nimfje op licht?

Gestart door lo.troisfontaine, augustus 22, 2010, 18:26:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

lo.troisfontaine

Hoi,

deze erg kleine (nimf) kwam op licht. wist niet dat nimfen al goed konden vliegen.

Wie weet waar deze toe behoort.

bvd en groeten,

Lo

Berend Aukema

Nimf, waarschijnlijk Chartoscirta cincta

MarjoSmeets

Citaat van: lo.troisfontaine op augustus 22, 2010, 18:26:57 PM
wist niet dat nimfen al goed konden vliegen.

Hé, dat wist ik ook niet, dat kan toch ook niet? Die hebben toch nog geen vleugels? We hebben kort geleden nog een topic gehad waarin stond dat ze niet kunnen vliegen, moet dat toch eens gaan opzoeken. Heb je deze écht zien vliegen of is ie misschien uit een boom gevallen? En Berend zegt er ook niks over?   ???   
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Ik denk dat berend een paar dagen afwezig is, laten we hopen dat hij deze week weer een keer langs komt, hij word gemist op het forum.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

Heeft toch net hier antwoord gegeven  :P maar niks gezegd over het vliegen van nimfen, dat bedoelde ik.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Berend Aukema

Uiteraard vliegen nimfen niet, maar ze kunnen lopend/klimmend heel goed op het lichtlaken terechtkomen ...

harry60

En ik was nog niet wakker vanmorgen......  ;D
M.Vr.Gr. Harry de Koning

lo.troisfontaine

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. deze liep inderdaad over het laken, alleen woon ik midden in een woonwijk met weinig groen, dus verraste me deze wel een beetje.

groeten,

Lo