Filosofisch denkhoekje....

Gestart door javanerkelens, augustus 23, 2010, 21:07:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

andre.schulten

dat vroeg ik me ook af, wie alles betaalt.
er verscheen pas op de homepage een oproep om te sponsoren of geld te storten (met uitleg waarom); www.waarneming.nl dus.

ik schakel nog wel even in en uit..

andre.schulten

há, pagina 10 alweer..
gaan we voor een record??

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

#273
Citaat van: a.schulten op september 15, 2010, 17:54:10 PM
dat vroeg ik me ook af, wie alles betaalt.
er verscheen pas op de homepage een oproep om te sponsoren of geld te storten (met uitleg waarom); www.waarneming.nl dus.

ik schakel nog wel even in en uit..

Heb me net aangemeld als donateur en 15 euris overgemaakt. Hoop dat ze daarmee de problemen met de server kunnen verhelpen... (en de reclame ervan af kunnen houden)

Doet iedereen mee?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Vincent Hart

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 15, 2010, 20:41:17 PMHoop dat ze daarmee de problemen met de server kunnen verhelpen... (en de reclame ervan af kunnen houden)
Neuh hoor, we kopen er kratjes bier van voor de admins ... Staat dat er niet bij dan?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Okay iedereen! -> Meld je aan als donateur, stort 15 euri, kunnen we lekker door met de mooiste website van Nederland! (en Vincent staat niet droog  ;) ).

(wel ff storten dus!)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

volgens mij komt er storm; iedereen is zo melig..
of wordt het volle maan?

maar zodra m'n spaarloon is overgemaakt gaat er ook 15 euro richting waarneming.nl
(was het nou giro 555?? sponsoractie op donderdagavond met bekende nederlanders aan de telefoon??
Herman Vinkers, Guus Meeuwis)


Vincent Hart

Maar zonder flauw te zijn: Hulde voor Barts oproep, lijkt me als gebruiker (en dat ben ik natuurlijk ook gewoon) een heel net bedrag om eraan bij te dragen dat deze geweldige site reclamevrij blijft, en de servers niet door hun hoeven zakken onder de 'last' van al onze ingevoerde waarnemingen, foto's, geluidsopnames en uiteraard (soms zinnige) forumbijdrages  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

En het is super simpel; klik op:
http://waarneming.nl/donate.php
Kies "Start Ideal-transactie:,
kies voor "eenmalige bijdrage" (voor de mensen die op hun spaarloon zitten te wachten  ;) ) of "donateur" (voor mensen die in de loterij spelen  ;D )
En hoppakee!

DOEN!!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

hé Bart, ligt hier voor jou geen schone taak weggelegd: start een sponsor-topic op ieder forum!
Met jouw doordringende blik op de avatar moet dat heel wat opleveren  ;D   ;D

Margreet Kwh

Volgens mij kun je beter gewoon overmaken, scheelt IDEAL-transactiekosten.
Verder goed dat we de actie steunen!

Een zuinige Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

wordt het al tijd voor iets anders ??

ronald

groeten, Ronald van Seijen

mabeline

wauw gave klok!

en ja tijd voor wat anders, iemand een tijdloos idee?
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Margreet Kwh

Een voorstel.

De huiskamer als kijkhut

Daarmee bedoel ik wat je vanuit je woonkamer, keuken, flat, balkon, kantoorplek aan natuur kunt zien.
Waar je 's morgens naar kijkt, wat je waarneemt bij het legen van de groenbak, enz.

Reageert u maar!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mabeline

oke leuk idee

ik wil wel aftrappen.

Als ik ´s ochtends wakker wordt, kijk ik uit op de tuinen van ons en de buren, we wonen in een rijtje eensgezinswoningen en slapen op de derde verdieping.
Naar links ligt de polder, dus daar zie ik vooral veel bomen, aan de rechterkant kan ik genieten van de zonsopgang, voor zover ik over en tussen de daken door kan kijken.
Als ik beneden kom, en de honden uit ga laten, loop ik aan het eind van de straat de polder in en geniet ik ´s ochtends van de nevel over het water, de zonsopgang, en de vrolijk fluitende vogels, tijdloze momenten om mee wakker te worden  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

andre.schulten

mag deze nog even tussendoor?  ::)  actueel, vers van de pers..

