Hoofdmenu

kakkerlak

Gestart door thijsdegraaf, augustus 20, 2010, 23:33:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Foto juli Ardeche, Frankrijk
Ik ben er nu achter, dat het een kakkerlak moet zijn. Maar heeft iemand een idee welk soort?

Groet, Thijs

thijsdegraaf

Ik haal m'n kakkerlak maar eens omhoog. misschien heeft iemand hem niet gezien  :-\

barebigfoot

Leuk ik heb vandaag ook mijn eerste gespot en als onzeker heidekakkerlak ingevoerd!
bij jouw denk ik aan noorse maar kan bos of heide niet uitsluiten.
Uwe

thijsdegraaf

Hoi Uwe.
Ik heb totaal geen verstand van kakkerlakken. Ik zag jouw (eerste) kakkerlak. Daarom haalde ik de mijne ook maar eens omhoog.
Bedankt. Ik zal eens op die namen googlen. (maar nu ga ik richting bed  :) )

barebigfoot

Hoi, ik heb gekeken op waarneming.nl, wat zo is ingevoerd aan kakkerlakken. Was deze van jouw niet een Fraanse zou ik wedden het is een van de 3 genoemden.
Mogelijk is oservado.[com?] en mogelijkheid om erachter te komen war daar zo rondloopt??
Mijn is idd een heidekakkerlak en ook goedgekeurd nu.
succes
Uwe

thijsdegraaf

Goed idee Uwe.  Bedankt.

Arp

Ha Thijs,

Als ik moest gokken zou ik een lichte voorkeur hebben voor een kereltje pallidus, maar ik durf de mannetjes nog steeds niet helemaal zeker van vittiventris te onderscheiden. Dat gezegd, weet ik ook niet hoe de verspreiding van vittiventris in FR loopt en pallidus komt in het gebied in elk geval wel voor.

Op deze pagina vind je een paar PDFs gelinkt, de eerste bevat een sleutel voor veel soorten, helaas zonder pallidus. Op deze pagina van Aloys Staudt staat ook een mooie vergelijking, maar deze dan weer helaas zonder vittiventris:rolleyes:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#7
CiteerGoed idee Uwe.  Bedankt.

Toch geen goed idee Uwe! M'n vraag is uit obsevado gekiept en op "insecten overig" geplaatst. Nu staat hij er twee keer  ;D

Bedankt Arp. Ik ga het bestuderen.  :)