiskunde. Ik ben niet eens tot het stadium verbazing gekomen.  :)

En voor dat Nijmegen sommetje: soms moet je gewoon ergens overheen stappen. En dat geldt op enig moment ook voor zo'n laatste halve afstand. Of misschien moet je het probleem vermijden en een andere route nemen.  :D

Doet me denken aan definitie van "vliegen" in het transgalactisch liftershandboek -> "vliegen is het zorgvuldig ontwijken van de bodem tijdens een val"
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

javanerkelens

Ja....daar ben ik weer!
(moest wel even lachen om het stukje van Bart over zijn wiskunde op school en het onderschrift daaronder....ha ha ha)

Ik heb even gebrainstormd verder over de tijd..........

Tijd:
Als je massa hebt, dan heb je tijd (alle massa heeft omvang en dus afstand...en afstand kost tijd)
Als je licht hebt, dan heb je ook tijd (licht legt afstand af...en afstand kost tijd)
Als je beweging hebt, dan heb je ook tijd (bewegen is ook afstand leggen, verleggen....en kost ook tijd)

Je zou haast gaan zeggen: afstand is tijd (grootte is tijd, lengte is tijd)

Maar ....zonder licht is er nog steeds massa en beweging (eigenlijk geeft beweging en massa het licht , zoals kernfusie...geloof ik)
Is er nog steeds tijd als er geen beweging is....ja, want er is nog steeds afstand...tussen de celwanden, dus tijd)
Dus als er geen massa is....geen tijd.
Dan is tijdloos iets wat geestelijk moet zijn.
Als we dan naar films kijken waarin mensen worden opgebiemd naar toekomst of verleden, zijn ze meestal even zonder lichaam.
Of als we kijken naar mensen die aan regressie doen naar vorige levens, die doen dat niet met hun lichaam met met hun geest....
Dus.......geestelijk zou je in principe kunnen tijdreizen, want dan bestaat de tijd niet meer in toekomst, verleden, nu....dan is alles één en kun je vrijelijk naar alle kanten gaan (verleden, heden, toekomst)........en ben je gewoon!

Het is toch erg met mij........ha ha ha

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

ronald

tijd is idd erg aan afstand gebonden, er zijn minimaal twee punten nodig om tijd te laten verstrijken. en daar is dan wel beweging voor nodig, en die is er altijd, want stilstand bestaat niet...of ben ik mezelf nu al kwijtgeraakt  ???   ;)

maar het best kan ik me vinden in het geestelijke tijdreizen of misschien wel de illusie ervan doorzien, echt het nu ervaren, dan is er opeens geen tijd meer...erg mooi die momenten
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: javanerkelens op september 19, 2010, 16:29:58 PM

Maar ....zonder licht is er nog steeds massa en beweging (eigenlijk geeft beweging en massa het licht , zoals kernfusie...geloof ik)
Is er nog steeds tijd als er geen beweging is....ja, want er is nog steeds afstand...tussen de celwanden, dus tijd)
Dus als er geen massa is....geen tijd.


Klopt niet helemaal volgens mij (ik heb ooit geprobeerd een boek te lezen van Stephen Hawking) -> in een zwart gat (absoluut grootst mogelijke massa in het universum) is geen tijd! Stel dat je erin belandt en bestand zou zijn tegen de onvoorstelbare zwaartekracht die er heerst, dan nog kom je er gewoon niet uit... daar heb je geen tijd voor!

Ook heb ik eens een boek gelezen "de relativiteitstheorie voor de leek". Dit bleek ik zelfs ook al niet te snappen maar ik herinner me wel de fantastische inleiding over Galileo Gallilei -> die dacht, op basis van zijn constatering dat geluid tijd nodig heeft, te kunnen gaan meten hoelang het duurt voordat je iets ziet. Hij plaatste een assistent met een lamp op een heuvel en ging zelf met een lamp en een tijdmeetinstrument (geen idee hoe ze dat deden in die tijd) op een andere heuvel zitten. Hij gaf dan een signaal aan zijn assistent om een licht te maken en mat dan op hoelang het duurde voordat hij dit deed. Na een korte sessie gaf hij het op omdat hij telkens andere waarden mat. Dit lijkt in eerste instantie om te lachen, we weten immers dat het licht in 1 seconde bijna 7 x de aardomtrek aflegt, probeer dat maar eens met een stopwatch te meten. Maar het is ongelofelijk geniaal! Hij is de eerste mens die op het idee kwam dat licht wel eens tijd nodig zou kunnen hebben om zich te verplaatsen!

