Boom - of Steenmarter

Gestart door Merijn van den Hoogenhoff, augustus 20, 2010, 14:46:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merijn van den Hoogenhoff

Kreeg vandaag deze foto's uit de eifel. Mijn kennis en gevoel zegt steenmarter. Maar aan jullie om mijn martergevoel de grond in te boren :lol:
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

Tim Asbreuk

Gezien de hoeveelheid witte haren en de witte ondervacht bij de staart ga ik ook voor steenmarter. Wellicht kun je bij foto 2 nog even een uitsnede van het gebit posten. Dan is het misschien wel beter te zien.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

mlahaye

Jummie, smullen hoor, maar mijn gevoel zegt ook steenmarter. Staart is te smal, lichte onderharen (voor zover duidelijk) wijzen ook op steenmarter. Kale voetzolen. Past allemaal beter bij steen- dan boommarter.

Maurice
admin

Lampe

#3
Maurice: Een boommarter heeft in de zomer ook een kale voetzool. In de winter zie je dit verschil pas. Dan heeft de boommarter beharing op de voetzool net zoals de steenmarter.

Maar dit lijkt idd een steenmarter te zijn.
Vriendelijke groet,

Nico

Merijn van den Hoogenhoff

Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

Rene Janssen

De kleur van de snuit van steenmarter is toch vaak lichter?! Die is toch donker bij boommarter?! Of ben ik nu abuis?


Voor de rest zou ik ook aan steenmarter denken!

René
René Janssen

Lampe

Van een boommarter is bruin ongeveer kleur van de vacht) en steenmarter vleeskleurig :)

Vriendelijke groet,

Nico