Vleugel van?

Gestart door Debby Doodeman, augustus 24, 2006, 18:46:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Debby Doodeman

Wie weet van wie deze vleugel is? lijkt op een eenden vleugel.

Groetjes, Debby

Debby Doodeman

en de voorkant:  

Piter Anjema

#2
Goudplevier???????????????

Gokje

hmm nee dat is hem niet

Date Lutterop


Groet,

Date


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Debby Doodeman

Deze foto helpt misschien. Ik heb de vleugel weer van iemand anders,
dus weet niet waar iegevonden is.

Date Lutterop

Dan valt m'n Houtduif af, want die heeft een vleugellengte van ongeveer 25 cm. Met een wat betere belichting lijkt hij er ook sowieso niet meer op.

Date

Groet,

Date


Kaja

#7
Citeersoepeend??
denk ik ook
waar heb je m gevonden?

Date Lutterop

Met dat mooie meetlatje er bij kan Soepeend dus ook niet meer! Vleugellengte Wilde/Soepeend = 27 centimeter.

Groet,

Date

Groet,

Date


William

Het heeft veel weg van een kuifeend. Ik zou het in ieder geval in de eendehoek zoeken.

Jeroen Nagtegaal

De vleugel is niet uitgestrekt, en het gaat hier om een stuk vleuegel en niet een hele vleugel,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Date Lutterop

De officiele vleugellengte wordt gemeten over de afstand tussen de vleugelboeg en het uiteinde van de langste handpen. En da's nou precies het stuk vleugel dat op de foto te zien is. Meetlatje er bij en je kunt vrij aardig de vleugellengte bepalen. Dat de vleugel niet geheel gestrekt is kan een beetje schelen, maar niet vele centimeters. Bovendien kun je bij het meten de veertjes aan de vleugelboeg iets indrukken, wordt 'ie weer iets kleiner van.
Vleugellengte Kuifeend ruim 20 centimeter. Tja.

Groet,

Date

Groet,

Date


Debby Doodeman

De veer is in schellinkhout gevonden, aan het ijselmeer. Ik vond de vleugel ook wel op kuifeend lijken, opgezocht met verenboek. Maar dacht dat die niet van die gevlekte veertjes had? Er zitten daar in ieder geval veel kuifeenden.

Groetjes, Debby

Date Lutterop

Debby, kun je de vleugel eens meten? Houtje o.i.d. rechtop op de meetlat bij de 0, goed aandrukken, vleugel strekken en lengte aflezen.

Date

Groet,

Date


klaas van haeringen

Debby, dit is een deel van de vleugel van een kuifeend. De handpennen lijken ook wel wat op die van een tafeleend, maar daarbij zijn de handdekveren niet zo donker.

Groeten, Klaas

Debby Doodeman

Bedankt! Nu kan ik 'm inplakken.

Groetjes, Debby

Kaja

Wat ga je inplakken?
de vleugel of trek je de veren eruit?

Debby Doodeman

Normaal trek ik de veren er uit, maar deze is zo netjes, zonder vlees enzo, die past er wel helemaal in.

Groetjes, Debby