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

ja leuk, laten we vooral gaan bespreken hoe tijd in een zwart gat zal verlopen, nu we toch bezig zijn kunnen we dat ook wel even oplossen  ;D ;)
zwarte gaten maken helemaal korte metten met alles wat logisch lijkt, van natuurwetten die toch al niet kloppen blijft daar helemaal niks over. licht en tijd die afbuigen, hmmm das pijnlijk voor het verstand. tenminste dat van mij past er niet omheen, hoeveel tijd ik er ook overheen laat gaan  :rolleye:
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Kom, mijn liefste, vul de beker
die de tijd
van toekomstvrees en berouw bevrijdt
wat, morgen, wat!
morgen
zijn wij één
met de reeds gestorven eeuwigheid

(omar khayyam)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

CiteerAls je massa hebt, dan heb je tijd (alle massa heeft omvang en dus afstand...en afstand kost tijd)
Als je licht hebt, dan heb je ook tijd (licht legt afstand af...en afstand kost tijd)
Als je beweging hebt, dan heb je ook tijd (bewegen is ook afstand leggen, verleggen....en kost ook tijd)
(citaat van Joke)

Hallo Joke, welkom terug!

Wat grappig, laatst kwam in een gesprek met Wubbo Ockels, een van onze astronauten, ter sprake dat er geen tijd is zonder zwaartekracht. Die opmerking begreep ik toen niet.
Misschien heeft het te maken met wat jij zegt?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

Ben er ook even tussenuit geweest; reunie gehad -zoals gezegd en vandaag de heledag op snotverkouden op straat als straatdichter.
Ge-wél-dig om te doen. Lang niet alles verkocht, maar de onkosten eruit (vooraf gevoelsmatig een aardige rib uit mijn niet te schrale lijf).
Veel leuke reacties gekregen; maar ook een mevrouw wilde een gedicht en wilde het ook voorgelezen hebben en vergat daarna haar hond mee te nemen  ;D
maar goed het ging over tijd.

Misschien is het mijn snotvolle hoofd, maar de technische kant van tijd trek ik niet meer zo. Ik voel wel met Jarinka mee (opmerking van een tijdje terug) dat ik me ook afvraag waar al dat onderzoek in de ruimte (dat miljoenen, miljarden kost) nou werkelijk goed voor is (maar ja, kunst heeft op zich ook weinig nut.. Glad ijs dus). Doet me denken aan een regel uit 'de wereld van Sophie'; mensen turen steeds maar in de ruimte op zoek naar buitenaards leven, zonder te beseffen wat een rare ruimtewezens ze zelf zijn..

Ik had het op de mavo niet zo met natuurkunde, kon het meeste nauwelijks volgen. Wel had ik door dat de leraar (een omhoog gevallen gymleraar volgens mij) er niet tegen kon als je em in de ogen keek. dus zei ik een keer tegen de jongen naast me: ik ga hem de hele les strak aankijken. En toen werd ik er uitgeknikkerd. Snapte ik er later nog minder van..
Verloren tijd dus.

Kortom; ik beperk me maar tot de minder technische kant van tijd. (nee, geen gedichtje  8)  )

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op september 19, 2010, 17:45:43 PM
Kom, mijn liefste, vul de beker
die de tijd
van toekomstvrees en berouw bevrijdt
wat, morgen, wat!
morgen
zijn wij één
met de reeds gestorven eeuwigheid

(omar khayyam)

Ik schenk me ook nog een wijntje bij in mijn beker, voor mij tenslotte eigenlijk pas "zaterdag" (werk op de zaterdag en heb de maandag vrij) en lekker verder met mijn nieuwe boek (de oorspronkelijke autobiografie van Darwin) terwijl ik de "out-back" van waarneming.nl een beetje in de gaten houd.

Hoi Andre, welkom thuis, ik miste je al nadat ik je waarnemingen van vandaag even gecheckt had omdat ik je niet op het forum zag (prachtige score trouwens, inderdaad een contradictie!). Maar je was even creatief (inmiddels nieuw topic). Beterschap!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Dank, Bart.
Ik duik nu met een hete grog m'n nest in.

Marina

Beterschap, André.
Heb je er nu een hond bij?

Bart, proost. En prettig weekend.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: a.schulten op september 19, 2010, 21:03:12 PM
Misschien is het mijn snotvolle hoofd, maar de technische kant van tijd trek ik niet meer zo. Ik voel wel met Jarinka mee (opmerking van een tijdje terug) dat ik me ook afvraag waar al dat onderzoek in de ruimte (dat miljoenen, miljarden kost) nou werkelijk goed voor is (maar ja, kunst heeft op zich ook weinig nut.. Glad ijs dus). Doet me denken aan een regel uit 'de wereld van Sophie'; mensen turen steeds maar in de ruimte op zoek naar buitenaards leven, zonder te beseffen wat een rare ruimtewezens ze zelf zijn..

waar al dat onderzoek goed voor is? voor mijn vermaak natuurlijk, prachtig die info die we er al over hebben, daar heb ik een boel lol van  ;)
ondanks al de mooie verhalen die er omheen worden gesponnen denk ik dat we het vooral doen omdat we het kunnen. we hadden natuurlijk ook kunnen zorgen dat we allemaal voedsel en veiligheid hebben, maar dat vinden we blijkbaar moeilijker dan het onmeetbare op te meten.
groeten, Ronald van Seijen

