Voornemens voor 2011

Gestart door Botervlieg, december 23, 2010, 08:15:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

ronald

en als het hetzelfde type alto is als die wij gehad hebben, kijk dan regelmatig de rubbers rond de homokeneten na want die waren bij dat type van ons niet zo best. toen de kogels uit die homokeneet ons om de oren vlogen leerde ik dat woord op erg onprettige wijze kennen. de rubbers vervangen is niet zo duur, de hele homokeneet wel...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: Avondrood op januari 15, 2011, 19:42:18 PM
Voornemen:
- meer bier drinken (van 140 liter naar 250)
- iets minder gemeenteamtenaren lastigvallen
kan wel een leuke combi zijn, flink teut ambtenaren lastig vallen  ;D
maar succes ermee!  ;)

ojah, hoe gaat het met de mensen die wilden blijven roken, lukt dat wat? bij de stoppers zijn inmiddels waarschijnlijk al heel wat goede voornemens in rook opgegaan  :P
groeten, Ronald van Seijen

JandJ

@avondrood
volgens mij heb je voornemens en achternemens af en toe door elkaar gehaald  ;)

Mijn serieuze voornemens:

         
  • Alle soorten regionaal (ijsselmonde.waarneming.nl) en nationaal (waarneming.nl) keurig bijhouden. Heb sinds kort mijn levenslijst en jaarlijsten compleet gemaakt, dus ik ben al een eind.
  • Schaamsoorten wegwerken, vorig jaar grotendeels gelukt. De volgende móét ik dit jaar hebben: zwarte wouw, alk, noordse en grauwe pijlstormvogel en vaal stormvogeltje. Dan heb ik alle algemene soorten in de pocket. Daarnaast staat o.a. hop al jaren het hoogst op het verlanglijstje, het is een meervoudige DROOMsoort, heel frustrerend als je dan wakker wordt  >:( , ook niet goed voor omstanders >:D
  • Iets meer tijd aan school besteden  :angel:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

ronald

zie ik daar nou schaamsoorten staan? daar is opzich wel een kansrijke streek voor  ;)
groeten, Ronald van Seijen

JandJ

Ja, heel de kust! Ik heb slechts 3x gezeetrekteld, zonder al te beste resultaten. Toch heb ik wel een kleine alk in de branding van de Marlijn op Schier op kunnen pikken (YES!).

En die zwarte wouw is gewoon een verassingssoort, rode wouw heb ik vreemd genoeg ruim 10x. Ken ook mensen die net een rode wouw hebben, terwijl ze al >5 keren een zwarte hadden. je moet er maar net tegenaan lopen.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Elachista

Citaat van: jandj op januari 15, 2011, 21:43:46 PM
@avondrood
volgens mij heb je voornemens en achternemens af en toe door elkaar gehaald  ;)



*hik* wat zeg je?
Groet,
Tymo

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

JandJ

#37
Citaat van: jandj op januari 15, 2011, 21:43:46 PM
     

         
  • De volgende móét ik dit jaar hebben: zwarte wouw, alk, noordse en grauwe pijlstormvogel en vaal stormvogeltje. Dan heb ik alle algemene soorten in de pocket.

Nu er een alk ik de Wilhelminahaven van Dordrecht gemeld wordt (http://waarneming.nl/soort/view/215?from=2011-01-18&to=2011-01-18), denk ik dat mijn 308e soort niet ver van mij verwijderd is! Om 20:30u ben ik in de gelegenheid om een bezoekje te brengen aan Dordt. Daarvoor eerst nog toetsen leren (jaja, extra tijd voor school nemen is ook een voornemen!)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

KorHaan

Citaat van: jandj op januari 15, 2011, 21:43:46 PM
@avondrood
volgens mij heb je voornemens en achternemens af en toe door elkaar gehaald  ;)

Mijn serieuze voornemens:
   

         
  • Alle soorten regionaal (ijsselmonde.waarneming.nl) en nationaal (waarneming.nl) keurig bijhouden. Heb sinds kort mijn levenslijst en jaarlijsten compleet gemaakt, dus ik ben al een eind.
  • Schaamsoorten wegwerken, vorig jaar grotendeels gelukt. De volgende móét ik dit jaar hebben: zwarte wouw, alk, noordse en grauwe pijlstormvogel en vaal stormvogeltje. Dan heb ik alle algemene soorten in de pocket. Daarnaast staat o.a. hop al jaren het hoogst op het verlanglijstje, het is een meervoudige DROOMsoort, heel frustrerend als je dan wakker wordt  >:( , ook niet goed voor omstanders >:D
  • Iets meer tijd aan school besteden  :angel:
[/quote




Nou , Jan, Noordse en Grauwe Pijl zou ik geen schaamsoorten noemen. Tenzij je natuurlijk heel veel en fanatiek zeetrek telt.

Ik hou daar niet van, dus op zijn Jan-boeren-fluitjes zie ik wel leuke soortjes op en over zee, maar Noordse Pijl staat nog steeds niet op mijn lijst.
Maar mijn lijst doe ik ook op zijn Jan-boeren-fluitjes, ik ga meestal gewoon het veld in en kijk wel wat ik tegenkom. En daar zitten heel soms héél aardige vogels bij...

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

[quote author=ronald link=topic=132972.msg890056#msg890056


ojah, hoe gaat het met de mensen die wilden blijven roken, lukt dat wat?






Prima! Geen problemen.
Blijven roken is makkelijker dan stoppen. En ik vind het heerlijk!

Vriendelijke groet,

Ronald

vuurvlinder

Dat lukt mij nog steeds prima! :(
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JandJ

Ik rook niet, en ik mis het als kiespijn 8)
De alk is inmiddels binnen :right: 308
Ik ben het met je eens, Ronald, sommige soorten mag je inderdaad geen schaamsoorten noemen.
Dan blijft het nog steeds als een alk boven water dat ik ze zsm weg wil werken. Als ik de zwarte wouw dit jaar maar zie...
Ik ga er alles voor doen: nesten plunderen, eieren uitpellen (vanaf welke leeftijd mag je ze meetellen? 1 dag broeden?)
Ik kan natuurlijk ook vage waarnemingen claimen, of... ...wat zij er toch veel mogelijkheden!  >:D >:D


Voor de goede interpretatie van het bovenstaande: ik hou het gewoon op 'GAAN!' als er ergens een zwarte wouw TP zit  :)
één geval op 10minuten fietsafstand heb ik laten schieten. Ik zal het mezelf nooit vergeven  >:(
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

KorHaan

Citaat van: jandj op januari 19, 2011, 19:07:37 PM
Ik rook niet, en ik mis het als kiespijn 8)
De alk is inmiddels binnen :right: 308
Ik ben het met je eens, Ronald, sommige soorten mag je inderdaad geen schaamsoorten noemen.
Dan blijft het nog steeds als een alk boven water dat ik ze zsm weg wil werken. Als ik de zwarte wouw dit jaar maar zie...
Ik ga er alles voor doen: nesten plunderen, eieren uitpellen (vanaf welke leeftijd mag je ze meetellen? 1 dag broeden?)
Ik kan natuurlijk ook vage waarnemingen claimen, of... ...wat zij er toch veel mogelijkheden!  >:D >:D


Voor de goede interpretatie van het bovenstaande: ik hou het gewoon op 'GAAN!' als er ergens een zwarte wouw TP zit  :)
één geval op 10minuten fietsafstand heb ik laten schieten. Ik zal het mezelf nooit vergeven  >:(




Gefeliciteerd met je Alk!  :duim:


Twitchen kan best leuk zijn, maar er gaat niks boven het zelf ontdekken van een goede soort. Die staan meteen in je geheugen gebeiteld.
Mijn lijst is bescheiden, omdat ik niet meer serieus twitch; maar er staan wel heel erg leuke soorten op. Gewoon een kwestie van geluk hebben.
Ik loop ergens in begin 1983 de zuidpier van IJmuiden op, kom een vogelaar tegen en vraag: zit er nog wat leuks? Een kwartiertje later sta ik na een wandelingetje in mijn dooie uppie te kijken naar een vrouw Harlekijneend die in de haven ronddobbert. En ik heb haar ook nog zien vliegen.
Zo'n blokker staat dan wel op mijn lijst. Een heleboel andere 'moet' ik nog, en ik heb heel wat gelegenheden aan me voorbij laten gaan.
Kan mij het schelen. Vogelen is vooral relaxen voor mij.   O0

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo



JandJ

Je hebt weer gelijk! zelf iets ontdekken is echt meesterlijk! Helaas heb ik het nog niet vaak gehad, maar één dag zal ik nooit vergeten: 18 oktober 2010
's ochtends in de Gorzen van Ridderkerk getrekteld met Cornelis Fokker: 2 ijsgorzen, die waren nog nooit gezien op eiland IJsselmonde. Na de telling zijn we in een naastgelegen polder (tussen Ridderkerk en Ambacht) wezen kijken met als resultaat nog 2 ijsgorzen :o . We gingen gfewoon nog even lekker door: naar de Karwei van Ambacht: strandleeuwerik :o . Toen heb ik geweten hoe zand proeft, ik lag namelijk op de grond bij te komen van de 'schrik' :P . Deze strandleeuwerik was ook het eerste exemplaar voor IJsselmonde.

Twitchen is voor de meesten aantrekkelijker dan veel saai vogelen+af en toe een kaller ontdekken. Terwijl het misschien wel andersom is ALS je wat ontdek. Ik probeer er precies tussenin te zitten. Elke zaterdag besteden aan vogels -> Als er geen aantrekkelijke soorten in de buurt, euh... Nederland zitten, fiets ik met Cornelis gewoon weer een rondje IJsselmonde :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

ronald

Citaat van: KorHaan op januari 19, 2011, 00:21:49 AM
[quote author=ronald link=topic=132972.msg890056#msg890056


ojah, hoe gaat het met de mensen die wilden blijven roken, lukt dat wat?
 
Prima! Geen problemen.
Blijven roken is makkelijker dan stoppen. En ik vind het heerlijk!

Vriendelijke groet,

Ronald
kijk, dat is doorzettingsvermogen!  ;) 
groeten, Ronald van Seijen

Sifco

Citaat van: M. Baltus op december 23, 2010, 08:15:05 AM
- Ik ga alle écht mislukte / onbruikbare foto's gelijk weggooien. En ook slechte foto's mijn archief (bestaande uit zo'n 20.000+ foto's) weggooien als ik ze bij doorbladeren tegen kom.  :rolleye:


...

Groetjes, Marleen


Dat voornemen had ik ook eens! Maar eigenlijk helemaal niet verstandig..soms blijken ineens de meest onbruikbare fotos toch naderhand belangrijk te zijn omdat sommigen NET dat ene detail weergeven, bijvoorbeeld belangrijk bij Microlepidoptera (bijv: kleur en mate geringheid van de sprieten  (bijv Elachista nobilella/apicipunctella, Adelidae sp. of E. wilkella en zn dubbelganger)..mijn advies..hoe slecht de foto ook..ALTIJD bewaren..je krijgt er anders spijt van!  ;D


Mijn voornemen voor 2010: Meer meedoen met Bergexcursies (hoe hard het nachts ook vriest in de bergen op 3000 m)  ;D
Groet,
Sifra

http://www.microlepidoptera.nl

Determineer rupsen en vraatsporen van minerende microlepidoptera met behulp van bladmineerders.nl (Dr. Willem Ellis) http://www.bladmineerders.nl


marcel123

Citaat van: Sifco op januari 24, 2011, 19:35:43 PM
Mijn voornemen voor 2010: Meer meedoen met Bergexcursies (hoe hard het nachts ook vriest in de bergen op 3000 m)  ;D
Succes  ;-)

Jan vH

Citaat van: Jan vH op december 23, 2010, 10:56:02 AM
Hier enkele voornemens/doelen:

Levenslijst:
- 50 paddenstoelen (nu 3  ;D )

- 200 plantensoorten (nu 99)
:right:

- 30 vlindersoorten (nu 24)

- 30 libellensoorten (nu 26)
:right:

- 250 vogelsoorten (nu 228)

- Totaal ongeveer 600 soorten (nu 430)
:right:

Verder:
- Goede soorten ontdekken in eigen regio (dit jaar als leukste Rode Wouw, Zwarte Ooievaar, Pestvogel, Buidelmees en Tongvaren, maar moet zeker beter kunnen).
- Eigenlijk elk diertje of plant die ik niet herken op de foto zetten, en thuis proberen te determineren.
- Veel naar gebieden gaan waar bijna niemand komt, en daarvan dan zoveel mogelijk soorten proberen in te voeren.

Gaat dus tot nu toe wel aardig.  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jan vH

2011 is voor mij wel aardig geslaagd, met nu meer dan het dubbele van mijn oorspronkelijke doel op mijn levenslijst. De rest was ook goed, al heb ik minder gevogeld dan vorige jaren. Hier een overzichtje van de behaalde (en niet behaalde) doelen en voornemens:

Citaat van: Jan vH op december 23, 2010, 10:56:02 AM
Hier enkele voornemens/doelen:

Levenslijst:
- 50 paddenstoelen (nu 3  ;D:right: > 61
- 200 plantensoorten (nu 99)  :right: > 550  :o
- 30 vlindersoorten (nu 24)  :right: > 30
- 30 libellensoorten (nu 26)  :right: > 36
- 250 vogelsoorten (nu 228)   :wrong: > 243
- Totaal ongeveer 600 soorten (nu 430)  :right: > 1202  :o

Verder:
- Goede soorten ontdekken in eigen regio (dit jaar als leukste Rode Wouw, Zwarte Ooievaar, Pestvogel, Buidelmees en Tongvaren, maar moet zeker beter kunnen).  :right: (O.a. Moeraswespenorchis, Zomerfijnstraal, Grote Wolfsklauw, Zwarte Ooievaar, Welriekende Agrimonie, Rankende Duivenkervel, Ramshoorngalwesp)
- Eigenlijk elk diertje of plant die ik niet herken op de foto zetten, en thuis proberen te determineren.  :right: :wrong: (Had misschien nog iets meer gekund, maar al wel veel vaker gedaan dan vorig jaar).
- Veel naar gebieden gaan waar bijna niemand komt, en daarvan dan zoveel mogelijk soorten proberen in te voeren.  :right:

Wie maakt het topic voor 2012 aan?
Jan van Harten
Validator Plantengallen