Wat staat er op mijn foto?

Gestart door mac.slot, augustus 22, 2010, 12:23:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

mac.slot

Deze paddenstoel trof ik aan in de duinen van Schoorl. In mijn boeken kan ik niet goed vinden wat het is, dus graag hulp.
Met vriendelijke groet,

Marianne Slot

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mac.slot

Dank voor je reactie, maar een zadelzwam lijkt onwaarschijnlijk want hij had lamellen.
Vriendelijke groet,
Marianne

Margreet Kwh

Dan is het misschien handig als je nog meer gegevens geeft. Maat, foto onderzijde, gegevens over wel/niet steel, groeit op hout of op grond?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Gulistan

De zwam is inderdaad erg oud, dus je kan van alles roepen. Ik roep: Oude Peksteel!
Groeten van Christiane

Ismael

Groeten Ismaël Wind

grietaf

Citaat van: Gulistan op augustus 22, 2010, 18:05:50 PM
Ik roep: Oude Peksteel!

Met lamellen, Christiane? Je bent misschien nog "high" van de vondst van het Eekhoorntjesbrood in Amsterdam, maar dat klopt toch niet. Ik denk ook dat het een Krulzoom is.
Grieta.

mac.slot

Het was een groot geval, doorsnede 30 à 40 cm. Onderzijde niet te bekijken zonder hem stuk te maken. Lag als een pannenkoek op de grond, wellicht op hout maar dat weet ik niet. Op een plekje dat al kapot was kon ik net lamellen zien.
Vriendelijke groet,

Marianne Slot

Ismael

dikke steel? misschien de grote krulzoom
Groeten Ismaël Wind

xenion

Zo te zien in naaldbos, dan is Zwartvoetkrulzoom een goede kanshebber, en die worden vaak ook behoorlijk groot.
Groeten,
Martin

Gulistan


Met lamellen, Christiane? Je bent misschien nog "high" van de vondst van het Eekhoorntjesbrood in Amsterdam, maar dat klopt toch niet. Ik denk ook dat het een Krulzoom is.
Grieta.

Je hebt gelijk, Grieta, dat Eekhoorntjesbrood is me in mijn bol gestegen. Gelukkig kan je dat begrijpen.
Groeten van Christiane

mac.slot

Na een hernieuwde blik in de boeken denk ik dat het inderdaad een zwartvoetkrulzom is.
Hartelijk dank allemaal, vriendelijke groet,
Marianne Slot