Terug in de tijd..

Ik snap niet precies hoe het werkt, maar ik heb wel eens gelezen dat hoe verder je in het heelal kijkt hoe verder je in de tijd terugkijkt. Ik hoef het ook niet precies te weten, ik ben niet zo bijzonder wetenschappelijk aangelegd. Of had ik dat al eens gezegd?
Momenteel worden er op mijn werk asfaltwerkzaamheden uitgevoerd; er wordt gerepareerd, er worden wegen verwijderd en er worden wegen aangelegd. Een flinke klus, waar ik ook zo mijn bemoeienis mee heb. Vanmorgen kreeg ik een telefoontje. ‘André, kun je even komen kijken? We hebben iets gevonden.’ Ik op de fiets. Waar het asfalt was weggebroken zag ik een verroeste vierkante metalen plaat met een ring in het midden. Het deksel van een oude zinkput van het riool. Misschien wel bijna 100 jaar oud. Mijn nieuwsgierigheid begint op zo’n moment heftig te branden. Wat zit eronder? Het deksel opgetild â€"vieze handen geen bezwaar-  en naar binnen gekeken. Door het gat in de betonnen afdekplaat zag ik een ronde put van iets meer dan een meter doorsnede en ongeveer drie meter diep. De put stond duidelijk al jaren droog. Het gebouw waar hij bij hoorde al jaren geleden gesloopt. Onderin een dikke laag gruis en opgedroogde prut. Ik kan wel raden wat zich daar laat vinden: muntjes, stukken kunstgebit, horloges misschien. Je wilt niet weten wat er allemaal door de wc gaat in een instelling voor geestelijke gezondheidszorg (vroeger: psychiatrisch ziekenhuis). Jaren geleden heb ik zelf heel wat verstoppingen verholpen en regelmatig vond ik dan een kunstgebit tussen de stinkende prut. Het gaf altijd hilariteit als je dat onverwacht naar een collega gooide: hé vangen!
Ik voel de neiging om een trap en een schep te gaan halen om te gaan wroeten. Maar het werk wacht. Wel heb ik even terug in de tijd gekeken. Omlaag. Zonder telescoop.

andre.schulten

..het metalen deksel met de vastgeroeste metalen ring heb ik meegenomen.
daar maak ik een lijst omheen en hangt het aan de muur..
(kunst zit onder de grond  ;D )

mabeline

foto foto foto

ben erg nieuwsgierig naar je vondst  :)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Jarinka

Citaat van: a.schulten op september 16, 2010, 12:12:33 PM
Ik snap niet precies hoe het werkt, maar ik heb wel eens gelezen dat hoe verder je in het heelal kijkt hoe verder je in de tijd terugkijkt. Ik hoef het ook niet precies te weten, ik ben niet zo bijzonder wetenschappelijk aangelegd. Of had ik dat al eens gezegd?
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar wil wel een poging doen om het te ontraadselen.
Ondanks dat licht zo snel gaat (in vacuüm ruwweg 300 miljoen meter per seconde), doet het er toch een bepaalde tijd over. De zon staat ongeveer 150 miljoen kilometer bij ons vandaan. Dat betekent dat het licht dat van de zon komt, er ongeveer 8,3 minuten over doet om ons oog te bereiken. Als de zon ontploft, zien wij dat pas ruim 8 minuten later.

Stel dat we naar iets kijken dat drie miljard kilometer bij ons vandaan ligt. Dan zien we eigenlijk iets dat ruim 2,5 uur (167 minuten) geleden daar was. Hoe verder weg, hoe langer het beeld erover doet om ons te bereiken, en hoe ouder het beeld is. Je kunt dus in het verleden kijken, maar zoveel heb je er niet aan.
Groeten, Jarinka Heijink

ronald

als je een hele grote klok op aarde neerzet en je gaat net even sneller dan het licht van de aarde af dan zie je de klok achteruitlopen omdat je het licht inhaalt wat er eerder afkwam. maar ga je dan terug in de tijd...of merk je toch dat ondanks dat de klok al een paar uur achteruit is gegaan, je dat toch waarneemt in het nu?
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op september 16, 2010, 11:42:20 AM
Een voorstel.

De huiskamer als kijkhut

Daarmee bedoel ik wat je vanuit je woonkamer, keuken, flat, balkon, kantoorplek aan natuur kunt zien.
Waar je 's morgens naar kijkt, wat je waarneemt bij het legen van de groenbak, enz.

Reageert u maar!

Margreet.

Ik zie een kapotte bestelbus staan! :(
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Een kapotte bestelbus, dat is niet leuk, Bart.
Maar kun je uit een ander raam kijken, of over de bus heen?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

of in die bus gaan zitten en dan naar buiten kijken? maar idd heel vervelend als dat spul kapot gaat, ik hoop dat het allemaal wat meevalt!

we hadden hier de auto ook stuk, net in de vakantie, geld op, dure grap, uitdaging....maar ik hoefde verder eigenlijk niks, en heb mijn oude brommertje weer eens van stal gehaald. ik kom er niet ver mee, maar het is goedkoop, dus broemmmm...en ik heb er zo'n lol van gehad, allemaal mooie plekjes hier dichtbij ontdekt die ik nog niet kon omdat ik in de auto meestal op de betere libellengebieden mik. ik waardeer mijn omgeving nu een stuk meer, dus voor mij pakte de op het eerste gezicht nogal vervelende situatie heel goed uit  :)
groeten, Ronald van Seijen

mabeline

je merkt ook pas wat je hebt als je het kwijtraakt

ik ben in 3 maanden 2 auto´s kwijtgeraakt, lang verhaal, maar was toen afhankelijk van mijn man, snel weer een nieuwe gekocht (puur woon-werkverkeer)
thuis ga ik ook graag lopend weg, genoeg mooie plekken

hoop dat het snel verholpen is Bart, heb je enig idee wat er loos is?
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

andre.schulten

foto, dus -even geknutseld in power-point.
in het echt moet ik er nog wat langer aan knutselen (filosofisch uiteraard)

..weet nog niet welke kant ik mooier vind

(Heb gister noodgedwongen de winterbanden erop gezet; er was een flinke hap rubber uit een voorband en ik voelde weinig voor een klappert -verder niks stuk)

Margreet Kwh

André, allebei zijn ze prachtig, kun je niet een lijst maken waarin beide zijden zichtbaar zijn?

De ring geeft de functie aan; een soort tijddeksel of tijdmachine?
In elk geval een prachtig object om over te associëren. Bien à penser!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Bus is gerepareerd en de mensen van de afspraak hadden er begrip voor dat ik vandaag niet kwam.

Vanaf mijn werkplek aan de voorkant thuis moet je niet naar buiten kijken, daar loopt een soort autoweg. Heb het precies met glasstraalfolie zo afgeplakt dat ik alleen de bomenrij aan de overkant kan zien.
De achterkant daarentegen! Heb het geluk dat ik een tuin heb van 400 m2, vlak bij het stadscentrum. Achterin heb ik met slechts 2 handen en een flinke portie ZEN een werkplaats gebouwd. Bij het schuurtje vlak achter het huis heb ik er een stuk uit gezaagd voor een zitje -> da's mijn "centre of the universe" waar ik heerlijk tot rust kom na een dag ploeteren  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

dat ziet er erg fraai uit Bart! leuk ook, zo'n centrum van het universum in je tuin, daar heb je het wel mee getroffen  ;)
groeten, Ronald van Seijen