javanerkelens

Door alle nieuwe ontdekkingen......hebben we T.V. , internet, leuke autootje, digitale microscoop, usb-stick .........en ik hoop binnenkort, tijdreizen...ha ha ha
Even heerlijk een kijkje nemen hoe het nou werkelijk was in de tijd van de dinosaurussen....spannend!!!
Of even een kijkje nemen of de globale opwarming over 300 jaar is opgelost en we allemaal in prachtige bossen wonen....geweldig!!!!
Maarja.....wil ik alles eigenlijk wel weten (toekomst en verleden)......dan zou ik helemaal niet meer bezig zijn met het nu!
Dan zou ik ook kunnen weten hoe en wanneer ik dood zou gaan....Nee, dat wil ik ook niet!
Als ik erover door denk, dan is het misschien wel helemaal niet leuk om te kunnen reizen in de tijd en dat het voor het leven zelf ook geen enkel nut zou hebben, want wat is er nou leuker om iets niet te weten en de reis die je maakt om het te willen weten, veel interessanter is dan het uiteindelijk doel bereiken (het leren, mensen ontmoeten, andere ideeën opdoen, bezig zijn).
Want als je alles kunt zien......is de spanning ook weg om te willen zien.
Beetje saai dus na verloop van tijd...ha ha

En ook beterschap Andre!! :-\
En Bart....niet te veel wijn hoor!! :rolleye:
Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: javanerkelens op september 19, 2010, 23:40:17 PM
Door alle nieuwe ontdekkingen......hebben we T.V. , internet, leuke autootje, digitale microscoop, usb-stick .........en ik hoop binnenkort, tijdreizen...ha ha ha
Even heerlijk een kijkje nemen hoe het nou werkelijk was in de tijd van de dinosaurussen....spannend!!!
Of even een kijkje nemen of de globale opwarming over 300 jaar is opgelost en we allemaal in prachtige bossen wonen....geweldig!!!!
Maarja.....wil ik alles eigenlijk wel weten (toekomst en verleden)......dan zou ik helemaal niet meer bezig zijn met het nu!
Dan zou ik ook kunnen weten hoe en wanneer ik dood zou gaan....Nee, dat wil ik ook niet!
Als ik erover door denk, dan is het misschien wel helemaal niet leuk om te kunnen reizen in de tijd en dat het voor het leven zelf ook geen enkel nut zou hebben, want wat is er nou leuker om iets niet te weten en de reis die je maakt om het te willen weten, veel interessanter is dan het uiteindelijk doel bereiken (het leren, mensen ontmoeten, andere ideeën opdoen, bezig zijn).
Want als je alles kunt zien......is de spanning ook weg om te willen zien.
Beetje saai dus na verloop van tijd...ha ha

En ook beterschap Andre!! :-\
En Bart....niet te veel wijn hoor!! :rolleye:
Joke

Ze vroegen Stephen Hawking ooit of hij het voor mogelijk hield of de mens in de toekomst zou kunnen tijdreizen. Zijn antwoord was van geniale eenvoud -> "Neen, anders waren ze allang hier op bezoek geweest..."
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

geweldig die Steven Hawking, als ik het goed heb heeft hij zelfs een feestje gepland voor toekomstige bezoekers, maar er kwam niemand uit de toekomst opdagen  ;D
hoewel ik zelf niet geloof in deze manier van tijdreizen (ik ben nog altijd van mening dat tijd niet bestaat, dus kun je er ook niet heenreizen) denk ik ook dat mensen uit de toekomst wel uitkijken om hierheen te reizen. als ik een tijdmachine had zou ik bv echt niet naar de middeleeuwen reizen. gekke primitievelingen waren dat met extremistische geloofsneigingen waardoor het verbranden van mensen die vreemd waren geen punt was. nou ja, das natuurlijk wel wat kort door de bocht, maar als ik erover lees wat ik kan lezen, dan zie ik wel een erg gevaarlijke tijd.
moet je je voorstellen wat mensen uit de toekomst van ons vinden, de lijst met terreurdreiging, atoomwapens en nou ja, ik hoef het allemaal niet op te noemen, ik bleef mooi thuis als ik hun was  ;)
en een reis naar de dinosaurustijd lijkt me helemaal doodeng, je zult je karretje maar net voor een T rex parkeren of voor een kudde vluchtende Brontosaurussen, om maar niet te spreken over enorme insecten, brrrrrrr
terug in de tijd reizen doe ik liever door veel te lezen over iets, en me er dan en zo goed mogelijke voorstelling van proberen te maken, daar kom ik al een heel eind mee. dat maakt het niet echt, maar wat vast wel aardig zou zijn als je tientallen mensen daar eens heenstuurt en degenen die terugkomen navraagt hoe het was zullen ze het vast allemaal anders beleeft hebben omdat we dingen makkelijk zo zien als we willen of kunnen. zelfs de werkelijkheid is wat dat betreft betrekkelijk. ik kan me bv totaal geen voorstelling maken van iemand die zo in de knoop zit (vind ik dan) dat hij of zij geloofsextremist wordt en met een vliegtuig een flat binnen vliegt voor het heilige gebeuren, we hebben beide een totaal ander beeld van de werkelijkheid, van het huidige moment.
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Serendipity. Een oud knipsel gevonden over de tijd en het CERN, onder de titel: Tijd kan echt maar één richting uit. Noordhollands Dagblad 17-12-1998, historisch dus.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven