Hoofdmenu

Rosse Grutto

Gestart door snwja3, augustus 23, 2010, 13:18:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

theomuusse

Komt de vraag gelijk, waarom vliegen ze zo ver?
Waarom vliegen ze zo snel?
Veiligheid?

Ze kunnen toch prachtige overwinteringsplekken kiezen dichter bij huis?

Theo

wumizusume

Citaat van: snwja3 op augustus 23, 2010, 13:18:46 PM
Leuke wetenswaardigheidje: http://www.nu.nl/wetenschap/2317760/recordvlucht-van-rosse-grutto-verklaard.html
Ik vind het wel een beetje een open deur. Nogal wiedes dat hier sprake is van een zuinig en efficient energiegebruik! Anders haal je het als Rosse Grutto niet.
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

dupont

Wel giga-gaaf om je dit te realiseren als je naar ze kijkt!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

redmar_woudstra

Citaat van: wumizusume op augustus 23, 2010, 21:09:57 PM
Citaat van: snwja3 op augustus 23, 2010, 13:18:46 PM
Leuke wetenswaardigheidje: http://www.nu.nl/wetenschap/2317760/recordvlucht-van-rosse-grutto-verklaard.html
Ik vind het wel een beetje een open deur. Nogal wiedes dat hier sprake is van een zuinig en efficient energiegebruik! Anders haal je het als Rosse Grutto niet.

Ja helemaal waar. Het wetenswaardigheidje is eerder het percentage dan het zuinige energieverbruik.
groet,
Redmar

Vincent Hart

Als je de moeite neemt het artikel zelf te lezen is het toch wel een behoorlijk interessante studie ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

pwolf

Citaat van: Vincent Hart op augustus 23, 2010, 22:08:23 PM
Als je de moeite neemt het artikel zelf te lezen is het toch wel een behoorlijk interessante studie ...

gelukkig maar want als je die toevoeging bij het nu.nl stukje over Palingen leest krijg ik weer enorm veel jeuk... Nog iemand appels en peren? Knollen en citroenen dan?

pim
Pim Wolf, Vlissingen

Jarinka

Lekker, citroenen, kunnen we zonder moeite zuur kijken naar de schrijver van het artikel op Nu.nl.
Het artikel is interessant om te lezen, maar wel wat zwaar leesvoer voor 's avonds, dus ik sla hem op en lees morgen verder :).
Groeten, Jarinka Heijink

Sjaak Schilperoort

Citaat van: pwolf op augustus 23, 2010, 22:24:10 PM
Citaat van: Vincent Hart op augustus 23, 2010, 22:08:23 PM
Als je de moeite neemt het artikel zelf te lezen is het toch wel een behoorlijk interessante studie ...

gelukkig maar want als je die toevoeging bij het nu.nl stukje over Palingen leest krijg ik weer enorm veel jeuk...
Is geen toevoeging van nu.nl, komt uit hetzelfde artikel  ;D

Adri Clements

Over het energieverbruik etc.: een mooie wetenschappelijke bevestiging van iets wat vrij logisch te beredeneren valt.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

pwolf

Citaat van: Sjaak Schilperoort op augustus 24, 2010, 21:52:29 PM
Citaat van: pwolf op augustus 23, 2010, 22:24:10 PM
Citaat van: Vincent Hart op augustus 23, 2010, 22:08:23 PM
Als je de moeite neemt het artikel zelf te lezen is het toch wel een behoorlijk interessante studie ...

gelukkig maar want als je die toevoeging bij het nu.nl stukje over Palingen leest krijg ik weer enorm veel jeuk...
Is geen toevoeging van nu.nl, komt uit hetzelfde artikel  ;D

dat zal me leren... Ik had aangenomen dat ze voor dit stukje het oorspronkelijke verhaal van Gill et al hadden genomen. Het bronverhaal over die Palingen is trouwens ook erg aardig en zou ik zonder jouw opmerking nooit gelezen hebben Sjaak, dank daarvoor.

pim
Pim Wolf, Vlissingen